آیا پیلاتس و لاغری امکان پذیر است ؟ + 6 اصل مهم پیلاتس

آیا پیلاتس باعث لاغری می شود؟

قدم اول برای استفاده از ورزش پیلاتس و لاغری، شناخت این ورزش است. پیلاتس، یک ورزش تمرینی برای تمام بدن است که از مجموعه ای از دستگاه ها و تمرینات در آن استفاده می‌شود. پیلاتس و کاهش وزن با هم ارتباط مستقیم دارند زیرا تمامی تمرینات پیلاتس با تمام بدن، هر دو طرف راست و چپ، به صورت یکپارچه انجام می‌شود. برای جواب به این سوال که آیا پیلاتس باعث لاغری می شود ؟ به ادامه مطالب توجه نمایید.

معمولی ترین تمرین پیلاتس

دومین قدم برای آغاز ورزش پیلاتس، شناسایی راحت ترین تمرین این ورزش است. اولین تمرینی که در ورزش پیلاتس انجام می‌دهید، تمرین صد است که شامل 10 تنفس 10 تایی، برابر 100 است.شما روی زمین دراز می‌کشید، پاها را تا زاویه 45 درجه یا هرجایی که می‌توانید نگه دارید، بلند می‌کنید و پشت خود را بر روی تشک می‌گذارید. در حالی که پاهای خود را در هوا نگه داشته اید، شکم خود را درگیر کرده و سر و شانه های خود را از روی تشک بلند می‌کنید.

سپس بازوهای خود را در کنار خود پمپ می‌کنید، تقریباً انگار که به آب سیلی می‌زنید و آنها را بالا و پایین می‌کنید. می‌توانید از وزنه ای برای بهتر انجام دادن این تمرین هم استفاده کنید.از آنجا که هر دو پاها و سر شما در هوا قرار دارند، خون مجبور می‌شود تا از بدن عبور کند، به قلب شما برود و بازوها را به عقب و جلو پمپاژ کند. شما با این کار در حال انجام گردش خون خود هستید و اعضای بدن خود را تحریک می‌کنید.

پیلاتس و کاهش وزن چیست

  0 تا 100 آموزش ورزش ایروبیک در خانه | رقص ایروبیک برای لاغری

تفاوت پیلاتس با سایر اشکال ورزشی

پیلاتس با بسیاری از تمرینات خارج از ورزش متفاوت است زیرا بدون ضربه و بی‌خطر بوده و واقعاً لاغری سریع با پیلاتس امکان پذیر است. در پیلاتس شما یا به پشت دراز کشیده اید، یا به پهلو، یا در جایی که ایمن است روی زمین زانو زده اید.هنگامی که بدن را حرکت می‌دهید، با استفاده از دیواره شکم برای محافظت از پشت خود، جلوی بسیاری از نیروهای آسیب زننده به بدن خود را می‌گیرید.

شما همچنین در ورزش پیلاتس روی بدن خود بسیار یکنواخت و متقارن کار می‌کنید و مطمئن هستید که یک طرف بیشتر از طرف دیگر کار نمی‌کند. برای شکم صاف با پیلاتس، مقاله ” ورزش پیلاتس برای شکم  ” را مطالعه کنید.

 تفاوت مهم و کلیدی بین یوگا و پیلاتس

قطعاً ارتباط ذهن و بدن و سیالیت بسیار مشابهی هم در یوگا و هم در پیلاتس وجود دارد. اما یک تفاوت عمده این دو ورزش با هم این است که یک سری تجهیزات در پیلاتس  وجود دارد که در یوگا وجود ندارد، بنابراین اگر از زاویه دیگری نگاه کنیم: شما در حال انجام تمرینات با کمک  فنرها، وزنه ها و قرقره ها هستید. فنرها ممکن است به شما کمک کنند یا بسته به نوع تمرین، ممکن است یک تمرین را دشوارتر کنند. اما در یوگا هیچ دستگاهی وجود ندارد که تمرینات را برای شما راحت کند.

پیلاتس و کاهش وزن آیا به نفع شماست ؟

پیلاتس به نفع ما یا به ضرر ما ؟

نمی‌ توان به طور صد در صد گفت که پیلاتس برای همه افراد عالی است، اما طبق تجربیات افرادی که این ورزش را انجام داده اند، همه آن ها پس از انجام این تمرینات احساس بهتری داشته اند. آسیب های بدنی و روحی آن ها کمتر شده یا به طور کامل از بین رفته است. پیلاتس و کاهش وزن , پیلاتس و لاغری با هم در ارتباط هستند و می‌توانند به شما در تسکین درد پشت، تسکین نقاط آزار دهنده یا بهبودی از آسیب های گوناگون، کمک کنند.

