رژیم ماست + کاهش وزن سریع و تضمینی | ماست و شوید برای لاغری!

رژیم ماست، یکی دیگر از برنامه رژیم لاغری سریع و تناسب اندام است. تغییر سبک زندگی و افزایش آمار اضافه وزن در جوامع سبب شده است تا افراد به دنبال روش های گوناگون برای کاهش وزن باشند.افزایش تقاضا برای کاهش وزن سبب ایجاد فضای رقابتی در این زمینه شده است. این امر سبب شده تا روش های مختلفی نظیر رژیم ماست به وجود بیاید. همانطور که از اسم آن مشخص است، رژیم لاغری با ماست می باشد.
به عبارتی دیگر ماست تنها ماده غذایی است که در این رژیم فرد مجاز به استفاده آن می باشد. همانطور که می دانید ماست سبب تقویت سیستم گوارشی می شود. برخی براین باورند که مصرف ماست علاوه بر تاثیر مثبت در سیستم گوارشی سبب بهبود پوست و افزایش جذب ویتامین ها می شود.
اگر شما هم جز ان دسته از افراد هستید که برای کاهش وزن و لاغری می خواهید رژیم ماست را شروع کنید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید. زیرا در این مقاله می خواهیم به توضیح و بررسی رژیم لاغری ماست بپردازیم.

خواص رژیم ماست

خواص ماست و تاثیر آن در رژیم غذایی

برای تجربه لاغری با ماست باید به طور کامل با نحوه صحیح انجام برنامه رژیم غذایی سالم لاغری سریع با ماست آشنا باشید. زیرا تنها در صورت انجام اصولی رژیم غذایی می توان از آن نتیجه گرفت. و این نکته در مورد همه رژیم های غذایی از جمله رژیم لاغری سریع با ماست وجود دارد.در وهله اول لازم است به توضیح در مورد فواید ماست بپردازیم. ماست که از جمله فراورده های شیر است. به عنوان یک میان وعده خوشمزه در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.
ماست سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیم است.تاثیر لبنیات از جمله ماست بر تقویت استخوانها و بهبود عملکرد دستگاه گوارشی یک تاثیر غیر قابل انکار می باشد. نکته جالب توجهی که در مورد ماست وجود دارد این است که، افرادی که در برنامه غذایی خود از ماست استفاده می کنند، تمایل کمتری به مصرف مواد غذایی از قبیل گوشت قرمز، غلات سفید و کربوهیدرات ها دارند.از طرفی این افراد تمایل بیشتری به مصرف مواد غذایی مفید از جمله سبزیجات، میوه ها، مغزها و ماهی ها پیدا می کنند.
پس با گنجاندن ماست در برنامه غذایی خود از خوراکی مفید و پرخاصیت بهره مند شوید.در این بین رژیم لاغری سریع با ماست برای کاهش وزن به کمک شما می آید. متخصصان تغذیه لاغری با ماست را توصیه می کنند. اگرچه برخی افراد به اشتباه محصولات لبنی نظیر ماست را از برنامه غذایی خود حذف می کنند.اساس کار رژیم ماست بر این پایه است که مصرف لبنیات باعث می شود تا بدن توانایی بیشتری در سوزاندن چربی های زائد به دست بیاورد.
به بیانی دیگر بدن با دریافت کلسیم بیشتر، چربی بیشتری می سوزاند.علاوه بر این مصرف این ماده عضلات را در بهترین حالت نگه می دارد. که این یک نکته بسیار مهم است زیرا هدف از رژیم لاغری کاهش چربی های بدن است، نه از دست دادن حجم عضلات. پس می توان گفت رژیم غذایی برپایه لبنیات از جمله ماست می تواند سبب کاهش وزن، تناسب اندام و تندرستی شود. ماست کم چرب بهترین گزینه برای رژیم ماست است.

