حرکات رقص برای لاغری + بهترین زمان برای رقصیدن کدام است؟

ورزش با رقص برای لاغری یکی از روش های لاغریبه شما می رود. برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام روش‌ها و ورزش‌های بسیار متنوعی وجود دارد که در کنار تغذیه و رژیم‌های غذایی به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کنند. انجام رقص برای لاغری نیز از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند به کاهش چربی‌های بدن کمک کند. اما به نظر شما رقص تا چه حد می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و چه رقص‌هایی در این زمینه مفید هستند. در ادامه قصد داریم بررسی کاملی بر این موضوع داشته و نکات مهمی برای رقص و لاغری بررسی کنیم.

رقص برای لاغری موثر است؟

ایا رقص لاغر میکنه ؟ اگر این سوال برای شما هم بوجود آمده تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. همه ما می‌دانیم که اولین قدم در لاغری و کاهش وزن کالری سوزی است. برای کالری سوزی شما باید تحرک داشته باشید و این تحرک به صورت کاملاً اصولی و درست باشد. حال پاسخ به این سؤال که آیا رقص و ورزش برای لاغری مفید است یا خیر بسیار مهم است. رقص خود جزء ورزش‌های بسیار مفید برای بدن به شمار می‌رود که تمام عضلات را درگیر کرده و می‌تواند روشی عالی برای کالری سوزی باشد.

رقص علاوه بر کالری سوزی و کمک به لاغری و رسیدن به تناسب اندام می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی بر روحیه شما داشته و بسیار شاد و سرحال شوید. بسیاری از افراد حوصله ورزش کردن ندارند و پس از مدتی دویدن یا انجام حرکات ورزشی خسته و بی‌حوصله می‌شوند. رقص می‌تواند برای این افراد بسیار مفید باشد، زیرا شاد و سرحال شده و انگیزه بیشتری برای ورزش کردن می‌گیرند.

بهترین زمان رقصیدن برای لاغری

چه رقص‌ هایی برای لاغری استفاده می‌ شود؟

معمولاً رقص‌های بسیار متنوعی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها با توجه به سن و ترکیب بدنی میزان متفاوتی از کالری سوزی دارند. علاوه بر آن اینکه با چه سرعتی می‌رقصید، چه سبک رقصی را انتخاب کرده و در هفته چند بار انجام می‌دهید، نیز بر میزان کالری سوزی تأثیر دارد. در ادامه برخی از رقص‌های بسیار پر استفاده معرفی شدند و میزان کالری که در هر کدام از آن‌ها سوزانده می‌شود نیز بیان شده است. ما در ادامه به بهترین زمان رقصیدن برای لاغری می پردازیم.

  قرص مخمر آبجو برای چاقی صورت + عوارض و نحوه استفاده

— رقص ایرانی

در این نوع رقص می‌توانید با توجه به وزن و سرعت رقصیدن میزان متفاوتی از کالری را بسوزانید. رقص ایرانی در آرام‌ترین حالت در مدت زمان 60 دقیقه میزان 250 تا 330 کالری می‌سوزاند. اما اگر در همین مدت زمان با ریتم بسیار تند برقصید بین 310 تا 420 کالری می‌سوزانید.

— رقص باله

اگر وزن کمی داشته باشید و این رقص را در سطح مبتدی انجام دهید، میانگین بین 380 تا 450 کالری می‌سوزانید. البته در این ورزش حرفه‌ای بودن و میزان انقباض عضلات بسیار مهم است و این میزان کالری سوزی بر اساس آن اتفاق می‌افتد. هرچه به صورت حرفه‌ای‌تر ورزش کرده و عضلات خود را بیشتر درگیر کنید، میزان کالری بیشتری می‌سوزانید. میزان کالری سوزی را می‌توانید تا دو برابر مقدار گفته شده افزایش دهید. رقص باله بر حرکات و تکنیک‌های بسیار دقیق متمرکز است. انجام این رقص نسبت به رقص‌های دیگر معمولاً آرام‌تر است اما تأثیر زیادی در تناسب اندام و سلامت فرد دارد.

— رقص میله

انجام این رقص و تسلط بر حرکات آن کمی دشوارتر از رقص‌های دیگر است. اما این رقص تأثیر زیادی بر تقویت عضلات و اصلاح فرم بدن دارد. رقص با میله تأثیر زیادی در تناسب اندام دارد، به همین دلیل رقص تناسب اندام نیز نامیده می‌شود. این رقص از روش‌های عالی ورزش کردن است که فرد خود را ب روی میله نگه داشته، می‌چرخاند و اشکال مختلفی با بدن ایجاد می‌کند. قدرت عضلانی بدن بسیار افزایش می‌یابد، انعطاف‌پذیری بدن بیشتر شده و میزان چربی بالایی سوزانده می‌شود.

