جدول کالری انواع غذا های پر مصرف ایرانی + تصویر

کالری انواع غذا، یک عامل بسیار موثر در تناسب اندام است. با تغییر سبک زندگی و ماشینی شدن کارها افراد بیشتری دچار اضافه وزن شدند. چاقی یا همان اضافه وزن علاوه بر به خطر انداختن سلامتی و تندرستی فرد، ظاهری نازیبایی را به ارمغان می آورند. پس کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام یک امر بسیار مهم برای افراد چاق هست. امروزه روش های مختلفی از جمله لاغری با انواع ویتامین برای رسیدن به تناسب اندام وجود دارد.

افرادی که قصد کاهش وزن را دارند، با توجه به شرایط بدنیشان روش مناسب خود را می یابند.یکی از روش های پرطرفدار برای کاهش وزن، برنامه رژیم لاغری است. در این روش افراد با توجه به یک برنامه غذایی خاص روزانه میزان معینی غذا مصرف می کنند. در این رژیم ها نکته مهم میزان کالری دریافتی است. کالری یک واحد انرژی است.هر ماده غذایی میزان مشخصی کالری دارد. بنابراین با مصرف هر غذایی مقدار مشخصی کالری وارد بدن فرد می شود.

در ادامه به بیان اهمیت دانستن کالری انواع غذا می پردازیم پس با ما همراه باشید.

کالری انواع غذا چیست

  لاغری با ویتامین ب | کدام نوع از ویتامین ب باعث سرعت در لاغری می شود؟

کالری چیست؟

تحقیقات گواهی بر این موضوع هستند که واکنش بدن نسبت به غذاهای کامل و غذاهای فراوری شده متفاوت است. میزان انرژی که بدن برای پردازش غذاهای کامل صرف می کند، بیشتر از انرژی مورد نیاز برای پردازش غذاهای فراوری شده است.این تفاوت به علت تفاوت کالری است. کالری واحدی است که برای بیان میزان انرژی موجود در غذا استفاده می شود. میزان کالری موجود در هر ماده غذایی معمولا روی بسته بندی آن نوشته می شود.فهمیدن میزان کالری موجود در غذا بسیار مهم است.

زیرا افزایش میزان کالری دریافتی سبب اضافه وزن می شود. زیرا وقتی انرژی دریافتی بدن بیشتر از میزان مورد نیاز باشد، بدن این انرژی را به صورت چربی ذخیره می کند.بنابراین افرادی که قصد کاهش وزن دارند باید از دریافت کالری اضافه جلوگیری کنند. بدن وقتیکه کالری یا همان انرژی مورد نیاز خود را برای انجام فعالیتهای طبیعی نظیر سوخت و ساز را دریافت نکند از انرژی های ذخیره شده که همان چربی ها هستند استفاده می کند.

به طور کلی انرژی مورد نیاز بدن از طریق ریز مغذی ها ( پروتئین،چربی و کربوهیدرات) تامین می شود. میزان کالری که این مواد در هر گرم دارند برای پروتئین و کربوهیدرات ۴ واحد در هر گرم است. و برای چربی ۹ واحد کالری در هر گرم می باشد. وقتی غذاهای ترکیبی مصرف می کنیم مقدار قابل توجهی کالری وارد بدن می شود.بدن در فرایند گوارش این مواد را تجزیه و از انرژی انها برای انجام عملکردهای بدن استفاده می کند.

وقتی انرژی دریافتی بیشتر از نیاز باشد، بدن اضافه آن را به صورت چربی ذخیره می کند.حالت برعکس آن هم وجود دارد، یعنی وقتیکه بدن با کمبود انرژی مواجه می شود برای تامین انرژی مورد نیازش به تجزیه چربی ها و آزاد سازی انرژی آنها می پردازد. با این توضیحات به اهمیت میزان کالری دریافتی پی می بریم.البته توجه به میزان کالری انواع غذا برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند بسیار با اهمیت تر می باشد.

این افراد می توانند با توجه به میزان کالری دریافتی و کاهش دریافت کالری اضافه کاری کنند تا بدن با کمبود کالری مواجه شود، در نتیجه شروع به تجزیه چربی و آزادسازی انرژی کند. این فرایند سبب افزایش سرعت چربی سوزی و کاهش وزن می شود.

جدول کالری انواع غذا

جدول کالری غذا

با توجه به توضیحات گفته شده می توان گفت یکی از مهمترین اصول برای شروع یک رژیم کاهش وزن، فهمیدن میزان کالری هر ماده غذایی است و همچنین استفاده از انواع ویتامین ها و آگاهی از اثر ویتامین سی بر لاغری بسیار مهم است. اینجاست که نقش جدول کالری غذا مشخص می شود.

جدول کالری انواع غذا ها

جدول کالری غذا یک جدول است که در آن نام مواد غذایی به همراه میزان کالری موجود در هر واحد مشخص می شود. جدول کالری غذاهای روزانه برای افرادی که قصد لاغر شدن دارند، بسیار کاربردی می باشد.

اگر میخواهید لاغری با انواع ویتامین را تجربه کنید مقاله لاغری با انواع ویتامین را مطالعه نمایید.