نکاتی در مورد رژیم ماست

منوی غذایی رژیم غذایی ماست

 مهمترین قسمت رژیم غذایی ماست  ماده ماست است ، بنابراین روزانه تقریباً 500 میلی لیتر ماست به اشکال مختلفی مصرف کنید در رژیم غذایی ماست. شما می توانید مواد غذایی و میوه های زیر را نیز  همراه با رژیم ماست مصرف کنید:
  •  آب سیب انبه
  • قهوه
  •  چایی
  • کیوی
  •  سیب
  • گلابی
  • سیب زمینی پخته
  •  سینه ی مرغ
  •  گوجه فرنگی
  •  گریپ فروت
  •  اسفناج

برنامه رژیم غذایی ماست

شما می توانید رژیم غذایی خود را به همان میزان که دوست دارید خلاق و متنوع جلوه دهید ، و یا آن را به طریقه ای سودمند تر و مفیدتر برای خود قلمداد کنید :
روز اول
6 فنجان ماست و حدود 8 قاشق غذا خوری گوشت گوساله
 روز دوم
6 فنجان ماست و 4 عدد سیب زمینی پخته شده ی متوسط
روز سوم
6 فنجان ماست ، 1عدد سیب ، 1 عدد کیوی و 8 قاشق غذا خوری مرغ ریش ریش شده
روز چهارم
6 فنجان ماست ، 100 گرم ماهی قزل آلا و 1 عدد انبه
روز پنجم
می توانید مخلوطی از میوه و سبزیجات را در تمام طول روز مصرف کنید (توجه کنید که از موز استفاده نکنید) ، 6 فنجان ماست
روز ششم
6 فنجان ماست ساده
روز هفتم
8-10 فنجان آب چشمه یا آب معدنی

نکاتی در مورد رژیم ماست و خواص ماست برای لاغری

مصرف ماست به دلیل داشتن پروتئین زیاد سبب می شود تا فرد احساس سیری کند و به این ترتیب از اشتهای کاذب جلوگیری می کند. با این وجود در مورد مصرف ماست هم نکاتی وجود دارد که رعایت آنها سبب تاثیر بیشتر این ماده غذایی می شود. در ادامه به بیان نکاتی در مورد مصرف صحیح ماست می پردازیم.
اگر میخواهید درمورد قرص مخمر چیست بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله عوارض مصرف مخمر آبجو را مطالعه کنید.
  ۸ عوارض رژیم لاغری سریع و ناگهانی + راه حل آنها
  • محاسبه کالری ماست
همانطور که می دانید در طول رژیم غذایی توجه به میزان کالری دریافتی روزانه بسیار مهم است. پس بهتر است با توجه به اطلاعاتی که روی بسته بندی ماست وجود دارد، ماستی را انتخاب کنید که کالری کمتر و پروتئین بیشتری داشته باشد. پروتئین بین ۱۲ تا ۱۵ گرم میزان مناسبی است و می تواند شما را سیر نگه دارد.
  • ترکیب ماست با سایر مواد:
در این رژیم غذایی شما می توانید ماست را با مواد دیگری ترکیب کنید. گاهی اوقات ترکیب ماست با مواد دیگر سبب به دست آمدن یک وعده غذایی می شود. موادی نظیر آجیل ها، میوه و سیریال و… را می توان به ماست اضافه کرد. نکته مهم در مورد ترکیب سایر مواد با ماست این است که به حجم مواد پروتئینی که با ماست ترکیب می شود باید دقت کرد.
  • ماست کم چرب
بهترین گزینه برای رژیم ماست، ماست کم چرب می باشد. ماست فاقد چربی وجود ندارد. و باید یاداور شد ماست حاوی مقداری قند هم هست چراکه از شیر به دست می آید. برای این منظور روی بسته بندی ماست را نگاه کنید اگر میزان قند ان بیشتر از ۱۸ گرم بود گزینه مناسبی نمی باشد.برای آشنایی با انواع رژیم های لاغری ، میتوانید به مقالات مربوطه مانند رژیم سبزیجات مراجعه نمایید.
  • ماست پروبیوتیک
ماستهای پروبیوتیک برای سلامتی بسیار مفید می باشند. برای درک نقش پروبیوتیک باید گفت بدن انسان به طور کلی در صدد ایجاد تعادل بین باکتری های خوب و بد است. نقش اصلی پروبیوتیک کمک به حفظ این تعادل است. علاوه بر این پروبیوتیک تاثیر مثبتی بر سیستم گوارش و هاضمه می گذارد و از خواص ماست پروبیوتیک برای لاغری است. بنابراین ماستهای پروبیوتیک بهترین گزینه برای این رژیم غذایی هستند.
ماست و شوید برای لاغری

