لاغری سریع با رژیم شیر + 4 نوع رژیم شیر و آشنایی با فواید و عوارض آن

رژیم شیر یکی از رژیم های تناسب اندام می باشد. همانطور که از نام آن مشخص است ماده غذایی اصلی که در این رژیم مصرف می شود شیر می باشد. البته در ابتدای کار باید بگوییم رژیم غذایی مناسب است که شامل تمام گروه های غذایی باشد تا بتواند نیاز روزانه بدن شما به ویتامین ها و مواد مغذی مختلف را تامین کند.ما در این مطلب به توضیح بیشتر در مورد رژیم شیر می پردازیم و آن را تائید و یا تکذیب نمی کنیم.
برای آگاهی بیشتر در مورد رژیم شیر و تاثیر آن بر روی سلامت و تندرستی تا پایان مطلب با ما همراه باشید. رژیم شیر از جمله رژیم هایی می باشد که در حدود ۴ دهه از پیدایش آن می گذرد.طریقه کلی اجرای این رژیم به این صورت می باشد که فرد با توجه به هدفی که از رژیم گرفتن دارد باید برای مدت معینی روزانه فقط شیر کم چرب می خورد. تا پایان با ما همراه باشید تا با فواید و معایب رژیم شیر بیشتر آشنا شوید.

رژیم شیر:

در بالا به طور کلی با رژیم شیر اشنا شدید. و دانستید که رژیم شیر به معنای مصرف شیر در مدت زمان معینی می باشد. به عنوان مثال رژیم شیر سه روزه و یا رژیم ۱۵ روزه شیر، دو رژیم شیر در مدت زمان متفاوت می باشند.  البته رژیم های نظیر رژیم شیر که از جمله رژیم های تک بعدی هستند و فقط از یک ماده غذایی تشکیل شده اند، از نظر علمی به دلیل مواجه کردن بدن با کمبود برخی از ویتامین ها و مواد مغذی ضروری تایید نمی شود.
رژیم ۱۵ روزه شیر
اما برخی از تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، حاکی از این مطلب می باشد که مصرف کلسیم شیر می تواند به کاهش وزن و لاغر شدن کمک کند. زیرا کلسیمی که از طریق مصرف شیر وارد بدن می شود تاثیر زیادی در چربی سوزی به خصوص چربی سوزی شکمی دارد.رژیم شیر از شما می خواهد تا برای مدت زمان معینی مصرف هر نوع ماده غذایی را کنار بگذارید و فقط شیر بخورید، به نظر می رسد این رژیم برای تامین کلسیم و ویتامین D، مورد نیاز بدن مناسب باشد.
اما باید گفت رژیم لاغری شیر به دلیل تکیه بر شیر و ممنوعیت استفاده از سایر گروه های غذایی در طولانی مدت ممکن است مشکل ساز باشد. پس بهتر است اگر قصد شروع رژیم شیر را دارید با متخصص تغذیه مشورت کرده و با توجه به شرایط بدنیتان زمان مناسب برای این رژیم را انتخاب کنید.
نقش اصلی ویتامین D در حفظ سلامت دندان و استخوان ها، سالم نگه داشتن سیستم ایمنی و تسهیل جذب کلسیم و فسفر است. که برای آشنایی بیشتر مقاله ” لاغری با ویتامین دی ” را مطالعه کنید.
  0 تا 100 رژیم لاغری صورت + 6 روش طبیعی لاغری صورت

رژیم لاغری شیر:

رژیم لاغری شیر، یکی از انواع رژیم های لاغری می باشد که در آن افراد به هدف کاهش وزن و لاغر شدن برای مدت زمان معینی فقط شیر می خورند. رژیم شیر با کاهش کالری دریافتی روزانه سبب کاهش وزن می شود. از طرفی همانطور که گفته شد کلسیم شیر تاثیر زیادی بر چربی سوزی دارد.می توان گفت رژیم لاغری شیر از جمله رژیم هایی می باشد که در کوتاه مدت سبب کاهش وزن می شود. و اگر قصد کاهش وزن در مدت زمان کمی را دارید می توان این رژیم را امتحان کنید‌.
لازم به ذکر است که ادامه دادن رژیم شیر برای طولانی مدت می تواند برای فرد مشکل ساز باشد. مدت زمان مناسب برای رژیم شیر برای افراد مختلف متفاوت است و در این زمینه بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید. در ادامه با دو نوع رژیم شیر که در مدت زمان با هم تفاوت دارند بیشتر آشنا می شویم.رژیم شیر سه روزه و رژیم ۱۵ روزه شیر. در این رژیم ها با توجه به مدت زمان تعیین شده باید روزانه ۳ و یا ۴ وعده شیر کم چرب مصرف شود.
برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقاله رژیم فصلی را مطالعه نمایید.

