بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E برای چاقی + آیا ویتامین ای چاق کننده است

این روزها درباره ویتامین ای سوالات بسیاری هست، مثلا شاید شما هم در ارتباط با قرص ویتامین ای و چاقی حرف‌هایی شنیده باشید، حرف‌هایی ناشی از تاثیر زمان مصرف قرص ویتامین E برای چاقی یا لاغری و اینکه آیا قرص ویتامین e چاق کننده است ؟

  • علم چه می‌گوید؟
  • آیا از لحاظ علمی نیز مصرف این ویتامین موجب چاقی یا لاغری می‌شود؟
  • آیا مصرف قرص ای زاویت 400 برای چاقی تاثیر دارد؟

همواره افراد زیادی وجود دارند که به دنبال یک روش مناسب برای افزایش یا کاهش وزن خود می‌گردند. اکثر آن‌ها هم به دنبال راهکاری کم دردسر هستند که به‌سرعت نتیجه دهد.به همین دلیل با ناامیدی نسبت به رژیم‌های غذایی، به سمت قرص و داروها روی می‌آورند.

  • اما استفاده از داروها تا چه اندازه می‌تواند آنان را در نیل به هدف‌شان یاری کند؟
  • آیا اصلاً مصرف نوع قرصی که می‌خورند در کاهش یا افزایش وزن موثر است؟

پیش از اینکه به ادامه مطلب و بسط آن درمورد قرص ویتامین E برویم، باید به این نکته اشاره کنیم که مصرف هر نوع دارویی بدون تجویز پزشک یک ریسک بزرگ است که ممکن است دردسری بزرگ با عوارضی جبران‌ناپذیر شود. اکنون ما را همراهی کنید تا به‌طور علمی شک شما را درمورد اثر قرص ویتامین E در چاقی برطرف کنیم،

چه کسانی قرص ویتامین ای مصرف کنند؟

اگر فردی به خاطر بیماری یا هر مسئله دیگری در دریافت و جذب ویتامین ‌E با مشکل مواجه است باید به پزشک مراجعه کند و بر اساس تجویز اون اقدام به مصرف قرص ویتامین ای کند. زمان مصرف قرص ویتامین E برای چاقی چه موقع از روز است؟این سوال فکر خیلی از افراد را مشغول به خود کرده است.

زمان مصرف قرص ویتامین E برای چاقی یا لاغری را دکتر تشخیص میدهد اما بهتر است جهت جذب بهتر این مکمل که بیشتر در نوع کپسول عرضه می‌شود، همراه با غذاهای حاوی چربی تناول شود. مقدار مصرف ویتامین E مقدار کافی در افراد بر اساس سن، جنس، جنسیت و سایر مشکلات سلامتی فرد متفاوت است . با این حال، دوز توصیه شده ویتامین E در روز طبق مؤسسه ملی بهداشت (NIH) به شرح زیر است :

  • 15 میلی گرم برای افراد بالای 14 سال
  • 19 میلی گرم برای زنان شیرده
  • 4 میلی گرم برای یک نوزاد 6 ماهه
  • 5 میلی گرم برای یک نوزاد نوزاد بین 6 ماه تا 1 سال
  • 6 میلی گرم برای نوزاد بین 1 تا 3 سال
  • 7 میلی گرم برای نوزاد بین 4 تا 8 سال
  • 11 میلی گرم برای نوزاد بین 9 تا 13 سال
  لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک : میوه و سبزیجات مجاز کتو

زمان مصرف قرص ویتامین E برای چاقی

نتایج تحقیقات انجام شده بر قرص ویتامین ای برای چاقی

از آنجایی که ویتامین ای نوعی ویتامین محلول در چربی است. بسیاری از افراد بر این باورند که اشخاص چاق میزان بیشتری از این ویتامین را در بدن‌شان دارند. البته این تا حدی درست است اما وقتی ویتامین E موجود در بدن‌شان راه خود برای رسیدن به بافت‌های هدف پیدا نمی‌کنند. عملاً گردش آن‌ها در خون بی‌فایده است و فرد با کمبود ویتامین ای مواجه می شود. از طرفی چربی موجب تولید اکسیدان‌هایی می‌شود که در نتیجه آن سطح متابولیک بدن را افزایش می‌دهد.