جدول کالری انواع غذا و سبزیجات

  لاغری با ویتامین ای | قرص ویتامین e برای چربی سوزی

زیرا این افراد با استفاده از جدول کالری غذا می توانند میزان کالری دریافتی خود را در هر وعده غذایی محاسبه کنند. حال شاید سوال ایجاد شود که محاسبه کالری دریافتی جرا اهمیت دارد.

جدول کالری انواع غذا و لبنیات

در پاسخ باید گفت همانطور که می دانید کالری دریافتی اضافه به صورت چربی ذخیره می شوند. پس با کنترل و کاهش کالری دریافتی می توان بدن را تحریک کرد تا انرژی مورد نیاز خود را از تجزیه چربی ها تامین کند. این فرایند همان چربی سوزی و کاهش وزن است. در ادامه چند نمونه از جدول کالری غذا را می بینیم.

اگر میخواهید یک برنامه رژیم لاغری داشته باشید برنامه رژیم لاغری  را مطالعه نمایید.

کالری انواع غذاهای روزانه

از جمله جدول های کالری پرکاربرد جدول کالری انواع غذاهای روزانه است. جدول کالری انواع غذاهای روزانه با لیست کردن مواد غذایی که به صورت روزانه مصرف می شوند و نوشتن میزان کالری آنها کار را بسیار آسان می کنند. افراد با مراجعه به کالری انواع غذاهای روزانه و محاسبه انها به راحتی می توانند میزان کالری دریافتی روزانه خود را محاسبه و کنترل کنند.

کالری انواع غذاهای ایرانی

با توجه به اینکه رژیم های تک بعدی که در آنها فقط مصرف یک ماده غذایی مجاز است. به دلیل نداشتن تنوع زود خسته کننده می شوند، و افراد نمی توانند انها را ادامه دهند.

جدول کالری انواع غذا های روزانه

همچنین برخی رژیم هایی سختگیرانه هم اینگونه عمل می کنند. اینجاست که افراد به دنبال رژیم هایی غذایی هستند که در حین کمک به کاهش وزن آنها تنوع غذایی هم داشته باشد.

  لاغری با ویتامین دی | تاثیر ویتامین دی و لاغری

جدول کالری انواع غذا های ایرانی

البته انتخاب رژیم مناسب نیمی از مسیر کاهش وزن است. بعد از کاهش وزن یک موضوع بسیار مهم وجود دارد و آن کنترل وزن است. در این مرحله توجه به کالری دریافتی بسیار مهم می باشد، افراد باید دقت کنند تا با دریافت کالری بیشتر دوباره دچار اضافه وزن نشوند.

اگر میخواهید با راه های افزایش اشتها به صورت طبیعی آشنا شوید مقاله افزایش اشتها را مطالعه نمایید.

جدول کالری شیرینی

با توجه به اینکه ذائقه ما ایرانی ها بیشتر غذاهای ایرانی را می پسندد. وجود جداولی که کالری انواع غذاهای ایرانی را نشان دهد مهم است. افراد با توجه به کالری انواع غذاهای ایرانی می توانند در حین استفاده از غذاهای متنوع و خوشمزه دچار اضافه وزن نشوند.

کالری انواع غذا های متنوع

به عنوان جمله پایانی باید از اهمیت توجه به کالری انواع غذا گفت. زیرا میزان کالری دریافتی رابطه مستقیم با وزن دارد. در این بین وجود جدول هایی که کالری انواع غذا ها را نشان می دهد بسیار با اهمیت هستند و کار را برای افراد آسانتر کرده اند. افرادی که قصد تناسب اندام دارند، باید با توجه به کالری انواع غذا میزان کالری دریافتی خود را کنترل کنند.

برخی سوالات متداول:

کالری چیست؟

میزان انرژی که بدن برای پردازش غذاهای کامل صرف می کند، بیشتر از انرژی مورد نیاز برای پردازش غذاهای فراوری شده است.این تفاوت به علت تفاوت کالری است. کالری واحدی است که برای بیان میزان انرژی موجود در غذا استفاده می شود.

جدول کالری غذا روزانه چیست؟

جدول کالری غذا یک جدول است که در آن نام مواد غذایی به همراه میزان کالری موجود در هر واحد مشخص می شود. جدول کالری غذاهای روزانه برای افرادی که قصد لاغر شدن دارند، بسیار کاربردی می باشد.

4 نظرات
  1. فضیلت says

    ممنون از شما ک کالری انواع غذا رو با تصویر گذاشتید و میشه ذخیرش کرد.

    1. shinofit says

      ممنون از توجه شما

  2. ساعد says

    چرا کالری میوه‌های خشک ها از میوه‌های تازه و رسیده بیشتر است؟

    1. shinofit says

      با یک مثال توضیح میدهیم.یک استکان توت خشک در مقایسه با یک استکان توت تازه حاوی تعداد توت بیشتری است.
      در نتیجه، مقدار انرژی یک لیوان توت خشک از یک لیوان توت تازه بیشتر است.
      حجم میوه‌های خشک از میوه‌های تازه کمتر است. چون طی فرآیند خشک شدنآب میوه ها خشک شده .

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.