8 تا از غذاهای رژیمی که به تناسب اندام شما کمک می کند

غذا رژیمی، سخت ترین قسمت رژیم لاغری به نظر می رسد. اما همیشه هم اینطور نیست. نقش اصلی غذاهای رژیمی برای حفظ تناسب اندام و جلوگیری از افزایش وزن می باشد.در این مطلب می خواهیم به بیان لیستی از غذاهایی بپردازیم که در عین رژیمی بودن خوشمزه هم هستند. خیلی از افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن می شوند، برای رسیدن به تناسب اندام به دنبال رژیم های لاغری می روند.

اما نکته مهم حفظ وزن است و اینکه فردی که رژیم لاغری را شروع کرده و از آن نتیجه هم گرفته است. بعد از کاهش وزن با تمام شدن دوره رژیم غذایی دوباره دچار اضافه وزن نشوید. نقش مهم غذاهای رژیمی برای حفظ تناسب اندام می باشد. اگر شما هم جز افرادی هستید که سلامت و تناسب اندام برایتان اهمیت دارد، با ما همراه باشید تا با لیستی از غذاهای رژیمی مفید آشنا شوید.

لیست غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

به طور کلی می توان گفت غذا رژیمی، غذاهای مفیدی هستند که سبب حفظ تناسب اندام می شوند. یعنی افراد با مصرف این وعده های غذایی دچار افزایش و یا کاهش وزن نمی شوند. مصرف روزانه غذاهای رژیمی به همراه ورزش برای حفظ سلامتی و تندرستی توصیه شده است. پس باید گفت خوردن غذاهای رژیمی مختص افرادی که دارای اضافه وزن و یا بیماری های خاصی هستند نیست.بلکه هر فردی که به سلامت و تناسب اندام خود اهمیت می دهد باید غذای رژیمی مصرف کند.

برای این منظور در این مطلب به بیان لیست غذاهای رژیمی برای کاهش وزن می پردازیم. پس برای آشنایی بیشتر با غذاهای رژیمی با ما همراه باشید.

اگر میخواهید درمورد بهترین ورزش لاغری بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین ورزش برای لاغری را مطالعه کنید.

  • مرغ گریل با سبزیجات بخارپز

از جمله غذاهای رژیمی خوشمزه که به آسانی هم پخته می شود می توان به مرغ گریل با سبزیجات بخار پز اشاره کرد. برای تهیه این غذا خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به صورت افقی برش دهید.

خیلی از رژیمهای لاغری و رعایت بهترین برنامه رژیم غذایی هم سبب کاهش وزن می شوند.برای داشتن اطلاعات بیشتر به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

مرغ گریل از انواع غذا رژیمی

 

برای مزه دار کردن آن می توان از ادویه، آبلیمو و سیر استفاده کنید. بعد از مزه دار شدن تکه های سینه آن را درون مایتابه گریل و طلایی کنید. حال مرغ شما آماده است برای سبزیجات هم می توان از سبزیجاتی نظیر کلم بروکلی، اسفناج، کدو و سیب زمینی و قارچ بخار پز شده در کنار مرغ گریل استفاده کنید. به همین آسانی غذای رژیمی شما آماده است.

  رژیم حجمی یا رژیم ولومتریک چیست + لاغری با ولومتریک معایب و مزایا
  • خوراک ماهی با سبزیجات بخارپز

ماهی یک ماده غذایی بسیار مفید است. ماهی خواص زیادی برای بدن دارد. منبع ویتامین D محسوب می شود. به دلیل دارا بودن ویتامین D سبب جلوگیری از بروز الزایمر و مشکلات چشمی در سالمندان می شود که  فواید ویتامین دی  است.با افزودن این ماده غذایی با ارزش به برنامه غذایی خود می توانید سلامتتان را تضمین کنید. ماهی در کنار سبزیجات بخارپز در لیست غذاهای رژیمی برای کاهش وزن قرار می گیرد.برای تهیه این خوراک خوشمزه و مفید ابتدا فیله ماهی را طعم دار کنید.

