تفاوت پیلاتس و فیتنس + تفاوت ها با بدنسازی و یوگا

در این بخش می توانید بدانید پیلاتس بهتر است یا فیتنس؟ آیا میدانید ورزش فیتنس و پیلاتس چیست ؟ تفاوت پیلاتس و فیتنس  بیشتر از آن است که این دو را شبیه به هم بدانیم. پیلاتس نوعی ورزش تمرینی است که اولین بار در سال ۱۹۲۰ توسط ژوزف پیلاتس بنیانگذاری شد. هدف ورزش پیلاتس از این حرکات ایجاد ارتباط بین جسم و مغز بوده، وی معتقد بود که سلامت بدن و ذهن به هم مرتبط هستند. ژوزف پیلاتس این ورزش را علم کنترل کننده بدن نامید.

اما بعد از مرگ او طرفدارانش برای احترام و زنده نگه داشتن نامش، این ورزش را پیلاتس نامیدند.عموما ماهیچه هایی که در انجام حرکات پیلاتس درگیر می شوند، ماهیچه هایی هستند که برای انجام کارهای روزمره از آنها استفاده می شود و همچنین حرکات پیلاتس برای شکم نیز مناسب است. اما فیتنس ورزشی است که هدف آن چربی سوزی می باشد، ما به بیان فرق پیلاتس و فیتنس ورزشکاران با استفاده از دستگاه های خاص فیتنس به دنبال چربی سوزی هستند.

بیشتر حرکاتی که در فیتنس انجام می شود، هوازی است. تاثیر اصلی حرکات فیتنس بر کشیده و خوش فرم شده عضلات است. در ادامه به بیان تفاوت های بیشتری بین پیلاتس و فیتنس می پردازیم. پس اگر شما هم می خواهید با تفاوت فیتنس و پیلاتس بیشتر آشنا شوید تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت فیتنس و ایروبیک

تفاوت فیتنس و پیلاتس چیست ؟

برای بیان فرق فیتنس و پیلاتس یا تفاوت فیتنس و پیلاتس چیست می توان به این نکته اشاره کرد که پیلاتس ورزشی با حرکات کنترل شده است. اما فیتنس یک ورزش بسیار پر جنب و جوش می باشد.در انجام ورزش فیتنس همه عضلات بدن درگیر می شوند، اما تاثیر بیشتر پیلاتس بر روی عضلات کمر و لگن است. برای انجام ورزش فیتنس باید از دستگاه های خاصی که برای این ورزش طراحی شده اند استفاده شود.

اما انجام پیلاتس و کاهش وزن نیز بدون دستگاه های تخصصی هم امکان پذیر می باشد. البته ناگفته نماند پیلاتس هم دستگاه های تخصصی خاص خود را دارد اما بعضی از حرکات پیلاتس نیاز به دستگاه تخصصی ندارند.

برای درک تفاوت فیتنس و ایروبیک  بهتر است بدانید که ورزش فیتنس چیست؛ تکنیک پیلاتس فیتنس بر تقویت مرکز با یادگیری مجدد ذهن و بدن برای به خدمت گرفتن عضلات مرکزی تمرکز دارد. پیلاتس بیشتر شامل یافتن و حفظ موقعیت خنثی ستون فقرات در حالت ایستاده، خوابیده و خوابیده است که به عنوان پایداری هسته شناخته می شود. , فرق فیتنس و ایروبیک بر تمرکزی است که حرکات بر قسمتهای مختلف دارند.

اگر میخواهید شکم تختی داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله برای داشتن شکم تخت چه بخوریم را مطالعه کنید.

  0 تا 100 آموزش ورزش ایروبیک در خانه | رقص ایروبیک برای لاغری

تفاوت پیلاتس با بدنسازی

بدنسازی ورزشی است که با استفاده از حرکات ورزشی خاص و رژیم غذایی به حجیم و خوش فرم کردن ماهیچه ها می پردازد. این ورزش نخستین بار در سال ۱۹۶۰ بنیان گذاری شد. زمانیکه ورزشکاران شوروی توانستند با هورمون تستوسترون حجم ماهیچه های خود را زیاد کنند. عملکرد ورزش بدنسازی برای افزایش حجم عضلات به این صورت است که انجام حرکات ورزشی در یک بازه زمانی مشخص سبب تقویت و افزیش حجم عضلات می شود.

اگر میخواهید درباره ی استفاده از فیبر در ورزش بدنسازی بیشتر بدانید مقاله فیبر در بدنسازی را مطالعه نمایید.

فرق ایروبیک و فیتنس

حرکات ورزشی که در بدنسازی انجام می شود بیشتر وزنه زدن است بجای حرکات هوازی، و مدت زمان معمول انجام آن دو ساعت در روز است. برای اثرگذاری این ورزش بر روی ماهیچه ها به طور معمول باید ۴ یا ۵ بار در طول هفته انجام شود. انجام این حرکات انرژی زیادی می خواهد. به همین دلیل در رژیم بدنسازی بیشتر غذاهای پروتئینی، ماهی و گوشت سفید قرار دارد. ماهیچه هایی که بیشتر تحت تاثیر ورزش بدنسازی قرار می گیرند، ماهیچه های بازو، ساعد، مچ، پاها و قفسه سینه هستند.