4 اشتباه در رژیم لاغری ماست

  • انتخاب ماست با افزوده شکر به مقدار زیاد

همیشه حواستان باشد در رژیم ماست به اطلاعات آن روی ظرفش دقت کنید.اگر می خواهید رژیم ماست بگیرید ، باید به دنبال ماستی بگردید که قند آن 7 گرم یا کمتر از آن باشد. در بهترین حالت ممکن ماستی مناسب است که هیچگونه شکری نداشته باشد و اگر می خواهید ماستتان شیرین و یا طعم دار شود ، به آن میوه اضافه کنید.

  • انتخاب ماست سبک با شیرین کننده مصنوعی 

ماست هایی در بازار دیده شده است با عنوان ماست سبک در صورتی که با شیرین کننده مصنوعی شیرین شده است. ماستی که شیرینی طبیعی کمی دارد خیلی بهتر از ماست های سبک است که با شیرین کننده مصنوعی شیرین شده اند. سه ماده است که قند ماست را پایین نگه می دارد ولی آن را شیرین می کند. سوکرالوز ، آسپارتام و ساخارین از این دسته هستند. به این دلیل می گوییم شیرین کننده مصنوعی خوب نیست زیرا که باعث گیجی مغز می شوند و در نتیجه نیاز بدن به قند و شکر را افزایش می دهد. برای رژیم ماست بهتر است ماستی را انتخاب کنید که عاری از هرگونه شیرین کننده مصنوعی باشد.

  • افزودن ماست به اسموتی

ممکن است بخواهید برای یک عصرنه دلنشین ، یک اسموتی با ماست و غلات برای خودتان درست کنید. توجه داشته باشید که اگر رژیم ماست می گیرید باید بدانید که اسموتی و گرانولا با شکر درست می شوند، شکر موجود در آن روی خواص ماست تاثیر می گذارد . پس بدانید به هیچ عنوان یک وعده رژیمی به حساب نمی آید. اگر می خواهید اسموتی نوش جان کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم برای شیرین کردن آن از عسل استفاده کنید. در این صورت هم رژیم را به درستی انجام داده اید و هم اسموتی مورد علاقه تان را میل کرده اید.

  • زیاده روی در خوردن ماست

یکی از ویژگی های ماست این است که هرچه از آن میخوریم اصلا احساس چاقی به ما دست نمی دهد به همین دلیل است که خیلی ها در خوردن ماست زیاده روی می کنند. در این صورت دیگر یک رژیم حساب نمی شود ، بلکه سبب چاقی هم می شود. پس حتما در خوردن ماست زیاده روی نکنید.

ماست و شوید برای لاغری

به طور کلی با خواص ماست برای لاغری آشنا شدید‌، در ادامه می خواهیم با ماست و شوید برای لاغری بیشتر آشنا شویم. همانطور که می دانید همه محصولات لبنی به دلیل دارا بودن پروتئین زیاد برای سلامتی و تندرستی بدن بسیار مفید هستند، در این بین نسبت به سایر محصولات لبنی ماست فواید بیشتری برای بدن دارد. ماست حاوی پروبیوتیک هایی می باشد که محیطی خوبی را برای رشد باکتری های مفید را فراهم می کنند.

از طرفی دیگر بهتر است بدانید که آنتی بیوتیک ها و غذاهای نامناسب سبب ضعیف شدن روده و افزایش احتمال التهاب روده می شوند. این شرایط سبب اضافه وزن فرد و چاقی می شود‌. پس توجه به سلامت مواد غذایی مصرفی رابطه مستقیمی با چاقی دارد. مصرف ماست علاوه بر کمک به سلامت دستگاه گوارش، سبب افزایش حجم عضلات و کاهش چربی شکمی نیز می شود.