همچنین این ورزش بیشتر به عنوان درمان برای کمک به افراد مبتلا به برخی بیماری های جدی مانند سرطان استفاده می‌شود. میزان کالری که در پیلاتس می‌سوزانید به وزن فعلی شما و همچنین و اگر به کلاس می‌ روید، به سطح دشواری کلاس بستگی دارد. پیلاتس در سطح مبتدی تقریباً 175 کالری و در یک کلاس 50 دقیقه ای پیشرفته تقریباً 254 کالری می ‌سوزاند. پیلاتس و لاغری با هم در ارتباط هستند و شما با امنیت بیشتری به لاغری دست پیدا میکنید.

پیلاتس و کاهش وزن و اثر آن در قلب و عروق

  11 فواید ایروبیک + مضرات ایروبیک که نمی دانستید

آیا پیلاتس یک تمرین قلبی عروقی است؟

پیلاتس می‌تواند قلبی عروقی باشد اما در روزهای ابتدایی تمرین پیلاتس به علت مبتدی بودن شما، روند تمرینات کمی کند است. پس از آموزش های اولیه و در نهایت برای پیشرفت در پیلاتس و کاهش وزن سریع وقتی تمرینات را یاد گرفتید و حرکات ابتدایی را پشت سر گذاشتید، وارد تمرینات هوازی می‌شوید. وارد کار با دستگاه های  مختلف شده و در سطح پیشرفته ای کار می‌کنید. در این هنگام می‌توانید شروع به تمرینات قلبی عروقی کنید، زیرا این کار فیزیکی تر و تخصصی تر است.

برخی از کلاس ها و دی وی دی های پیلاتس به طور متناوب حرکات کلاسیک پیلاتس را با توالی تمرینات تقویت کننده ضربان قلب برای یک اثر دو منظوره انجام می‌دهند و شما با تمرینات و تلاش می‌توانید به آن سطح برسید.

تغییر شکل بدن با پیلاتس

پیلاتس یا بدنسازی برای بدن اکثر افراد را متحول کرده است. این ورزش به دلیل استفاده از نیرو، تمرکز و تقویت دیواره شکم، به آن آموزش صاف و محکم بودن  می‌دهد. ورزش پیلاتس باعث:

  • کاهش وزن
  • کاهش BMI
  • کاهش سایز کمر
  • کاهش دور شکم و ران

کاهش دور شکم و ران و باعث افزایش قدرت قابل توجهی در اندام فوقانی و تحتانی می‌شود. شما همچنین با انجام حرکات طولانی، باعث  کشش عضلات می‌شوید. اگر با تمرینات این ورزش سازگار باشید و نسبت به خود تعهد دهید، می‌توانید تغییری بزرگ در بدن خود مشاهده کنید. دستگاه های پیلاتس شبیه وسایل شکنجه هستند! چرا باید سوار چنین چیزی شویم؟

برخی از تجهیزات پیلاتس می‌توانند مانند نوعی وسیله شکنجه قرون وسطایی به نظر برسند، البته این حرف کنایه آمیز است زیرا تمرین با این دستگاه ها باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید و اگر خواستگار لاغری سریع با پیلاتس هستید، تمرین با این دستگاه ها برای شما لذت بخش می‌شود.دستگاه هایی که در تمرینات بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند: اصلاح کننده ستون فقرات، کادیلاک و حصیر هستند، اما تجهیزات کوچک دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با آن ها تمرین کنید.

اصلاح کننده یک قاب مستطیل شکل با چهار پایه و یک تشک بالشتک دار است که با مقاومت فنرها و قرقره ها روی چرخ ها به جلو و عقب می‌لغزد. کادیلاک یک میز مانند ذوزنقه است که 26 اینچ از کف زمین فاصله دارد و دارای یک سایبان است که یک ذوزنقه، چشمه ها و قرقره ها از آن آویزان است و سرانجام، حصیر که یک وسیله ای ایده آل برای پیلاتس و کاهش وزن است، زیرا بیش از 500 حرکت را می‌توان بر روی آن انجام داد و تمامی افراد، چه مبتدی و چه پیشرفته می‌توانند از این وسیله استفاده کنند.

