لیست بهترین ورزش برای لاغری به سریع ترین شکل (1402)

بهترین ورزش برای لاغری موضوعی است که در این مطلب می خواهیم با آن بیشتر آشنا شویم پس اگر شما هم می پرسید چه ورزشی برای لاغری خوبه پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همواره بهترین ورزش لاغری به عنوان مهمترین عامل در سلامت و داشتن تناسب اندام مطرح شده است. امروزه با افزایش مصرف غذاهای پرکالری و کم تحرکی، افراد زیادی با اضافه وزن مواجه شده اند. علاوه بر این امروزه لاغری و تناسب اندام از جمله ملاک های زیبایی محسوب می شود.با توجه به این موضوع افراد زیادی به دنبال پیدا کردن راهی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستند.

در این بین ورزش برای کاهش وزن، طرفداران زیادی دارد. اما داشتن زمان کم و مشغله زیاد از یک طرف و هزینه های زیاد باشگاه های ورزشی از طرفی دیگر سبب شده تا افراد زیاد به سراغ این راه نروند.اما باید گفت ورزش هایی وجود دارند که به سادگی قابل انجام می باشند و در کنار یک رژیم غذایی مناسب بسیار تاثیر گذار هستند. در ادامه بیشتر با این دسته از ورزش ها آشنا می شویم. پس برای اگاهی از لیست بهترین ورزش لاغری  تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

بهترین ورزشها برای لاغری

بهترین ورزش برای لاغری

در این قسمت مقاله می خواهیم به معرفی بهترین ورزش برای لاغری بپردازیم . البته اینها ورزش هایی هستند که شما در خانه هم می توانید آن ها را انجام دهید.

طناب زدن

طناب زدن یکی از بهترین ورزش ها برای لاغری می باشد. چند دقیقه ورزش با طناب در حدود ۱۲۰ کالری انرژی می سوزاند. طناب زنی یک ورزش بسیار آسان است که در فضاهای کوچک هم قابل اجرا می باشد.طناب زنی یک ورزش برای لاغری کل بدن است. با انجام یک دوره منظم طناب زنی می توانید شاهد کاهش وزن خود باشید. علاوه بر تاثیر طناب زنی در کاهش وزن، این حرکت ورزشی در تقویت تعادل، سرعت و چابکی موثر هست. و یکی از بهترین روش ها برای تقویت عملکرد قلبی_عروقی می باشد.

شنا

برای لاغری چه ورزشی خوبه ؟ شنا یکی از ورزش های بسیار موثر است. اگر برای کاهش وزن به دنبال ورزشی هستید که با فعالیت کم نتایج زیادی داشته باشد به شما شنا را پیشنهاد می کنیم یکی از بهترین ورزش ها برای لاغری با فعالیت کم و تفریح زیاد است. می توان گفت شنا یک ورزش برای لاغری کل بدن است.شنا شامل حرکات های گوناگونی هست که این حرکات همانند ورزش های هوازی عمل می کنند و بدنتان را به چالش می کشند. هر ساعت شنا کردن در حدود ۸۹۲ کالری انرژی می سوزاند.

کافیست روزانه چند دور در استخر شنا کنید تا تاثیرات شگفت انگیز این ورزش در لاغری و کاهش وزن را ببینید. ناگفته نماند که شنا تاثیر زیادی در کاهش سایز دور کمر دارد.

ورزش برای لاغری سریع کل بدن

بسکتبال

بسکتبال یک ورزشی تیمی عالی که به شما در چربی سوزی و تقویت سیستم قلبی_ عروقی کمک می کند. می توان گفت بسکتبال بهترین ورزش برای لاغری سریع است. البته باید یاداور شد که بسکتبال از جمله بازی های تیمی پرطرفدار در سراسر جهان می باشد.علاوه بر ورزش، جنبه تفریحی هم دارد. ورزش بسکتبال علاوه بر چربی سوزی تاثیرات دیگری هم دارد. از جمله تقویت استخوان ها و سیستم ایمنی، افزایش اعتماد به نفس و تقویت ذهن.

