رژیم کانادایی چیست + دستورالعمل رسیدن به اندام ریبا

رژیم کانادایی چیست؟ رژیم کانادایی، یکی از انواع رژیم های لاغری می باشد. امروزه به سبب تغییر سبک زندگی و ماشینی شدن کارها افراد زیادی دچار اضافه وزن شده اند. امروزه برای اینکار هم روش های زیادی وجود دارد از انواع رژیم های غذایی تا عمل های زیبایی که برای کاهش وزن انجام می شوند. در بین روش های لاغری و کاهش وزن، رژیم هایی غذایی محبوبیت بیشتری دارند. استقبال بیشتر از این روش لاغری سبب ایجاد رژیم های غذایی مختلفی برای لاغری شده است.

رژیم کانادایی هم یکی از انواع رژیم های لاغری می باشد. رژیم کانادایی نیز انواع مختلفی از نظر روز دارد، رژیم کانادایی ۷ روزه و رژیم کانادایی اصلی ۱۳ روزه از انواع آن هستند. در این مطلب می خواهیم با این نوع رژیم بیشتر آشنا شویم، پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم برنامه رژیم کانادایی چیست و رژیم کانادایی چگونه است؟

 

 رژیم کانادایی چیست

 

  لاغری سریع با رژیم شیر + 4 نوع رژیم شیر و آشنایی با فواید و عوارض آن

رژیم کانادایی

رژیم کانادایی چیست؟ علاوه بر اینکه چاقی و  رژیم غذایی افزایش وزن مشکلاتی را برای سلامت و تندرستی فرد به وجود می آورند، ظاهر نازیبایی را هم در پی دارند. و این سبب شده تا افراد زیادی به دنبال روش هایی برای کاهش وزن و لاغری باشند. رژیم لاغری کانادایی اصلی یکی از انواع رژیم های لاغری می باشد که ادعا دارد در مدت زمان کم می تواند سبب کاهش وزن زیادی شود. به عنوان مثال رژیم کانادایی اصلی ۱۳ روزه ادعا دارد که در مدت زمان ۱۳  روز می تواند سبب کاهش وزن بین ۵ تا ۱۳ کیلوگرم شود.

رژیم لاغری کانادایی به طور کلی یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین می باشد که مصرف غلات و میوه ها را محدود کرده است.در مورد چگونگی ابداع رژیم کانادایی و رژیم کانادایی ۷ روزه اطلاعات کاملی در دسترس نیست. تاکنون شخص و یا مرکز بهداشتی ابداع آن را به عهده نگرفته است. به طور کلی رژیم کانادایی یک رژیم با تغذیه نامناسب می باشد. به عنوان مثال در طول رژیم کانادایی اصلی ۱۳روزه به دلیل برنامه غذایی نامناسب به بدن شوک وارد می شود.

به گونه ای که پس از پایان رژیم به بیان ساده بدن دچار قحطی می شود و تمایل به دریافت انواع مواد غذایی دارد.در این مدت حتی میزان آب بدن نیز کاهش می یابد.از آنجایی که این رژیم برنامه مناسبی ندارد، بدن بجای چربی سوزی، چربی ها را برای اعمال حیاتی بدن نظیر تنفس و ضربان قلب ذخیره می کند.میزان کالری دریافتی روزانه در رژیم کانادایی ۶۰۰ کالری است. این میزان کالری دریافتی بسیار کمتر از کالری است که بدن برای فعالیت های حیاتی و انجام سوخت و ساز به آن نیاز دارد.

 این کمبود کالری برای بدن مشکل ساز است. میزان استاندارد کالری دریافتی روزانه برای خانم ها در حدود ۲۰۰۰ کالری و برای آقایان ۲۴۰۰ کالری است. رژیم کانادایی یک رژیم کم کالری می باشد و به طور کلی به دلیل کاهش کالری دریافتی سبب کاهش وزن می شود. اما برای تثبیت وزن باید بعد از پایان رژیم سبک زندگی خود را تغییر دهید و غذاهای سالم مصرف شود. اگر بعد از پایان دوره رژیم به وعده های غذایی دقت نشود، فرد دوباره دچار اضافه وزن خواهد شد.

رژیم کانادایی برای کوتاه مدت خوب است اما استفاده از آن برای مدت زمان طولانی ممکن است مشکل ساز شود. زیرا بدن را با کمبود برخی ویتامین ها و مواد مغذی ضروری مواجه می کند.