— رقص عربی

رقص عربی نیز از رقص‌های بسیار مهم و تأثیرگذار در کالری سوزی است. میزان کالری سوزی در این نوع رقص برای ریتم آرام بین 270 تا 320 کالری است و اگر رقص را با ریتم سریع‌تر انجام دهید می‌توانید از 290 تا 360 کالری بسوزانید.

— رقص زومبا

میزان کالری سوزی در رقص زومبا بسیار بالاست زیرا تحرک زیادی در آن صورت می‌گیرد. اگر به مدت 60 دقیقه رقص زومبا انجام دهید می‌توانید از 400 تا 480 کالری بسوزانید. این مقدار‌های متفاوت به دلیل تفاوت در وزن افراد است که برای یک فرد با وزن 70 تا 90 کیلویی اتفاق می‌افتد. رقص زومبا از مهیج‌ترین رقص‌هاست که شادابی و نشاط بالایی برای شما به همراه می‌آورد و به بهبود روابط اجتماعی نیز کمک می‌کند. در دوره‌های کوتاه زومبا که شدت بیشتری دارند، میزان کالری بیشتری سوزانده می‌شود.

  خواص سیاه دانه برای لاغری + آیا سیاه دانه در لاغری موثر است؟

ورزش با رقص برای لاغری

— رقص هیپ هاپ

هیپ هاپ نیز از گزینه‌های مناسب برای لاغری و کالری سوزی است. در این رقص برای مدت زمان 60 دقیقه چیزی حدود 370 کالری برای افراد سبک وزن و 610 کالری برای افراد دارای وزن بیشتر از 90 کیلوگرم سوزانده می‌شود. هیپ هاپ رقصی فشرده محسوب می‌شود که بیشترین تمرکز را بر روی باسن و کمر دارد. علاوه بر لاغری و کالری سوزی به افزایش چابکی بدن نیز کمک می‌کند و قدرت عضلات بدن مخصوصا ساق پا را افزایش می‌دهد.

لاغری با رقص در خانه

بسیاری از ورزش‌های لاغری به تجهیزات و وسایل مختلفی نیاز دارند. اما رقصیدن بدون هیچ وسیله جانبی و در هر محیطی قابل انجام است. شما می‌توانید در زمان‌های آزاد خود در منزل برقصید و کالری بسوزانید. اگر رقص‌های گفته شده در بالا را بلد نیستید می‌توانید از کلیپ‌های آموزش رقص برای لاغری استفاده کرده و به صورت اصولی و منظم ورزش کنید تا به وزن ایده‌آل در خانه برسید. استفاده ایروبیک برای لاغری نیز بسیار موثر است.

رقصیدن از ورزش‌های بسیار مفیدی محسوب می‌شود که همزمان هم تمرینات قدرتی و هم هوازی را شامل می‌شود. در واقع برای حفظ شادابی بدن به انجام هر دو دسته این حرکات لازم دارید. حرکاتی مانند پریدن، چرخش بدن و حرکات ریتم دار به سمت چپ و راست، هوازی محسوب می‌شوند. حفظ تعادل، بلند کردن بدن، حالت اسکوات و … نیز ورزش‌های غیر هوازی محسوب می‌شوند.

چه رقصی برای لاغری ران مفید است؟

ران نیز از قسمت‌هایی است که با رژیم غذایی نادرست و تحرک نداشتن چاق شده و تأثیر زیادی در تناسب اندام شما خواهد داشت. تمام روش‌های رقص گفته شده می‌توانند به کاهش وزن و لاغری ران‌ها کمک کنند. معمولاً حرکات رقص برای لاغری ران به صورت ایستاده انجام می‌شوند، به همین دلیل تأثیر زیادی بر لاغری پا‌ها، افزایش استقامت و خوش فرم شدن آن‌ها دارند. رقصیدن بر خلاف بسیاری از ورزش‌ها و حرکت‌های ورزشی دیگر بر تمام قسمت‌های بدن تأثیر گذاشته و باعث لاغری و خوش فرم شدن آن‌ها می‌شود.

اگر میخواهید بیشتر با ایروبیک آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله حرکات ایروبیک را مطالعه کنید.