اگر انجام ورزش بسکتبال به یکی از عادت های روزانه شما تبدیل شود، مطمئن باشید که در اثر این ورزش سالهای سال از نظر جسمی و روحی شاداب هستید.

بهترین ورزش لاغری

دویدن

بهترین ورزش برای لاغری در باشگاه می تواند دویدن باشد البته که موارد زیادی وجود دارد. یکی دیگر از بهترین تمرینات ورزشی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام دویدن است. این حرکت ورزشی آسان تنها نیاز به یک جفت کفش مناسب دارد. روزانه چند کیلومتر دویدن سرعت سوخت و ساز بدنتان را افزایش می دهد از این طریق سبب از بین رفتن چربی های اضافه می شود. علاوه بر این افزایش استقامت بدن از دیگر فواید دویدن است. البته در مورد دویدن بهتر است یاداور شد روند افزایش سرعت و مسافت باید به آرامی انجام شود تا بدن آسیب نبیند.

  11 فواید ایروبیک + مضرات ایروبیک که نمی دانستید

دوچرخه سواری

ورزش و لاغری سریع با دوچرخه سواری محقق می شود‌، زیرا با هر ساعت دوچرخه سواری در حدود ۵۰۸ کالری سوزانده می شود. دوچرخه سواری یک ورزش هوازی می باشد که در عین حال مفرح و لذت بخش است.اما اگر قصد شما از انجام دوچرخه سواری کاهش وزن می باشد طریقه انجام آن کمی متفاوت می شود. برای تجربه لاغری با دوچرخه سواری باید میزان کالری که می سوزد در نظر بگیریم.به عنوان مثال هنگامی که با سرعت زیاد پدال میزنیم در مقایسه با پدال زدن آرام کالری بیشتری سوزانده می شود.

داشتن یک رژیم غذایی مناسب در کنار دوچرخه سواری می تواند تاثیرات زیادی در کاهش وزن داشته باشد.

کدام ورزش برای لاغری مناسب است

تکواندو

تکواندو بهترین ورزش برای لاغری است زیرا انجام این ورزش در هر ساعت حدود ۹۳۷ کالری می سوزاند. تکواندو یک ورزش رزمی است. با انجام تکواندو می توان ورزش و لاغری سریع را تجربه کنید.تفاوت تکواندو و دیگر ورزش های رزمی در تکنیکهای ضربات پا است. افرادی که ورزش تکواندو را انجام می دهند قدرت بدنی، انعطاف و استقامت بدنشان افزایش می یابد.

بهترین ورزش ها برای لاغری

کرانچ

کرانچ یک حرکت ورزشی که تاثیر زیادی در چربی سوزی دارد. می توان گفت بیشترین چربی سوزی و لاغری شکم را با انجام حرکات کرانچ تجربه می کنید. عضلاتی که در این حرکت ورزشی درگیر می شوند عضلات راست شکمی هستند.باید یاداور شد برخلاف تصور خیلی از افراد کرانچ حرکت ساده ای نیست. این حرکت اصول و قواعد خاص خود را دارد که برای تجربه چربی سوزی با کرانچ باید طبق اصول آن را انجام داد.

بهترین ورزش ها برای لاغری

پلانک

پلانک یک حرکت بدنسازی است که به طور کل می توان گفت همه عضلات بدن را درگیر می کند. و از بهترین ورزش برای لاغری است. انجام این حرکت ورزشی بیشتر بستگی به توانایی برای ماندن در حرکت دارد. زیرا برای انجام پلانک باید برای مدت معینی در این حرکت بمانید.آسانترین روش پلانک همان حرکت شنا سوئدی است که می توان آن را روی دست ها و آرنج انجام داد. برای چالشی تر کردن پلانک می توان آن را روی یک دست و یک پا انجام داد.تاثیرات این حرکت ورزشی زیاد است.

علاوه بر افزایش انعطاف و تقویت عضلات سبب افزایش سوخت و ساز هم می شود که این اثر خود کاهش وزن را به همراه دارد.