تغییر شکل بدن در پیلاتس و کاهش وزن

در مربی پیلاتس به دنبال چه چیزی باشیم؟

از آنجا که بازار پیلاتس و کاهش وزن در حال حاضر بسیار داغ است، سازمان های مختلفی ادعا می‌کنند که با آموزش از حرکات ژوزف پیلاتس گواهینامه ارائه می‌دهند. بنابراین مهم است که ابتدا تحقیق کنید، بررسی های لازمه را انجام دهید و اگر مکان معتبری بود اقدام به آموزش کنید. می‌توانید در مورد  گواهینامه، تحصیلات و سال های تجربه آنها پرس و جو کنید و همچنین مطمئن شوید که دارای بیمه هستند.

چه مدت پیلاتس را انجام دهیم؟

پیلاتس یک ورزش کاملا ایمن است و شما می‌توانید هر روز این ورزش را با خیالی آسوده انجام دهید. سعی کنید این کار را در زمان مشخصی انجام دهید تا ریتم خود را بدست آورید و ثابت قدم شوید. به گفته ژوزف پیلاتس، مخترع و مبدع پیلاتس، این کار را هفته ای سه بار انجام دهید. پس به عنوان یک هدف خوب این است که این ورزش یک روز در میان انجام شود.

شش اصل مهم پیلاتس

  • تمرکز

این مهم ترین اصل در پیلاتس است. هنگام انجام تمرینات باید آمادگی ذهنی داشته باشید و از همه جنبه های حرکت بدن، تراز، احساسات و انعطاف پذیری عضلات آگاه باشید .

  • کنترل

هر حرکتی باید با کنترل و برنامه انجام شود، بنابراین شما بدن خود را بی هدف به این طرف و آن طرف نمی‌اندازید.

  •  مرکز شدن

یعنی این که شما به طور یکنواخت از بدن خود استفاده می‌کنید. به یک لوله کشی در وسط بدن فکر کنید که هر دو طرف به طور یکنواخت کار می‌کند. هنگام انجام ورزش پیلاتس دقیقا بدن شما به همین شکل عمل می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد پیلاتس می توانید مقاله پیلاتس چیست را مطالعه کنید.

شش اصل مهم در پیلاتس

  • سیالیت

انتقال آرام از یک تمرین به تمرین دیگر مهم است زیرا وقتی روال را یاد گرفتید، باید شبیه به رقص رفتار کنید و از حرکتی به حرکت بعدی برسید.

  • دقت و درستی

شما باید سعی کنید هر حرکت را تا حد ممکن دقیق انجام دهید. ترازبندی، قرارگیری اندام، موقعیت هر قسمت از بدن شما از اهمیت بالاتری برخوردار است و جنبه اصلی چگونگی و چرایی طراحی این سیستم ورزشی توسط جوزف پیلاتس است.

  •  نفس کشیدن

نحوه تنفس در تمرینات پیلاتس بسیار مهم است. شما اصلاً نباید نفس خود را نگه دارید. نفس های عمیق و مداوم به شما در حفظ تمرکز و دقت نیز کمک می‌کند.

آیا تمرینات پیلاتس دردناک خواهد بود؟

احساس درد یک چیز کاملاً فردی است. بعضی از افراد احساس درد نمی‌کنند، زیرا آستانه تحمل درد بالایی دارند. اگر واقعاً خیلی هوشیار عمل کنید و تلاش می‌کنید تا هر حرکتی را بشمارید، تنها کار را برای خود سخت کرده اید و به احتمال زیاد روز بعد چیزی شبیه احساس درد را احساس خواهید کرد. همچنین احساس درد نیز به میزان ورزشکار بودن شما هم مربوط می‌شود. اگر تا قبل از پیلاتس کم تحرک بوده اید، احتمالاً بیش از شخصی که فعال و ورزشکار است احساس درد خواهید کرد.

بیشترین بهره را از پیلاتس چگونه ببریم؟

در قدم آخر باید بدانید در پیلاتس و کاهش وزن باید ثابت قدم باشید. فقط یک بار امتحان نکنید. سعی کنید این کار را پشت سر هم و طبق برنامه انجام دهید. در زمان های استراحت به خود پاداش دهید. همچنین، به بدن خود گوش دهید و واقعا تمرکز کنید، این باعث می شود که یک تمرین بهتر داشته باشید. برای انجام پیلاتس باید از لحاظ روحی و جسمی در تمرینات حاضر باشید. شک نکنید پس از انجام تمرینات جسم و روح شما، از شما برای این حس خوب تشکر می‌کنند.