حرکات رقص برای لاغری ران

چه رقصی برای لاغری شکم بهتر است؟

به جز رقص برای لاغری شکم (رقص برای لاغری شکم و پهلو) توصیه می‌شود ابتدا رژیم غذایی درست و اصولی داشته باشید. در انی رژیم باید مصرف قند، غذا‌های فراوری شده و فست فود را به میزان زیاد کاهش دهید. در کنار آن حتماً فعالیت بدنی داشته باشید. حال این فعالیت بدنی می‌تواند به صورت رقص باشد.
رقص‌هایی مانند رقص عربی و رقص هیپ هاپ، سالسا و بالروم از بهترین رقص‌ها برای لاغری شکم و پهلو هستند. در این رقص‌ها بیشترین تمرکز بر روی قسمت میانی خواهد بود که مقدار زیادی از چربی‌های این قسمت از بین ‌می‌روند. برای تأثیرگذاری بیشتر، بهتر است این رقص‌ها را 2 تا 3 روز در هفته انجام دهید.

  رژیم لاغری با قهوه تلخ + بهترین نوع قهوه برای لاغری کدام است؟

بهترین زمان برای رقصیدن

حال که با فواید رقصیدن برای لاغری آشنا شدید، می‌توانید در خانه و به راحتی برقصید تا لاغر و خوش اندام شوید. اما نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که بهترین زمان برای رقصیدن به منظور لاغری چه زمانی است؟ در واقع هیچ محدودیتی برای رقصیدن در شبانه روز وجود ندارد و هر زمان که دوست داشته باشید می‌توانید این کار را انجام دهید.

نکته مهم در این زمینه این است که رقصیدن نیز همانند سایر ورزش‌ها باید به صورت مداوم و مستمر انجام شود تا تأثیر مثبتی بر کاهش وزن داشته باشد. متخصصان اعتقاد دارند، یک ساعت رقصیدن می‌تواند تا 400 کالری از بدن را بسوزاند که مساوی با ورزش‌هایی مانند شنا و دوچرخه سواری است. بهتر است از موسیقی‌هایی با ریتم تند برای رقصیدن استفاده کنید. برای کاهش وزن نیز عجله نداشته باشید، زیرا یک شبه می‌توانید وزن زیادی را کم کنید.

اگر میخواهید در مورد زمان مصرف قرص ویتامین ای برای چاقی بیشتربدانیدبه شما پیشنهاد می کنیم مقاله ویتامین ای و چاقی را مطالعه کنید.

سخن آخر

رقصیدن از بهترین و جذاب‌ ترین ورزش‌ ها محسوب می‌شود که علاوه بر تأثیرات مثبت بر روحیه فرد، با کالری سوزی به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می‌کند. رقص‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و می‌توانید متناسب با روحیه و سلیقه خود از آن‌ها استفاده کنید. همچنین هر کدام می‌توانند کالری سوزی متفاوتی داشته باشند. کافی است به صورت مدام یکی از رقص‌های گفته شده را انجام دهید تا پس از گذشت زمان، تأثیر آن را بر بدن خود مشاهده کنید.

برخی از سوالات رایج :

1.چه رقصی برای لاغری ران مفید است؟

ران نیز از قسمت‌هایی است که با رژیم غذایی نادرست و تحرک نداشتن چاق شده و تأثیر زیادی در تناسب اندام شما خواهد داشت. تمام روش‌های رقص گفته شده می‌توانند به کاهش وزن و لاغری ران‌ها کمک کنند. معمولاً حرکات رقص برای لاغری ران به صورت ایستاده انجام می‌شوند، به همین دلیل تأثیر زیادی بر لاغری پا‌ها، افزایش استقامت و خوش فرم شدن آن‌ها دارند. رقصیدن بر خلاف بسیاری از ورزش‌ها و حرکت‌های ورزشی دیگر بر تمام قسمت‌های بدن تأثیر گذاشته و باعث لاغری و خوش فرم شدن آن‌ها می‌شود.
2.چه رقصی برای لاغری شکم بهتر است؟
به جز رقص لاغری شکم توصیه می‌شود ابتدا رژیم غذایی درست و اصولی داشته باشید. در انی رژیم باید مصرف قند، غذا‌های فراوری شده و فست فود را به میزان زیاد کاهش دهید. در کنار آن حتماً فعالیت بدنی داشته باشید. حال این فعالیت بدنی می‌تواند به صورت رقص باشد.
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.