میخواهید با لیست مواد غذایی که به لاغر شدن شما کمک میکند آشنا شوید ،مقاله غذاهای رژیمی را مطالعه نمایید.

سریع ترین ورزش برای لاغری

  0 تا 100 آموزش ورزش ایروبیک در خانه | رقص ایروبیک برای لاغری

حلقه زدن

اگر برایتان سوال پیش می آید که چه ورزش هایی برای لاغری خوب است ؟ باید بگوییم یکی از روش های آن حلقه زدن است. ورزش حلقه علاوه بر اینکه ضربان قلب با بالا می برد ، عضله های مختلف بدن را نیز درگیر می کند. حلقه زدن علاوه بر اینکه شکم و پهلو را آب می کند ، همه جای بدن را نیز تحت تاثیر قرار داده و لاغر می کند ولی بیشترین تاثیرش در شکم و پهلو است.

اگر تصمیم گرفته اید که با حلقه خود را لاغر کنید ، ابتدا باید حلقه ای را خریداری کنید که متناسب با سایز شما باشد. سپس پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و حلقه را با دستانتان به کمر خود چسبانده و با حرکت کمر به شکل یک دایره فرضی حلقه را حرکت دهید.
شما اگر روزانه 20 دقیقه حلقه بزنید 140 کالری کم می کنید. حلقه را می توان به عنوان بهترین ورزش برای لاغری در کنار بقیه ورزش ها دانست.

لاغری شکم با توپ

استفاده از توپ های ورزشی می تواند تاثیرات مثبتی در جهت چربی سوزی داشته باشد. با انجام حرکات ورزشی با توپ می توانید عضلات شکم خود را تقویت کنید. در ادامه با چند ورزش برای لاغری شکم با توپ آشنا می شویم.توپ مقاومتی توپ مورد استفاده برای انجام این حرکات است. توپ مقاومتی یک توپ نرم و سبکی می باشد که اندازه های مختلفی دارد. سایز توپ مناسب هر فرد با توجه به قد فرد مشخص می شود.

استفاده از توپ مقاومتی علاوه بر تقویت عضلات شکم سبب تقویت تعادل نیز می شود. بهترین ورزش برای لاغری  شکم با توپ این است که به پشت روی توپ مقاومتی دراز بکشید.

ورزش برای لاغری سریع کل بدن

به طوریکه توپ زیر کمرتان باشد تا سبب کشش عضلات شکمی شود. سپس شکمتان را روی توپ قرار دهید تا عضات پشت کشیده شوند. همچنین می توانید با پهلو روی توپ دراز بکشید تا کشش در عضلات پهلو ایجاد شود. این حرکت سبب تحریک چربی سوزی در عضلات شکمی می شود.

در پایان باید گفت یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن و تناسب اندام ورزش کردن است.در این مقاله بهترین ورزش برای لاغری را برای شما توضیح دادیم البته باید یادآور شد بهترین ورزش ها برای لاغری هم زمانی نتیجه میدهد که  به طور منظم انجام شود . انجام منظم تمرینات ورزشی در کنار یک رژیم غذایی سالم می تواند تاثیر زیادی در تناسب اندام و تندرستی داشته باشد.

ورزش برای لاغری کل بدن

وقتی صحبت از لاغری کل بدن می شود، تصور بسیاری به سمت ورزشهای سخت و پیچیده می رود. در حالی که با انجام مستمر و مداوم حرکات ساده هم می توان لاغری در سراسر بدن را داشته باشید

برپی – Burpees

نحوه اجرا:

  • پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و دستها را صاف کنار بدن بگذارید.
  • باسن را به عقب هل دهید و با خم کردن زانوها در حالت اسکات بروید.
  • کف دستها را مابین پاها و  روی زمین قرار دهید.
  • به حالت پلانک بروید.
  • در مرحله بعد پاها را داخل شکم بکشید.
  • سپس با فشار و جهش پاها و کل بدن را از زمین جدا کرده و به سمت بالا بجهید.
  • بعد از برگشت دوباره زانوها را در حالت اسکات ببرید.
  • این حرکت به خاطر فشاری که به کلیه عضلات ، قلب و ریه وارد می کند، بعنوان  ورزش برای لاغری کل بدن شناخته می شود