اگر بسیار لاغر هستید و دوست دارید چاق شوید میتوانید به مقاله رژیم چاقی ما مراجعه نمایید.

عوارض رژیم کانادایی

تأثیر رژیم کانادایی بر روی کاهش وزن

تا این قسمت از مقاله به طور کلی با رژیم کانادایی آشنا شدید، رژیم کانادایی یک رژیم ۱۳ روزه است و جزء رژیم‌های سخت‌گیرانه محسوب می‌شود. این رژیم برنامه غذایی نامناسبی دارد و در طی آن به دلیل نرسیدن ویتامین‌ها و مواد ضروری به بدن، شوک وارد می‌شود. در طی رژیم غذایی کانادایی نرسیدن مواد ضروری به بدن، به حدی زیاد است که بعد از دوره رژیم بدن دچار قحطی می‌شود به همین دلیل بدن تمایل بسیار زیادی به مصرف انواع مواد غذایی پیدا می‌کند و این تمایل به پرخوری ممکن است سبب اضافه وزن شود.

لازم به یادآوری است که در رژیم کانادایی سطح آب بدن هم کاهش می‌یابد. ایراد دیگری هم که به رژیم کانادایی وارد می‌شود این است که در این رژیم غذایی لاغری به بدن شوک وارد می‌گردد. وارد شدن شوک به بدن سبب می‌شود تا بدن به جای چربی سوزی آن را ذخیره سازی کند تا از آن برای سوخت و ساز مورد نیاز برای اعمال حیاتی بدن استفاده کند. با ما تا پایان مقاله همراه باشید تا در مورد اینکه با رژیم کانادایی چقدر کم کردید آگاهی بیشتری کسب کنید.با این رژیم از عوارض لاغری جلوگیری کنید.

 

افراد موفق در رژیم کانادایی

 

  0 تا 100 لاغری سریع با رژیم پروتئین + آیا ورزش واجب است؟

مواد غذایی مجاز رژیم کانادایی

برای دانستن این موضوع که با رژیم کانادایی چقدر کم کردید، باید برنامه غذایی این رژیم را به طور دقیق انجام دهید تا به نتیجه برسید. افراد موفق در رژیم کانادایی کسانی هستند که به برنامه غذایی این رژیم پایبند باشند.
در ادامه لیست مواد غذایی آمده که استفاده از آنها در رژیم غذایی کانادایی مجاز است.

  •  گوشت بدون چربی
  • تخم مرغ
  • کاهو
  • اسفناج
  • مواد غذایی غیرمجاز در رژیم کانادایی
  • انواع میوه‌ها
  • آدامس‌های بدون قند
  • سیب زمینی
  • قند
  • پاستا
  • دانه‌ها و غلات

برای آشنایی بیشتر با دیگر رژیم های لاغری، پیشنهاد می شود مقالات ” رژیم فصلی ” را مطالعه نمایید.

مواد غذایی مجاز رژیم کانادایی

میزان کالری دریافتی در رژیم کانادایی

در رژیم کانادایی میزان مجاز کالری دریافتی در هر روز ۶۰۰ کالری است. در حالی که به طور عادی آقایان باید روزانه ۲۴۰۰ کالری دریافت کنند و میزان کالری دریافتی برای خانم‌ها ۲۰۰۰ کالری در طول روز است. در خصوص کاهش قابل توجه کالری دریافتی امر بدیهی که وجود دارد این است که دریافت کالری کمتر از میزان مجاز مشکلات زیادی را برای افراد در پی دارد و ممکن است سبب بروز سوء تغذیه شود‌.

در خصوص اینکه با رژیم کانادایی چقدر کم کردید باید گفت رژیم‌های کم کالری مانند رژیم لاغری کانادایی فقط برای طولانی مدت مناسب هستند.این نوع رژیم در کوتاه مدت کاهش وزن دارد ولی برای طولانی مدت عوارض زیادی را برای بدن به همراه می‌آورد‌؛ بنابراین افراد موفق در رژیم کانادایی باید این رژیم را کوتاه مدت استفاده کنند اما باید یادآور شد که پس از کنار گذاشتن رژیم کانادایی باید سبک زندگی خود را تغییر دهید، غذاهای سالم بخورید و ورزش مرتب را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

در غیر این صورت به دلیل اشتیاق بدن به خوردن غذاهای مختلف، ممکن است دچار پرخوری شوید و در پی آن اضافه وزن به وجود می‌آید! در برخی از موارد این پرخوری ممکن است فرد را به وزنی برساند که بیشتر از وزن قبل از رژیم او باشد.