اینجاست که ویتامین ‌E به عنوان یک آنتی‌اکسیدان، همراه با سایر آنتی‌اکسیدان‌ها همچون ویتامین c می‌توانند در کنترل و کاهش متابولیک موثر باشند. اما با همه آنچه که گفتیم اگر باور شما بر این است که قرص ویتامین ای برای چاقی موثر است کاملاً در اشتباهید. این ویتامین فقط برای افراد حفظ سلامتی مبتلایان چاق به سندرم متابولیک کمک‌کننده است.

بهترین دکتر تغذیه برای لاغری کدام است؟ در مقالات دیگر ما در این مورد بخوانید.

ایا ویتامین ای چاق کننده است؟

البته نتایج بعضی از تحقیقات بیان‌گر این موضوع است که مصرف ویتامین ای می‌تواند در کاهش وزن تاثیرگذار باشد، که البته برای رسیدن به نتیجه قطعی در این مورد نیاز به تحقیقات گسترده‌تری است اما در هر صورت از این بابت که مصرف ویتامین E نمی‌تواند منجر به چاقی افراد لاغر شود، اطمینان داریم. پس در پاسخ به پرسش ایا ویتامین e باعث چاقی می شود باید گفت خیر قطعا مصرف ویتامین ای باعث چاقی نمی شود.

در مورد بهترین زمان مصرف ویتامین ها بیشتر بدانید.

آیا قرص ویتامین e چاق کننده است

مصرف ویتامین E برای مبتلایان به سندرم متابولیک

با توجه به توضیحات داده‌ شده اکنون می‌دانیم مبتلایان سندرم متابولیک، مجاز به مصرف ویتامین E هستند. اگر وزن زیادی دارید شاید برایتان این پرسش ایجاد شده باشد که چطور می‌توانید بفهمید مبتلا به این نوع سندرم هستید یا خیر؟ در اینجا چند نشانه به شما می‌دهیم که با داشتن حداقل سه مورد از آن می‌توانید از داشتن سندرم متابولیک اطمینان حاصل کنید:

⦁ فرم بدن شما طوری است که چاقی مرکزی در آن واضح است
⦁ تری گلیسیرید در بدن‌تان افزایش یافته
⦁ دچار کلسترول HDL هستید
⦁ قند خون‌تان بالا است
⦁ فشار خون بالایی دارید

  رژیم لاغری برای سرد مزاج ها | افراد سرد مزاج برای لاغری چه بخورند ؟

بهترین ویتامین ای برای چاقی صورت

شاید شما هم تبلیغات گسترده درباره تاثیر ویتامین ای و چاقی زیاد دیده باشید. چنین ادعایی پایه و اساس علمی ندارد و بیشتر بر اساس حدس و گمان است. ممکن است عده ای در نجربه شخصی خود نتایج مثبتی گرفته باشند اما برای اثبات چنین مساله ای به تعداد زیادی نمونه داریم که تحت بررسی قرار گیرند . اما در حا حاضر هیچ کدام از منابع علمی در زمینه سلامت و زیبایی مستند قطعی ارائه نکرده اند.

آنچه ثابت شده نقش و اثر ویتامین ای در شفاف سازی و آبرسانی آن است.اما در زمینه ویتامین E برای چاق شدن صورت مانند اثر قرص مخمر آبجو برای چاقی مدرک جدی و علمی موجود نیست. هرچند از مصرف قرص ویتامین ای برای چاقی بدن به نتیجه‌ای نرسیدیم اما باید بگوییم مصرف قرص ویتامین ای برای چاقی صورت  می تواند مفید است.

استفاده از آن به صورت موضعی می‌تواند در سرعت سنتز سلول‌های پوستی و چاقی صورت نقش داشته باشد. در واقع اسیدهای چرب موجود در روغن این ویتامین، در فضاهای بین خارجی‌ترین لایه پوستی قرار می‌گیرند و از این راه می‌تواند در چاق شدن و برجستگی صورت تاثیر خوبی بگذارد. اما باید مراقب باشید چرا که عوارضی در کمین است.

حتماً حواس‌تان باشد بجای مصرف قرص ویتامین ای برای چاقی صورت از کپسول موضعی ویتامین E استفاده کنید، نه نوع خوراکی آن چراکه ترکیبات موجود در ویتامین‌های خوراکی به زودی در بدن تجزیه می‌شود و در هوای آزاد کارآیی خود را از دست می‌دهد. اگر پوست‌تان مستعد آکنه و جوش باشد، منافذ پوست‌تان به سرعت مسدود می‌شود و در این حالت استفاده از قرص ویتامین e برای چاقی صورت نتیجه خوشایندی در بر نخواهد داشت.

