رژیم سبزیجات + کاهش وزن و لاغری 100% تضمینی

رژیم سبزیجات یکی از رژیم های کاهش وزن و لاغری است که طرفداران زیادی دارد. همانطور که از اسم آن معلوم است رژیمی بر پایه مصرف مواد گیاهی می باشد. در این نوع رژیم افراد از خوردن موادغذایی پرکالری و موادی که میزان کربوهیدرات زیادی دارند، منع می شوند.به دلیل مصرف مواد غذایی گیاهی در این رژیم، این رژیم مورد توجه افراد زیادی قرار دارد زیرا برخی افراد معتقدند که با مصرف مواد گیاهی علاوه بر جلوگیری از کشته شدن حیوانات، به سلامت بدن خودشان نیز کمک می شود.

ناگفته نماند که در طی رژیم سبزیجات باید میوه، آجیل و حبوبات نیز مصرف کنید تا بدن با کمبود مواد مغذی روبه رو نشود. لازم به ذکر است که، رژیم سبزیجات با گیاهخواری و یا حتی رژیم وگان تفاوت دارد. در ادامه به معرفی و توضیح رژیم کاهش وزن و لاغری سبزیجات که یکی از انواع رژیم لاغری است می پردازیم. پس اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که برای کاهش وزن میخواهید رژیم سبزیجات را انتخاب کنید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

رژیم سبزیجات چیست

  رژیم سیب زمینی پخته | بهترین روش برای کاهش وزن و لاغری طبیعی

رژیم سبزیجات

با رعایت کردن برنامه رژیم سبزیجات و انتخاب مواد غذایی مناسب می توان کاهش وزن را تجربه کرد. افرادی که دچار اضافه وزن هستند، به دلایل متعددی این رژیم را انتخاب می کنند.از جمله این موارد می توان به این اشاره کرد که باور این افراد بر این است که با عدم استفاده از گوشت و فراورده های حیوانی باعث می شوند تا حیوانات کمتری کشته شوند. علاوه بر این با رژیم سبزیجات می خواهند سلامت و تندرستی خود را تضمین کنند. البته که ذکر این نکته لازم است پیش از شروع هر رژیمی هرچقدر هم که مفید باشد لازم است بهترین دکتر تغذیه برای لاغری را انتخاب کنید و از مشورت آنها استفاده کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن سبزیجات شامل مواد غذایی گیاهی، میوه ها، حبوبات و چربی های سالم نظیر روغن زیتون و آووکادو است. در این رژیم امکان مصرف مواد غذایی که چندان سالم نیستند، اما پایه گیاهی دارند وجود دارد.از جمله این مواد می توان به شیرینی ها، سیب زمینی سرخ کرده و .. اشاره کرد. در رژیم سبزیجات گوشت مصرف نمی شود. در این رژیم غذایی افراد علاوه بر گوشت مجاز به استفاده از فراورده های حیوانی نظیر عسل و.. نیستند.

در صورتیکه در برخی از رژیم های گیاهخواری مصرف فراورده های حیوانی نظیر لبنیات و تخم مرغ مانعی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله درمورد رژیم سیب زمینی را مطالعه نمایید که یک نمونه رژیم سبزیجات است.از جمله مزایای رژیم سبزیجات می توان به این موضوع اشاره کرد که با مصرف مواد گیاهی، مواد مغذی زیادی وارد بدن می شود. که به نوبه خود سبب کاهش سطح کلسترول و فشار خون می گردد.علاوه بر این احتمال ابتلا به انواع سرطان ها و دیابت نوع ۲ نیز کاهش می یابد.

از طرفی با کاهش مصرف گوشت و فراورده های آن چربی مضر اشباع شده کمتری وارد بدن می شود. که همین چربی ها علت اصلی سکته و بیماری های قلبی هستند. پس کاهش مصرف آنها سبب کاهش احتمال ابتلا به این بیماری ها می شود.

رژیم آب یک رژیم سریع محسوب میشود اگر میخواهید با آن آشنا شوید نوشته رژیم آب درمانی را مطالعه نمایید.