سپس در کف تابه سیب زمینی بچینید و ماهی طعم دار شده را روی سیب زمینی ها قرار دهید. و روی ماهی را هم با کدو و هویج بپوشانید.در تابه را ببندید و بگذارید مواد ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پخته شوند به طوریکه سیب زمینی ها نرم شوند. بعد از این مرحله در تابه را بردارید و ماهی را روی همه مواد بگذارید و دوباره در تابه را ببندید حرارت را زیاد کنید و بگذارید دوباره ۱۵ تا ۳۰دقیقه مواد در تابه پخته شوند. بعد از پختن مواد خوراک خوشمزه و رژیمی شما آماده است می توانید آن را تزئین و سپس میل کنید.

اگر میخواهید بدانید از ویتامین دی و لاغری میشود بهره برد به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

 

خوراک ماهی از انواع غذا رژیمی

 

  • نودل تایلندی

غذای رژیمی دیگری که می خواهیم طرز تهیه آن را بیاموزیم نودل تایلندی است. برای تهیه این غذا خوشمزه ابتدا جوانه ماش را با روغن زیتون تفت دهید. سپس مقداری فلفل دلمه زرد و قرمز به مواد اضافه کنید و دوباره تفت دهید. و بعد مقداری سس سویا و سیر داغ به مواد اضافه کنید. برای ادامه تهیه غذا نودل ها را جداگانه در آب بگذارید تا کمی نرم و باز شود. و آن را آبکش کنید. از طرفی باید نصف سینه مرغ را که به قطعات کوچک تقسیم کرده و پختید را گریل کنید.

نودل های ابکشی شده را درون تابه بریزید و جوانه های تفت داده شده را به آن اضافه کنید و مجددا تفت دهید تا نودل ها برشته شوند. غذای شما اماده است می توانید نودل ها را در ظرفی بریزید و ان را با سینه مرغی که گریل کرده اید تزئیین کنید.

 

نودل تایلندی از انواع غذا رژیمی

 

  • رول کوکو سبزی

رول کوکو سبزی از انواع کوکوهای سنتی است. این غذا یکی از گزینه های غذای رژیمی برای شام می باشد. برای تهیه این غذای رژیمی خوشمزه باید آرد، تخم مرغ و سبزی کوکو را مخلوط کنید و درون فر بگذارید تا مواد پخته شوند. کوکو را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا سرد شود. سپس مواد میانی را به کوکو اضافه کنید. بعد از اضافه کردن مواد میانی باید کوکو ها را رول کرده و در یخچال بگذارید. بعد از گذشت چند ساعت کوکوها را برش داده و میل کنید.

 

کوکو سبزی از انواع غذا رژیمی

 

  • سالاد میگو

از دیگر غذاهای رژیمی خوشمزه سالاد میگو است. میگو یک ماده غذایی سرشار از پروتئین و با ارزش غذایی بالایی می باشد. برای تهیه این سالاد رژیمی خوشمزه ابتدا میگوهای مزه دار شده را تفت دهید. مواد را به کدو، هویچ، کاهو و زیتون حلقه شده اضافه کنید. و در آخر این سالاد را با سس مخصوص سرو کنید. غذای رژیمی شما آماده است!

  8 تا از غذاهای رژیمی که به تناسب اندام شما کمک می کند
”]

 

میگو از انواع غذا رژیمی

 

  • کوکو لوبیا سبز

یکی دیگر از غذاهای رژیمی که غذای رژیمی برای شام هم محسوب می شود، کوکو لوبیا سبز می باشد. طرز تهیه این غذای رژیمی خوشمزه بسیار آسان است. برای تهیه آن کافی است که لوبیا سبز، هویج، سیب زمینی و سینه مرغ را که نگینی خرد کرده اید، بخار پز کنید. به مواد پیاز داغ، ادویه و تخم مرغ اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کرده و سپس در اندازه های دلخواه بپزید.

 

کوکو لوبیا سبز از انواع غذا رژیمی

 

  • بورانی بادمجان

بورانی بادمجان که یک غذای رژیمی با بادمجان است. برای تهیه آن باید بادمجان ها را کبابی کنید. بعد از کبابی کردن بادمجان ها پوست آنها را جدا کرده و بادمجان ها را له کنید. در مرحله اخر ماست و ادویه و سیر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. مواد را یک ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود. بورانی بادمجان شما آماده است.