  ایروبیک یا بدنسازی + کدام برای لاغری بهتر است؟

تفاوت پیلاتس با یوگا

هدف کلی ورزش پیلاتس و یوگا مشابه همدیگر هست. هدف هر دو ایجار هماهنگی بین ذهن و جسم است. هر دوی این ورزش ها بر روی هماهنگی حرکات و تنفس تمرکز دارند. اما تفاوت اصلی بین پیلاتس و یوگا در این است که پیلاتس بر روی تقویت عضلات بدن به کمک ذهن تمرکز دارد. اما یوگا بر روی آرامش و انعطاف پذیری روحی تمرکز دارد. ورزش یوگا که توسط هندی ها طراحی شده نوعی ورزش جسم و ذهن با نظم اخلاقی است.

که منجر به تقویت روح انسان می شود، و بر روی پوست، تاثیر بر ماهیچه ها و عضلات می گذارد. به بیان ساده تر می توان گفت یوگا ورزشی است که علاوه بر انجام حرکات ورزشی و حفظ رژیم غذایی مستلزم رعایت اصول اخلاقی، مراقبه و تمرینات تنفسی است.همچنین ذکر این نکته قابل اهمیت است که حرکات پیلاتس برای شکم نیز مناسب است.

فرق فیتنس و ایروبیک

ستون فقرات را باز می کند تا از طریق آن انرژی در بدن جریان یابد. این ورزش بر روی تنفس متمرکز است و تنفس بهتر سبب جلوگیری از مشکلات قلب و عروق و بهبود جریان خون می شود.بنابراین احتمال ابتلا به سکته مغزی و قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد. کاهش فشار خون، قند خون، افزایش شادابی از تاثیرات هر دو ورزش می باشد که سبب شادابی جسم و ذهن می شود. علاوه بر همه اینها باید گفت تحرک در ورزش پیلاتس بیشتر از یوگا می باشد.

در یوگا حرکات را آرام تر و با تمرکز بیشتری انجام می دهند.اگر فرد مبتدی هستید باید دقت داشته باشید که ممکن است ورزش پیلاتس را بتوانید بدون مربی انجام دهید، اما برای انجام یوگا حتما باید مربی ماهری حضور داشته باشد. تعداد حرکات پیلاتس بیشتر از تعداد حرکات یوگا است اما در یوگا برای هر حرکت زمان بیشتری صرف می شود.به عنوان مطلب پایانی باید گفت هر ورزشی حرکات و نحوه انجام خاص خود را دارد.

هر حرکتی برای رسیدن به هدف خاصی طراحی شده است. با توجه به این مطالب باید قبل از شروع ورزش هدف خود را از آن مشخص کنید.با توجه به هدف خود از ورزش، رشته ورزشی مناسب خود را بیابید.مثلا ممکن است هدف شما از ورزش چربی سوزی، تناسب اندام و …. باشد. یادتان باشد استمرار در انجام ورزش سبب تاثیر گذاری بیشتر آن می شود. پس برای دیدن نتیجه یک ورزش باید آن را در بازه زمانی مشخصی به طور منظم انجام دهید.

تفاوت ایروبیک و فیتنس

برای اینکه تفاوت ایروبیک و فیتنس را بگوییم ، ابتدا به توضیح ایروبیک و فیتنس می پردازیم: سه ورزش ایروبیک ، یوگا و پیلاتس ، از دسته ورزش های فیتنس هستند. پس در واقع ایروبیک هم یک ورزش برای فیتنس است. ایروبیک هوازی بوده که به سیستم قلبی بیشتر کمک می کند و همچنین باعث می شود اکسیژن رسانی بیشتری به قلب می شود.

فیتنس دارای سه رشته ورزشی است : ایروبیک ، آماده سازی عضلات و همچنین کاهش توده چربی. این ورزش هوازی بوده و برای همه سنین مناسب است. زیرا که تمرینات آن پر فشار نیست. بیشتر طرفداران این ورزش خانم ها هستند زیرا هم چربی سوزی دارد و هم حرکات آن کم فشار است.

اگر شما هم میخواهید با ورزش خود را لاغر کنید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین ورزش ها برای لاغری را مطالعه کنید.

برخی از سوالات رایج:

تفاوت پیلاتس با بدنسازی چیست؟

بدنسازی ورزشی است که با استفاده از حرکات ورزشی خاص و رژیم غذایی به حجیم و خوش فرم کردن ماهیچه ها می پردازد. اما انجام پیلاتس و کاهش وزن نیز بدون دستگاه های تخصصی هم امکان پذیر می باشد.

تفاوت فیتنس و پیلاتس چیست ؟

پیلاتس ورزشی با حرکات کنترل شده است. اما فیتنس یک ورزش بسیار پر جنب و جوش می باشد.در انجام ورزش فیتنس همه عضلات بدن درگیر می شوند، اما تاثیر بیشتر پیلاتس بر روی عضلات کمر و لگن است.

8 نظرات
  1. ساره says

    متوجه شدم تفاوت فیتنس و پیلاتس چیست رو .
    ممنون از مقایسه ای که انجام دادین

    1. شاینوفیت says

      موفق باشید

  2. سمانه says

    بنظرم با مشورت با ی مربی خوب و با توجه به علاقتون میتونید از بین فیتنس یا پیلاتس انتخاب کنید.

    1. شاینوفیت says

      بله ، هر دو ورزش خوبی هستند موفق باشید

  3. شیده says

    تفاوت فیتنس و پیلاتس رو خوب توضیح دادید ممنونم.

    1. shinofit says

      ممنون از همراهی شما .
      موفق باشید

  4. سعید رضایی says

    سلام . میخوام بدونم پیلاتس بهتره یا فیتنس ؟ برای لاغری کدوم تاثیر بهتری داره ؟

  5. مریم says

    ممنون از شما خیلی مفید و خوب بود

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.