سریع ترین ورزش برای لاغری

  ایروبیک یا بدنسازی + کدام برای لاغری بهتر است؟

کدام ورزش برای لاغری مناسب است؟

ورزشهایی که در مقاله اشاره شد ؛ مانند پلانک، شنا ، بسکتبال، دوچرخه سواری و دویدن نمونه هایی از لیست ورزشهای مناسب لاغریست، به این موارد پیاده روی، پیلاتس، رقص و ایروبیک پیشرفته هم اضافه کنید.

همچنین ورزشهای جدید زیادی موجود است که می توانند به شما در داشتن اندامی متناسب و کاهش وزن کمک کنند. اما قاعده اصلی این است که برای لاغری برنامه داشته باشید:

  • چون فرآیند لاغری ممکن است برای عده ای بیشتر طول بکشد، بهتر است از ترکیب ورزشها استفاده شود.
  • انتخاب نوع ورزش متناسب با روحیات و علایقتان باشد تا در مسیر چالش برانگیزی که پیش رو دارید، پرانرژی تر باشید.
  • هر روز حتی به میزان کم و کوتاه ورزش انتخابی را انجام دهید.
  • در کنار ورزش به نوع و سبک تغذیه توجه کنید.

پس اینکه کدام ورزش برای لاغری مناسب است به عواملی مربوط می شود که نشان دهنده روحیات،شرایط زندگی و اهداف شما می شوند.

سریع ترین ورزش برای لاغری

البته رویای لاغری سریع کمی با واقعیت تناسب ندارد. منظور اینکه احتمال کاهش وزن در کوتاه مدت وجود دارد اما هزینه ای که بابت این نتیجه از لحاظ روانی و جسمی می کنید، مهم است. پیشنهاد ما برای شروع ورزشی مانند دویدن است زیرا تحقیقات نشان داده، با دویدن آهسته و مداوم 555 کالری در ساعت می سوزانید. علاوه بر این هزینه و امکانات کمی نیاز دارد.

البته عده ای به خاطر مشکلات زانو از دویدن منع شده اند، اما سبک پیشنهادی ما دویدن اصولی و آرام است که به شکل آگاهانه باشد. یعنی با زمانبندی از مدت کوتاه شروع کرده تا به زمان مناسب هدفتان برسید. جالب است بدانید اگر دویدن را به شکلی درست انجام دهید، به مرور مچ و زانو تقویت می شود.

نکته مهم : اگرچه دویدن سریع ترین ورزش برای لاغری (ورزش برای لاغری سریع کل بدن) است، توجه داشته باشید برای رسیدن به تناسب اندام عجله نداشته باشید.

برخی سوالات رایج:

لیست بهترین ورزش ها برای لاغری را بیان کنید؟

طناب زدن- شنا- بسکتبال- دویدن- دوچرخه سواری – تکواندو-کرانچ – پلانک – لاغری شکم با توپ و …

بهترین ورزش ها برای لاغری شکم کدام است؟

لاغری شکم با توپ-پلانک -طناب زدن – دراز نشست

5 نظرات
  1. گلچیا says

    ورزش برای لاغری سریع کل بدن به نظر من تناب زدنه واقعا همه جای بدن رو انگار درگیر میکنه

    1. shinofit says

      بله میتوان گفت که تناب زدن واقعا موثرترین ورزش برای لاغری سریع کل بدن هست.البته به شرطی که اصولی و مداومت داشته باشه
      موفق باشید

    2. امیرعلی says

      منی که رباط صلیبیم پارگی جزئی دیده فقط میتونم بدوئم با سرعت بسیار کم

  2. امیرعلی says

    به نظر من شنا

  3. امیرعلی says

    شنا خیلی بهتره فقط شنا

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.