همچنین ممکن است پوست‌تان به این کپسول حساسیت نشان دهد و دچار سوزش و قرمزی پوست شوید، در این صورت پوست را شستشو دهید و برای استفاده مجدد به پزشک مراجعه کنید به همین دلیل  و برای آگاهی از واکنش پوستتان بهترین زمان مصرف قرص ویتامین ای برای چاقی صورت در طول روز می باشد

در مورد لاغری با ویتامین ای  بیشتر بدانید به مقاله نوشته شده مراجعه نمایید.

اگر از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید یا مبتلا به اختلالات خونریزی هستید برای مصرف ويتامين e براي چاقی نیاز به مشورت با پزشک دارید. همچنین از مصرف بی‌رویه خودسرانه این مکمل جداً بپرهیزید. زمان مصرف قرص ویتامین e برای چاقی و یا لاغری را از پزشک خود مشورت بگیرید اما ما در ادامه برای شما توضیح مختصری داده ایم.

در مقالات دیگر مانند لاغری با ویتامین دی بیشتر در مورد ویتامین ها و لاغری صحبت کردیم.

ویتامین e باعث چاقی میشود

 بهترین زمان مصرف قرص ویتامین ای برای چاقی

  • زمان مصرف قرص ویتامین E برای چاقی و لاغری چه موقع است ؟
  • آیا ویتامین e باعث چاقی می شود؟

بهتر است بنا به تشخیص پزشک خوردن این مکمل صورت گیرد. ولی از آنجایی که ویتامین ای، ویتامینی محلول در چربی است و برای جذب و تجزیه نیاز به مقداری چربی دارند، بنابراین توصیه می‌کنیم قرص ویتامین ای را به همراه وعده‌های اصلی غذا به‌خصوص ناهار و شام مصرف کنید. مصرف خودسرانه این دارو ممکن است موجب تجمع ویتامین ای در بدن شود که خود به نوعی زیان‌هایی در پی خواهد داشت، بنابراین مشورت با پزشک درمورد مصرف این مکمل را جدی بگیرید.

در مقالات دیگر مانند لاغری با ویتامین سی  بیشتر در مورد ویتامین ها و لاغری صحبت کردیم.

منابع ویتامین E

جهت افزایش ویتامین ای بدن لزومی ندارد حتماً از مکمل‌های دارویی استفاده کنید. خلاقیت‌تان را در رژیم غذایی وارد کنید. می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم به غذای‌تان بیفزایید. از تخمه آفتابگردان به عنوان میان‌وعده استفاده کنید یا روی سالاد کلم یا اسفناج‌، فندق بریزید. در واقع بهترین منابع ویتامین ای مانند مارگارین، فرآورده‌های غلات، مغزهای خوراکی و دانه‌های روغنی گیاهی هستند.

غنی‌ترین روغن برای ویتامین E، روغن جوانه گندم است البته این ویتامین در منابع دامی به‌خصوص غذاهای دریایی، تخم مرغ و گوشت کم چرب نیز وجود دارد. علاوه بر این‌ها ویتامین ای در مواد غذایی همچون انبه، کدوی حلوایی، فلفل دلمه‌ای قرمز، آووکادو، مارچوبه، گوجه فرنگی و حبوبات نیز وجود دارد.

مقدار ویتامین E (میلی گرم)منابع غذایی (100 گرم)
8.33 میلی گرمبادام زمینی
41.08 میلی گرمروغن آفتابگردان
14.35میلی گرمروغن زیتون
17.46میلی گرمروغن کانولا
0.78میلی گرمکلم بروکلی
2.03میلی گرماسفناج
0.38میلی گرمگوجه فرنگی سبز
38میلی گرمماهی سالمون
0.26میلی گرمپنیر
0.26میلی گرمکیوی
0.51میلی گرمغلات صبحانه فوری غنی شده
2.58 میلی گرمزرده تخم مرغ
0.9میلی گرمانبه

بهتون پیشنهاد میکنیم مقاله ” اتوفاژی چیست  ” را مطالعه کنید تا اطلاعات بهتری بدست بیارید.