رژیم سبزیجات بخارپز

رژیم سبزیجات بخارپز

یکی از بهترین روش های طبخ سبزیجات، بخارپز کردن است. زیرا با بخارپز کردن سبزیجات، مواد مغذی آنها حین پخت از بین نمی رود. پس رژیم سبزیجات بخارپز یک رژیم مفید برای سلامت و تندرستی بدن است.در ادامه با رژیم سبزیجات بخارپز و روش صحیح بخارپز کردن سبزیجات آشنا می شویم. برای شروع بخارپز کردن باید پس از شستن سبزیجات آنها را به قطعات مساوی تقسیم کرد.مساوی بودن اندازه قطعات مهم است زیرا هم اندازه بودن قطعات باعث می شود تا همه قطعات سبزیجات یکسان بخارپز شوند.

در مرحله بعد حدود ۳ سانتی متر آب در ظرف مورد نظر ریخته و سبد مخصوص بخارپز کردن را در ظرف قرار دهید. با حرارت بالا آب رو به جوش آورید. در مرحله بعد سبزیجات مورد نظر را روی سبد بخارپز قرار دهید، در ظرف را ببندید و حرارت را کم کنید. بعد از این مرحله هر چند دقیقه یکبار مواد را چک کنید. سبزیجاتی نظیر بروکلی و مارچوبه خیلی سریع پخته می شوند اما سیب زمینی و هویج نیاز به زمان بیشتری دارند. رژیم سبزی جات هم یکی از انواع رژیم لاغری هست که طرفداران خاص خودش را دارد.

امیدواریم که مطالعه این مقاله تا اینجا برای شما مفید واقع شده باشد و همچنین برای آشنایی با  رژیم ولومتریک  می توانید مقالات مشابه را مطالعه نمایید.

چگونه رژیم سبزیجات بگیریم

  رژیم ماست + کاهش وزن سریع و تضمینی | ماست و شوید برای لاغری!

چگونه رژیم سبزیجات بگیریم

رژیم سبزیجات همانند سایر رژیم های لاغری و کاهش وزن برنامه غذایی و قوانین خاص خود را دارد. برای موثر بودن رژیم لاغری با سبزیجات و کاهش وزن با این رژیم باید قواعد آن رعایت شود.با توجه به این مسئله برای خیلی از افرادی که برای کاهش وزن رژیم سبزیجات را انتخاب کرده اند، این سوال مطرح می شود که چگونه رژیم سبزیجات بگیریم. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا پاسخی برای این سوال که چگونه رژیم سبزیجات بگیریم، بیابید.

برای شروع رژیم لاغری با سبزیجات باید به این نکته دقت داشت که در این رژیم فقط باید غذاهای گیاهی مصرف شود. اگرچه در رژیم سبزیجات خوردن موادی که ارزش غذایی زیادی ندارند اما گیاهی هستند مشکلی ندارد اما برای تاثیرگذاری بیشتر این رژیم باید از مصرف این مواد جلوگیری کرد. به عنوان مثال در این رژیم لاغری خوردن سیب زمینی سرخ شده و یا پاستا سفید به دلیل گیاهی بودن مواد مانعی ندارد.

اما افرادی که قصد کاهش وزن دارند باید به ارزش مواد غذایی دقت کنند و از مصرف مواد غذایی که ارزش غذایی کمی دارند خودداری کنند. پس باید گفت اگر در رژیم سبزیجات از مواد غذایی ناسالم استفاده کرد، هیچ تاثیری در کاهش وزن نخواهد گذاشت.برای اینکه با مصرف مواد گیاهی کاهش وزن را تجربه کنید باید حواستان به میزان کالری دریافتیتان باشد. در رژیم لاغری با سبزیجات باید از مواد سالمی نظیر میوه های پر از فیبر، آجیل و دانه ها، سبزیجات با برگ های سبز، حبوبات، غلات کامل استفاده شود.

برای آشنایی با مقالات دیگر، همچنین برای آشنایی با  رژیم فیبر می توانید مقالات مشابه را مطالعه نمایید.