نکته مثبتی که در مورد ماست وجود دارد این می باشد که می توان آن را به صورت های مختلف مصرف کرد و از خواص ماست برای لاغری بهره‌مند شد. می توان ماست را به عنوان میان وعده مصرف کرد و یا به عنوان چاشنی در کنار وعده های غذایی روزانه، به طور کلی ترکیبات زیادی می توان با ماست درست کرد که در ادامه به بیان برخی از آنها می پردازیم.

  • یکی از ترکیبات مفید و خوشمزه ای که می توان با ماست تهیه کرد، اسموتی می باشد. همانطور که می دانید اسموتی انواع و ترکیبات متعددی دارد. اگر قصد کاهش وزن و لاغری دارید بهتر است، اقدام به تهیه اسموتی با ماست کنید. اسموتی های غلیظی که در ترکیبات خود ماست دارند، می توانند برای مدت طولانی تری فرد را سیر نگه دارند. این سیری سبب کاهش میل به غذا خوردن و در نتیجه کاهش کالری دریافتی می شود.
  • ماست و شوید برای لاغری، یکی دیگر از ترکیباتی می باشد که می توان در کاهش وزن و لاغری موثر باشد. به عنوان مثال از این ترکیب می توان برای تهیه یک دیپ خوشمزه استفاده کرد. اکثر دیپ های تهیه شده به دلیل دارا بودن سس مایونز و یا خامه ترش نه تنها مفید نیستند، بلکه ممکن است سبب اضافه وزن نیز بشوند. برای تهیه یک دیپ آسان و خوشمزه می توانید، از ترکیباتی نظیر پودر سیر، پودر پیاز، ماست، شوید خشک شده و… استفاده کنید.
  • یکی دیگر از راه های استفاده از ماست این می باشد که از آن به عنوان یک طعم دهنده در کنار دیگر مواد غذایی استفاده کنید. پروتئین هایی نظیر گوشت مرغ، بوقلمون و..‌. را اگر با ماست طعم دارد کنید، علاوه بر خوش طعم شدن تردتر نیز می شوند. برای این کار می توانید به ماست مواد دیگری نظیر پودر سیر، نمک، فلفل و … اضافه کنید و گوشت های مورد نظر را با این ترکیب طعم دار کنید.

 

رژیم ماست و شوید برای لاغری
  رژیم سیب زمینی پخته | بهترین روش برای کاهش وزن و لاغری طبیعی
در پایان نکات باید یاداور شد، ماستی که در این رژیم استفاده می کنید نباید قند زیادی داشته باشد پس بهتر است از ماست ساده استفاده کنید. در کنار ماست از شیرینی، سرخ کردنی ها و غذاهای پرادویه استفاده نکنید. اگر احساس گرسنگی کردید می توانید در کنار ماست از میوه و سبزیجات استفاده کنید و این رژیم را هر زمان که خواستید می توان متوقف کرد.

برای آشنایی با انواع رژیم های لاغری، میتوانید به مقالات مربوطه مانند رژیم سیب زمینی مراجعه نمایید.