آشنایی با برخی از انواع رژیم شیر:

تا این قسمت از مقاله به طور کلی با رژیم شیر آشنا شدید. رژیم شیر انواع مختلفی دارد که می توان به رژیم سه روزه شیر، رژیم دو روزه شیر، رژیم شیر و خرما سه روزه، رژیم شیر و دارچین و رژیم شوک شیر اشاره کرد. همه این رژیم ها انواع رژیم شیر محسوب می شوند و در کاهش وزن و لاغری موثر هستند. در ادامه به معرفی بیشتر هر یک از این رژیم های لاغری می پردازیم، برای آگاهی بیشتر در مورد رژیم ۳ روزه شیر و رژیم دو روزه شیر و اینکه چه کسانی رژیم شیر گرفتن تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقاله رژیم کتوژنیک را مطالعه نمایید.

انواع رژیم شیر

رژیم سه روزه شیر:

در سراسر دنیا از رژیم شیر به عنوان یک رژیم غذایی برای کاهش وزن و لاغری استفاده می کنند. رژیم شیر سه روزه هم از این قاعده مستثنی نیست! اما قبل از اینکه برای کاهش وزن خود این رژیم را انتخاب کنید و اقدام به خریدن مقدار زیادی شیر کنید، بهتر است بیشتر با رژیم شیر سه روزه آشنا شوید. در رژیم سه روزه شیر فرد به مدت سه روز فقط باید شیر بخورد.

به طور معمول در رژیم سه روزه شیر میزان مجاز مصرف شیر در هر روز، حدود ۴ پیمانه نیم لیتری است که به بیان ساده تر می توان گفت در این رژیم روزانه باید فقط ۲ لیتر شیر نوشید. کالری موجود در این مقدار شیر در حدود ۱۰۰۰ کالری است. لازم به ذکر است که، بدن انسان برای انجام فعالیت های روزانه و سوخت و ساز خود روزانه بیشتر از این مقدار کالری نیاز دارد، در نتیجه می توان گفت، رژیم ۳ روزه شیر یک رژیم سخت گیرانه و افراطی است.

برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقاله رژیم مدیترانه ای  را مطالعه نمایید.

  0 تا 100 لاغری سریع با رژیم پروتئین + آیا ورزش واجب است؟

رژیم شیر و خرما سه روزه:

رژیم دیگری که می خواهیم به توضیح در مورد آن بپردازیم، رژیم شیر و خرما سه روزه نام دارد. برنامه غذایی مجاز این رژیم لاغری شامل شیر، خرما و دو عدد میوه می باشد. اما وعده شام این رژیم کمی متفاوت تر است. رژیم شیر و خرما با این علت که بدن در حالت خواب نیاز به کالری بیشتری دارد، برنامه غذایی خود در وعده شام را کمی تغییر داده. وعده شام در این رژیم شامل مرغ است که می تواند آبپز یا کبابی باشد، به همراه یک سیب زمینی کوچک ( آبپز یا کبابی) و یک بشقاب سالاد بدون چربی است.

 

رژیم شیر و خرما سه روزه

رژیم شیر و دارچین:

رژیم شیر و دارچین یک رژیم موثر در کاهش وزن می باشد. نوشیدن ترکیب شیر و دارچین می تواند به کاهش وزن کمک کند. دارچین دارای خواصی است که سرعت چربی سوزی را افزایش می دهد، استفاده از آن در کنار شیر می تواند اثر بهتری داشته باشد. لازم به ذکر است که نوشیدن شیر به افرادی که مشکلات قلبی دارند، توصیه نمی شود.

برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقاله رژیم پروتئین  را مطالعه نمایید.

 

رژیم شیر و دارچین

 

رژیم شوک شیر:

رژیم شوک شیر هم از جمله رژیم های لاغری و کاهش وزن است. به طور کلی رژیم شوک به آن دسته از رژیم هایی گفته می شود که در مدت کوتاهی می توانند سبب کاهش وزن شوند. اگر قصد دارید در مدت کوتاهی کاهش وزن را تجربه کنید پیشنهاد ما به شما پیروی از رژیم شوک شیر است.

با آگاهی بیشتر در مورد انواع رژیم شیر، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چه کسانی مجاز به استفاده از رژیم شیر هستند و یا اینکه چه کسانی رژیم شیر گرفتن برای یافتن پاسخ این سوالات و اینکه ایا رژیم شیر برای شما مناسب است یا خیر بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

  لاغری با ویتامین ای | قرص ویتامین e برای چربی سوزی

فواید رژیم شیر:

به طور کلی شیر یک نوشیدنی مفید می باشد و اگر دستگاه گوارش شما به آن حساسیت ندارد، نوشیدن آن در طول روز فواید زیادی بر روی سلامت و تندرستی دارد. در ادامه با فواید رژیم شیر بیشتر آشنا می شویم.
رژیم لاغری شیر
  • سلامت دندان و استخوان از جمله مهمترین فواید مصرف شیر می باشد. شیر سرشار از کلسیم و ویتامین D، است. با نوشیدن شیر ویتامین ها و سایر مواد مغذی که برای سلامت استخوان ها و دندان ها ضروری هستند، تامین می شود. علاوه بر این کلسیم موجود در شیر از پوکی استخوان جلوگیری می کند.
  • شیر به سبب سرشار بودن از پتاسیم سبب کاهش فشار خون و در نتیجه کمک به سلامت قلب می شود. البته در این مورد باید یاداور شد که افزایش ناگهانی پتاسیم می تواند مشکلاتی را در پی داشته باشد پس قبل از افزایش پتاسیم رژیم غذایی روزانه خود با پزشک متخصص مشورت کنید.
  • همانطور که گفتیم شیر منبع خوبی برای تامین ویتامینD، می باشد. از طرفی ویتامین D، در رشد سلولی و پیشگیری از بروز سرطان موثر می باشد. در نتیجه مصرف شیر و تامین ویتامینD، مورد نیاز بدن از بروز سرطان جلوگیری می کند. علاوه بر این ویتامین D، سبب افزایش ترشح هورمون سرتونین می شود. در توضیح هورمون سرتونین باید گفت، هورمونی که بر روی اشتها، خلق و خو و خواب موثر می باشد. در نتیجه کمبود ویتامین D، در شرایط حاد سبب بروز افسردگی و اختلالات خواب می شود.
  • شیر گاو تاثیر زیادی در عضله سازی دارد. شیر سرشار از پروتئین و چربی های اشباعی می باشد که، از تحلیل عضلات برای آزاد سازی انرژی جلوگیری می کند.

عوارض رژیم شیر

  • کسی که می خواهد رژیم بگیرد ، با توجه به سن و شرایط بدنی و وزنی که دارد باید رژیم مخصوص خود را بگیرد. ولی در رژیم شیر همه مقادیر و کالری ها برای همه افراد در هر سن و شرایطی یک است. این موضوع ممکن است به بدن آسیب برساند.
  • ممکن است همه افرادی که این رژیم را می گیرند ، نتیجه یکسانی دریافت نکنند که این موضوع در روحیه آنها بسیار تاثیر می گذارد.
  • در شیر یک ماده معدنی به نام لاکتور وجود دارد که ممکن است افراد در اثر مصرف زیاد آن مشکلات گوارشی از جمله اسهال پیدا کنند.
  • نکته دیگر این است که به دلیل اینکه افت کالری اتفاق می افتد ، احتمال اینکه تحلیل عضلانی اتفاق بیوفتد وجود دارد زیرا که عضلات و پروتئین های بدن درگیر چرخه سوخت و ساز بدن می شود.
  • یکی دیگر از دلایلی که ممکن است بدن به خاطر این رژیم آسیب ببیند ، عدم وجود چربی است. زیرا برای این که بدن بهتر کار کند ، باید چربی وجود داشته باشد. ولی با این وجود در شیر چربی مورد نیاز بدن وجود ندارد و باعث می شود بدن آن طور که باید ، خوب کار نکند.
  • در این رژیم شما در مصرف مواد غذایی بسیار زیاد محدود هستید و این مورد می تواند بسیار خطر آفرین باشد زیرا این محدودیت باعث عدم جذب فیبر ، پروتئین ، ویتامین ومواد معدنی است که اگر بدن آن ها را جذب نکند دچار آسیب می شود.
به عنوان سخن پایانی باید گفت، موارد گفته شده در بالا چند نمونه از فواید مصرف شیر برای سلامت بودند. به طور کلی نوشیدن شیر برای انسان ها در تمام گروه های سنی به خصوص کودکان بسیار لازم و ضروری می باشد. ناگفته نماند که شیر گاوی که علف سبز خورده است، ویتامین و مواد مغذی بیشتری دارد.جدای از همه اینها باید یاداور شویم بهترین رژیم غذایی رژیمی است که شامل تمام گروه های غذایی باشد. تا بتواند همه ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن برای سوخت و ساز و فعالیت را تامین کند.
برخی سوالات متداول :

رژیم شیر چیست ؟

رژیم شیر یکی از رژیم های تناسب اندام می باشد. همانطور که از نام آن مشخص است ماده غذایی اصلی که در این رژیم مصرف می شود شیر می باشد.

انواع رژیم شیر کدامند؟

رژیم سه روزه شیر - رژیم شیر و خرما سه روزه - رژیم شیر و دارچین - رژیم شوک شیر

4 نظرات
  1. حامد says

    من تا حالا رژیم شیر نگرفتم ولی بنظر مثل رژیم های سریع دیگه بعدش افزایش وزن میگیری

    1. shinofit says

      بله از نوع رژیم های سریع محسوب میشه

  2. هانیه says

    رژیم شیر سه روزه گرفتم بعدشم معده درد اومد سراغم

    1. shinofit says

      رژیم را با پزشک خود هماهنگ کنید .
      و از پزشک رژیم غذایی بگیرید

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.