نکاتی در مورد رژیم سبزیجات

  پیلاتس چیست ؟ ورزش پیلاتس برای چی خوبه

نکاتی در مورد رژیم سبزیجات

  • برای شروع رژیم سبزیجات بهتر است قبل از شروع غذا بیش از نیمی از بشقاب را با سبزیجات پر کنید، بقیه بشقاب را می توان با موادی نظیر غلات کامل، پروتئین ها و یا چربی ها پر کنید.
  • از دیگر نکات مهمی که در مورد رژیم لاغری با سبزیجات وجود دارد این است که در این رژیم به دلیل حذف گوشت ممکن است خوردن پروتئین فراموش شود. مصرف پروتئین سبب می شود تا فرد دیرتر احساس گرسنگی کند. پس افرادی که این رژیم غذایی را دارند بهتر است برای دریافت پروتئین بجای گوشت از منابعی نظیر لوبیا و نخود استفاده کنند.
  •  در این رژیم هم باید حواستان به میزان مصرف مواد غذایی باشد. درست است که مواد گیاهی و پرخاصیت هستند، اما پرخوری در هر رژیمی ممکن است سبب اضافه وزن شود.
    در رژیم سبزیجات برای حفظ سلامتی بهتر است از مصرف زیاد کربوهیدرات های ساده نظیر نان سفید خودداری کنید. بجای آن بهتر است از غلات کامل نظیر برنج و یا پروتئین های گیاهی نظیر عدس و لوبیا استفاده کنید.
  • مواد گیاهی نظیر زیتون و آووکادو سرشار از چربی های اشباع نشده هستند. بهتر است مصرف این چربی ها فراموش نشود.
  • و در آخر باید دقت کنید که گیاهی بودن دلیلی بر سالم بوده ماده غذایی نیست. مثلا دسرهای گیاهی اگرچه فاقد کره و تخم مرغ هستند اما در انها شکر وجود دارد. پس باید به میزان مصرف آنها دقت کرد.

امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و همچنین برای آشنایی با رژیم کتوژنیک می توانید مقالات مشابه را مطالعه نمایید.

مزایا رژیم سبزیجات

در پایان باید گفت رژیم سبزیجات از جمله رژیم های موثر در کاهش وزن است، اما به شرط آنکه به درستی انجام شود. در این رژیم فقط باید مواد گیاهی مصرف شود. استفاده از گوشت و یا حتی فراورده های حیوانی نظیر عسل ممنوع است.رژیم سبزیجات یک رژیم مفید و پرخاصیت برای سلامت بدن است. در طی این رژیم با مصرف سبزیجات علاوه بر کاهش وزن، مواد مغذی زیادی وارد بدن می شود که به نوبه خود سبب کاهش کلسترول و فشار خون می شوند.

برخی سوالات رایج:

رژیم سبزیجات بخارپز چیست؟

یکی از بهترین روش های طبخ سبزیجات، بخارپز کردن است. زیرا با بخارپز کردن سبزیجات، مواد مغذی آنها حین پخت از بین نمی رود. پس رژیم سبزیجات بخارپز یک رژیم مفید برای سلامت و تندرستی بدن است.

رژیم سبزیجات شامل چیست ؟

سبزیجات شامل مواد غذایی گیاهی، میوه ها، حبوبات و چربی های سالم نظیر روغن زیتون و آووکادو است. در این رژیم امکان مصرف مواد غذایی که چندان سالم نیستند، اما پایه گیاهی دارند وجود دار

4 نظرات
  1. سعید says

    رژیم سبزیجات همون گیاه خواریه به نظر من .ولی اسمشو با کلاس کردن

    1. shinofit says

      در مورد این رژیم کامل توضیح داده شده.
      موفق باشید

  2. ساسان says

    آیا میوه ها هم جز رژیم سبزیجات هستند؟

    1. shinofit says

      بله در مقاله توضیح کامل داده شده.
      ممنون که ما را همراهی میکنید.

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.