رژیم ماست چیست

رژیم ماست چیست؟

رژیم لاغری ماست از جمله رژیم هایی است که افراد کمتر در مورد آن شنیده اند. رژیم ماست یکی دیگر از برنامه رژیم غذایی و تناسب اندام است. این رژیم تاثیر زیادی در لاغری و کاهش وزن دارد. البته قبل از شروع این رژیم لاغری همانند سایر رژیم ها باید با پزشک متخصص مشورت کرد. به طور کلی رژیم ماست سبب بهبود عملکرد سیستم گوارش و احیای روده ها، سبب بهبود پوست و افزایش جذب ویتامین ها و مواد معدنی می شود.
رژیم هایی نظیر رژیم ماست که فقط یک ماده غذایی دارند را به سبب نداشتن تنوع نمی توان زیاد ادامه داد.زیرا برای افراد کسل کننده می شوند. از طرفی با وجود همه مزایا یک ماده غذایی به تنهایی نمی تواند همه نیاز بدن را تامین کند. پس مدت زمانی که افراد این رژیم ها را انجام می دهند بسیار مهم است. و باید با نظر پزشک متخصص تعیین شود. بهترین زمان توصیه شده برای انجام رژیم ماست ۷ روز است.
رژیم ۷ روزه با ماست اگرچه زمان کمی دارد اما تاثیرات زیادی در بدن برجای می گذارد. برای انجام رژیم ۷ روزه با ماست فرد باید روزانه در حدود ۵۰۰ میلی لیتر ماست و دولیتر آب مصرف کند.این کار را به مدت ۷ روز ادامه دهد. با این رژیم احساس گرسنگی کمتری می کنید و زودتر به هدفتان که تناسب اندام است می رسید. در ادامه با فواید و عوارض رژیم ماست بیشتر آشنا می شویم پس با ما همراه باشید. برای آشنایی با انواع رژیم لاغری ، می توانید به مقالات مربوطه مانند رژیم آب  مراجعه نمایید.

فواید رژیم ماست

فواید رژیم ماست

  • رژیم ماست یک رژیم موثر است. علاوه بر کاهش وزن ارزان و مقرون به صرفه می باشد.
  • مصرف ماست سبب چربی سوزی شکم می شود و کمک به جذب بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی می کند
  • دارای باکتری های مفید برای گوارش است و به سلامتی کمک می کند.
  • حاوی مقدار زیادی کلسیم،پروتئین و ویتامین دی است.

  لیست بهترین دکتر تغذیه برای لاغری در تهران + 20 متخصص رژیم لاغری و چاقی

عوارض رژیم ماست

از عوارض رژیم ماست میتوان مثل رژیم های سریع دیگر این را بیان کرد که:

  • مدت زمان آن محدود است و بدون نظارت پزشک متخصص نمیتوان زمان آن را زیاد کرد.
  • برای افرادی که قادر به هضم لبنیات نیستند و یا به هضم لاکتوز حساسیت دارند توصیه نمی شود.
در پایان باید گفت رژیم لاغری ماست یک رژیم موثر است، البته به شرطی که شرایط و نکات آن رعایت شود. در این رژیم مجاز به استفاده از ماست و آب هستید. برای شروع ان حتما باید با متخصص تغذیه مشورت کرد، زیرا به برخی از افراد نظیر کسانی که در هضم محصولات لبنی مشکل دارند توصیه نمی شود. بهترین زمان آن رژیم ۷ روزه با ماست است. البته در رژیم ماست هر زمان که بخواهید می توان رژیم را متوقف کرد.

برخی از سوالات رایج:

فواید رژیم لاغری سریع با ماست چیست؟

رژیم لاغری سریع با ماست برای کاهش وزن به کمک شما می آید. متخصصان تغذیه لاغری با ماست را توصیه می کنند. اگرچه برخی افراد به اشتباه محصولات لبنی نظیر ماست را از برنامه غذایی خود حذف می کنند.

رژیم ماست چیست؟

رژیم لاغری ماست از جمله رژیم هایی است که افراد کمتر در مورد آن شنیده اند. این رژیم تاثیر زیادی در لاغری و کاهش وزن دارد. البته قبل از شروع این رژیم لاغری همانند سایر رژیم ها باید با پزشک متخصص مشورت کرد.

4 نظرات
  1. صبا says

    من غذای نهارم و کم کردم کنارش از ماست و شوید برای لاغری استفاده کردم .
    بنظرم تاثیر داره

    1. شاینوفیت says

      بله تاثیر ماست و شوید رو وقتی بیشتر میبینید ک یک رژیم اصولی هم داشته باشید.

  2. ستایش says

    خوردن ماست یا سالاد همراه غذا رو دوست دارم ولی تا حالا ماست با شوید نخوردم
    اصلا بعضیا میگن همراه غذا ماست نخورید.

    1. shinofit says

      هرکدام از ما اصولا غذایی خودمان را داریم اینکه همراه غذا ماست و یا سالاد مصرف کنیم
      باید با مصلح آن مصرف کنیم .

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.