برای آشنایی بیشتر با دیگر رژیم های لاغری، پیشنهاد می شود مقالات ” رژیم کتوژنیک ” را مطالعه نمایید.

 

  0 تا 100 رژیم لاغری صورت + 6 روش طبیعی لاغری صورت

عوارض رژیم کانادایی

تا اینجای مطلب به طور کلی گفتیم رژیم کانادایی چیست و با رژیم کانادایی آشنا شدیم. حال می خواهیم به توضیح در مورد عوارض رژیم کانادایی بپردازیم. در زیر به برخی از عوارض رژیم کانادایی اشاره شده است.

  •  از جمله مهمترین عوارضی که رژیم کانادایی برای افراد در پی دارد، پرخاشگری و تغییر خلق و خوی می باشد. در این رژیم فرد به دلیل تحمل گرسنگی دچار تغییر خلق و خوی می شود. از طرفی دیگر این گرسنگی کاهش شدید قند خون را در پی دارد. کاهش سطح قند خون هم سبب بروز سرگیجه و از بین رفتن تعادل می شود.
  •  در طول رژیم کانادایی مواد غذایی کمی وارد بدن می شود و این سبب می شود تا بدن به اصطلاح دچار قحطی شود. این حالت سبب می شود تا بعد از پایان دوره رژیم فرد تمای زیادی به خوردن انواع خوراکی ها داشته باشد و در نتیجه اضافه وزن و چاقی بازگردد.
  • میزان مصرف میان وعده در رژیم کانادایی محدود است.  عدم دریافت میوه و سبزیجات در میان وعده ها از جمله عوامل موثر در بروز یبوست است. از طرفی محدود کردن مصرف منابع غذایی مختلف در این رژیم سبب کاهش ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن و در نتیجه ریزش مو می شود. علاوه بر همه اینها در این رژیم سطح آب بدن به دلیل عدم رعایت دستور رژیم آب درمانی کاهش می یابد و این امر سبب شل و افتادگی پوست می شود.

 

 کاهش وزن با رژیم کانادایی

در پایان باید گفت رژیم های لاغری سخت مانند رژیم کانادایی که محدودیت های زیادی را دارند، می توانند صدمات زیادی به سلامت و تندرستی فرد وارد کنند. از طرفی دیگر برای اینگونه رژیم ها هیچ تضمینی وجود ندارد که بعد از پایان رژیم وزن ثابت بماند.رژیم هایی از این قبیل توسط متخصص طراحی نشده اند. بهترین راه برای کاهش وزن مشورت با متخصص تغذیه و انتخاب یک رژیم غذایی مناسب که شامل انواع گروه های غذایی است، می باشد که با رعایت آن از عوارض لاغری نیز جلوگیری کنید.

برخی از سوالات رایج  :

رژیم کانادایی چیست ؟

رژیم لاغری کانادایی اصلی یکی از انواع رژیم های لاغری می باشد که ادعا دارد در مدت زمان کم می تواند سبب کاهش وزن زیادی شود. به عنوان مثال رژیم کانادایی اصلی ۱۳ روزه ادعا دارد که در مدت زمان ۱۳ روز می تواند سبب کاهش وزن بین ۵ تا ۱۳ کیلوگرم شود.

عوارض رژیم کانادایی چیست؟

از جمله مهمترین عوارضی که رژیم کانادایی برای افراد در پی دارد، پرخاشگری و تغییر خلق و خوی می باشد. در این رژیم فرد به دلیل تحمل گرسنگی دچار تغییر خلق و خوی می شود. از طرفی دیگر این گرسنگی کاهش شدید قند خون را در پی دارد.

4 نظرات
  1. زهره says

    من رژیم کانادایی گرفتم .
    اول اینکه خیلی رژیم سختیه
    من خیلی وزن کم کردم ولی بعدش همش برگشت متاسفانه

    1. شاینوفیت says

      بله رژیم کانادایی از رژیم های سریع و سخت هست .
      داخل مطلب کامل توضیح داده شده.
      ممنون از شما

  2. اعظم says

    ممنون از مطلب خوبتون در باره رژیم کانادایی 13 روزه .کامل توضیح دادید.

    1. shinofit says

      ممنون از همراهی شما

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.