اثر پیلاتس

  0 تا 100 لاغری سریع با رژیم پروتئین + آیا ورزش واجب است؟

پیلاتس هوازی است یا غیر هوازی ؟

شاید برای خیلی از شماها سوال پیش بیاید که آیا پیلاتس ورزش هوازی است ؟ خب ما در این بخش می خواهیمبه این موضوع بپردازیم پس با ما همراه باشید:

برای شروع می خواهیم ورزش هوازی را برای شما تعریف کنیم: ورزش هوازی به ورزشی گفته می شود که ضربان قلب شما و همچنین تنفستان را افزایش دهد. در ورزش پیلاتس تکرار زیاد تمرینات وجود ندارد. در واقع تنوع حرکات زیاد است و هر حرکت را با تعداد محدودی تکرار انجام می دهند. البته که می توان جلسات تمرینی پیلاتس را به گونه ای طراحی کرد که حرکات هوازی هم داشته باشد. بله درست متوجه شدید پیلاتس یک ورزش هوازی نیست ولی نوع تمرین ها به گونه ای است که متابولیسم بدن بیشتر از یک ساعت ورزش هوازی افزایش پیدا می کند و این قابل توجه است. این ورزش به لاغری و کم کردن سایز شما بسیار می تواند کمک کند.

اثر پیلاتس چیست؟

“اثر پیلاتس” یعنی انجام تمرینات این ورزش که می‌تواند به بهبود وضعیت بدن، حجم عضلات و یک ناحیه اصلی بدن منجر شود. نتیجه این “اثر” این است که باعث کاهش وزن می‌شود بنابر این ورزش پیلاتس برای لاغری مناسب است، پس شما می‌توانید لاغری سریع با پیلاتس را تجربه کنید. حتی اگر وزن کم نکرده باشید، به دلیل این که عضلات خود را افزایش داده یا آن ها را مرتب کرده‌اید، بدن شما در حالت کلی متناسب تر به نظر می‌رسد. پیلاتس یک ورزش بسیار محبوب بوده و برای ساخت عضلات، حفظ وزن سالم و سلامتی شما مفید است.

ترکیب پیلاتس با سایر اشکال ورزش های قلبی و تمرینات قدرتی، به علاوه داشتن رژیم غذایی سالم، یک روش کاملا موثر برای تقویت عضلات و کمک به شما در رسیدن به اهداف مرتبط به پیلاتس و کاهش وزن و پیلاتس و لاغری است. اما در صورت آسیب دیدگی یا درد، بدون اجازه پزشک خود هرگز اقدام به تمرین پیلاتس نکنید. اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید و از ورزش پیلاتس برای لاغری استفاده کنید، هفته ای سه بار در کلاس های پیلاتس شرکت کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید. همچنین می‌توانید کلاس های پیلاتس را با جلسات تمرین قدرتی (با وزنه) و ورزش های قلبی به تناوب انجام دهید.

برخی از سوالات رایج:

در پیلاتس باید چه اصلی رعایت شود؟

در پیلاتس 6 اصل وجود دارد که باید رعایت شود که شامل: تمرکز، کنترل، مرکز شدن، سیالیت، نفس کشیدن و دقت و درست است

پیلاتس و کاهش وزن چه ارتباطی باهم دارند؟

پیلاتس و کاهش وزن با هم در ارتباط هستند و می‌توانند به شما در تسکین درد پشت، تسکین نقاط آزار دهنده یا بهبودی از آسیب های گوناگون، کمک کنند. همچنین این ورزش بیشتر به عنوان درمان برای کمک به افراد مبتلا به برخی بیماری های جدی مانند سرطان استفاده می‌شود.

5 نظرات
  1. مهشید says

    من این ورزش رو انجام میدم چون زانوم اسیب دیده
    پیلاتس و کاهش وزن واقعیت داره چون من باهاش وزن کم کردم.
    و آسیب زانوم هم رو به بهبوده

    1. شاینوفیت says

      بدیل حرکت اصلاحی پیلاتس برای کسانی که آسیب دارند واقعا کارآمد است.
      موفق باشید

  2. ali says

    چه کسانی می توانند پیلاتس را انجام دهند؟

    1. shinofit says

      این ورزش برای آقایان و خانم های بالای ۱۷ سال با هر رده توانایی بدنی مفید می باشد. البته همانطور که در مقاله
      گفته شد ، افراد با مشکلات و بیماریهای گوناگون قبل از انجام این ورزش باید با پزشک و مربی خود مشورت کرده

  3. maryamghodrati says

    سلام من میخوام یه ورزشی رو شروع کنم ولی بین چند تا رشته ورزشی موندم. می خوام بدونم که ایا ورزش پیلاتس لاغر کننده است؟ چون میخواستم لاغر بشم .

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.