 

بورانی بادمجان از انواع غذا رژیمی

 

  • خوراک بادمجان و گوجه

خوراک بادمجان و گوجه هم یک غذاي رژيمي با بادمجان است. به منظور تهیه آن پیاز و سیر و ادویه را تفت دهید. بادمجان و گوجه های نگینی شده را به مواد اضافه کنید. مواد را کمی تفت داده تا غذا پخته شود.

 

خوراک بادمجان و گوجه از انواع غذا رژیمی

 

در بالا لیست ۸ غذا رژیمی که به تناسب اندام شما کمک می کند آمده است. ناگفته نماند که این لیست تنها غذاهای رژیمی نیستند و به جز از این غذاها تعداد زیادی غذای رژیمی دیگر هم وجود دارد. در ادامه مطلب می خواهیم به بیان چند ماده غذایی که سبب تناسب اندام می شوند بپردازیم.

لیست مواد غذایی رژیمی:

کلم بروکلی

کلم بروکلی ازجمله مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه غذاهای رژیمی می باشد. این ماده غذایی سرشار از فیبر و ویتامین C است که از مزایا لاغری با ویتامین سی به حساب می آید.

 

کلم بروکلی از انواع غذا رژیمی

 

کدو سبز

کدو سبز یک ماده غذایی مفید است. به دلیل سرشار بودن از فیبرز و ویتامین های ضروری بدن نقش زیادی در تناسب اندام دارد.

کدو سبز از انواع غذا رژیمی

 

قارچ

قارچ‌ یک ماده غذایی فوق العاده است که می توان به صورت خام و پخته مصرف شود. هنگام هضم این ماده غذایی در بدن موادی ترشح می شوند. این مواد سبب افزایش سطح ایمنی بدن و جلوگیری از ایجاد سرطان می شوند. مصرف قارچ سبب افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کمک به کاهش وزن می شود.

 

قارچ از انواع غذا رژیمی

 

روغن زیتون

روغن زیتون یک چربی است اما چربی سالم و مفید. مصرف روغن زیتونی سبب جلوگیری از تولید دو آنزیم cox1 وcox2 می شود. این دو آنزیم چاق کننده هستند. در نتیجه روغن زیتون با جلوگیری از تولید این دو آنزیم سبب جلوگیری از چاقی می شود.

 

روغن زیتون از انواع غذا رژیمی

  0 تا 100 لاغری سریع با رژیم پروتئین + آیا ورزش واجب است؟

گوجه فرنگی

میوه های قرمز رنگ نظیر گوجه فرنگی سبب افزایش چربی سوزی می شوند.

 

گوجه فرنگی از انواع غذا رژیمی

 

درپایان باید گفت در این مقاله تنها نام تعدادی از مواد غذایی و انواع غذاهای رژیمی آمده است. اما باید گفت مصرف انواع غذاهای رژیمی فقط برای افرادی نیست که قصد کاهش وزن دارند. بله استفاده از انواع غذاهای رژیمی همراه با ورزش منظم به همه افرادی که به تندرستی و سلامت خود اهمیت می دهند توصیه می شود. زیرا غذاهای رژیمی نقش اصلیشان در حفظ تناسب اندام و جلوگیری از افزایش و کاهش وزن است.

برخی سوالات رایج:

 

لیست چند غذای رژیمی را نام ببرید؟

خوراک ماهی با سبزیجات بخارپز- نودل تایلندی - رول کوکو سبزی - سالاد میگو - کوکو لوبیا سبز - بورانی بادمجان - خوراک بادمجان و گوجه و ...

لیست چند مواد غذایی رژیمی را نام ببرید؟

کدو سبز - گوجه - قارچ- کلم بروکلی-روغن زیتون و ..

2 نظرات
  1. زیبا says

    من از انواع غذاهای رژیمی که شما نام بردید فقط دو تاش رو خیلی درست میکنم
    کوکو لوبیا سبز و بورانی بادمجان البته بورانی اسفناج هم خوشمزس ها پیشنهاد میکنم درست کنید.

    1. shinofit says

      ممنون از اینکه ما رو همراهی میکنید.
      بله حتما پیشنهاد میکنیم.

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.