عوارض مصرف زیاد و بی رویه ویتامین E

همان طور که در بالاتر مطالعه کردید ، ویتامین E از جمله ویتامین های محلول در چربی بوده و سخت دفع می شود. این ویتامین در کبد ذخیره شده و مصرف زیاد آن بدون نسخه پزشک برای بدن بسیار آسیب پذیر است. در ادامه به برخی از عوارض این قرص می پردازیم :

  • خطر انعقاد خون بعد از حراحت زیاد است
  • ریسک خون ریزی مغزی و سکته مغزی را بالا می برد.
  • مسمومیت با این نوع ویتامین
  • در آقایان زیاد بودن این ویتامین باعث احتمال بیشتر شدن ابتلا به پروستات می شود.

البته این نکته را هم بگوییم که اگر مصرف این قرص تحت نظر پزشک باشد هیچ مشکلی بوجود نمی آورد. فقط زمانی که دوز نا مناسب مصرف کنید ممکن است با مشکل روبه رو شوید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به شبهاتی که درمورد ویتامین e برای چاقی وجود داشت پاسخ دهیم. همانطور که ملاحظه کردید هنوز دلایل علمی زیادی جهت مصرف قرص ویتامین ای برای چاقی وجود ندارد، همچنین می‌دانیم لزوم مصرف ویتامین‌ ای در افراد چاق جهت وجود سندرم متابولیک در آن‌ها می‌باشد و مکمل ویتامین ای تاثیری در لاغر شدن آن‌ها نخواهد داشت.

تنها تاثیری که مصرف ویتامین این برای چاقی می‌تواند داشته باشد استفاده موضعی از نوع خوراکی آن بر روی صورت می‌باشد. در این مطلب به این پرسش پاسخ داده شد که آیا ویتامین e باعث چاقی می شود ؟ آیا ویتامین ای چاق میکند ? اگر گمان می‌کنید قرص ویتامین ای برای چاقی خوبه، دنبال راه‌حلی بهتر باشید!

برخی از سوالات رایج:

زمان مصرف قرص ویتامین ای برای چاقی چه موقع از روز است؟

این سوال فکر خیلی از افراد را مشغول به خود کرده است.زمان مصرف قرص ویتامین ای برای چاقی یا لاغری را دکتر تشخیص میدهد اما بهتر است جهت جذب بهتر این مکمل که بیشتر در نوع کپسول عرضه می‌شود، همراه با غذاهای حاوی چربی تناول شود.

چه کسانی قرص ویتامین ای مصرف کنند؟

اگر فردی به خاطر بیماری یا هر مسئله دیگری در دریافت و جذب ویتامین ‌E با مشکل مواجه است باید به پزشک مراجعه کند و بر اساس تجویز اون اقدام به مصرف قرص ویتامین ای کند.

8 نظرات
  1. سمیه says

    قرص ویتامین ای برای چاقی یا لاغری خوبه؟
    من دکتر برام نوشته

    1. شاینوفیت says

      در مقاله قرص ویتامین ای کامل شرح داده شده دوست عزیز

  2. نادر says

    زمان مصرف قرص ویتامین ای برای چاقی دکتر برا من بعد نهار داده یه روز در میان

    1. شاینوفیت says

      بله برای هر شخص متفاوت هست.
      لطفا برای خوردن با پزشک خود مشورت کنید.

  3. علی says

    ويتامين e براي چاقی هم استفاده میشه . دکتر که به من داده

    1. shinofit says

      ممنون که ما رو همراهی میکنید.

  4. maryamghodrati says

    سلام میخواستم بدونم آیا قرص ای زاویت چاق کننده است ؟
    روش مصرف به چه صورته ؟ آیا خود درمانی در این قرص مجاز است ؟

    1. shinofit says

      روش مصرف در بروشور هر دارویی توسط شرکت سازنده نوشته شده است اما گاهی بنا به شرایط جسمی و نیاز فردی ممکن است توضیحات اختصاصی لازم باشد که با توصیه پزشک لازم است. د مورد مصرف خودسرانه دارو په این قرص و هر قرص دیگری اصلا پیشنهاد نمی شود و باز مشورت پزشک معالج ضروریست.و در خصوص اثر چاق کنندگی هم با اطمینان نمی توان برای شما یا فرد دیگری چنین نظری داشت . تحقیقات صورت گرفته هم به شکل اختصاصی روی گروههای مختلف انجام نشده که نشان دهد تاثیر ویژه اضاافه وزن صرفا ناشی از مصرف این دارو وجود دارد و قطیست.

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.