آموزش قدم به قدم رژیم لاغری ۳ روزه + برنامه غذایی

رژیم لاغری ۳ روزه ، همانطور که از اسم آن قابل حدس می باشد یک رژیم لاغری سریع است. البته باید گفت امروزه حتی غذاهای آماده برخلاف اسمشان برای آماده شدن نیاز به زمان دارند، آیا رژیم ۳ روزه واقعا در طی ۳ روز می تواند کاهش وزن را در پی داشته باشد یا خیر؟ در خصوص ادعا رژیم لاغری ۳ روزه باید گفت، این رژیم مدعی شده است که رعایت دقیق آن در طی ۳ روز می تواند سبب کاهش وزن ۵ کیلویی شما شود.

برنامه غذایی روزانه این رژیم غذایی متشکل از سه وعده اصلی صبحانه، ناهار و شام می شود.  علاوه بر همه اینها رژیم لاغری ۳ روزه مدعی می باشد که برنامه غذایی این رژیم از نظر شیمیایی و آنزیمی بررسی شده و متعادل می باشد، اما در این مورد باید یاداوری کرد که این مطلب فقط یک ادعا است و پایه و اساس علمی ندارد.اما مطلبی که در مورد لاغری سریع در سه روز وجود دارد این است که شما در این مدت مواد غذایی زیادی برای خوردن ندارید! با ما همراه باشید تا با این رژیم لاغری بیشتر آشنا شوید.

رژیم لاغری ۳ روزه چیست

  آموزش قدم به قدم رژیم لاغری ۳ روزه + برنامه غذایی
”]

 

رژیم لاغری ۳ روزه

در شروع رژیم لاغری ۳ روزه در روز اول فقط ۸۷۰ کالری دریافت می کنید، میزان دریافت کالری روزانه در روزهای بعدی هم زیاد تغییری نمی کند. برنامه غذایی رژیم لاغری ۳ روزه متشکل از وعده های غذایی ساده ای می باشد که در آشپزخانه شما به راحتی یافت می شوند. در ادامه به بیان منابع غذایی می پردازیم که در رژیم ۳ روزه  لاغری مجاز به استفاده از آنها هستید.

  • میوه هایی نظیر گریپ فروت، سیب و موز.
  •  نوشیدنی هایی نظیر آب و قهوه تلخ
  • نان، کره بادام زمینی، هات داگ
  •  بروکلی، هویج
  •  پنیر چدار
  •  بستنی وانیلی
  •  تخم مرغ و در نهایت دانه های سبز

در ادامه به بیان و بررسی یک نمونه برنامه غذایی روزانه در رژیم لاغری سه روزه می پردازیم.

  • صبحانه

در وعده صبحانه می توان از نوشیدنی هایی نظیر آب و یا قهوه استفاده کرد. در کنار ان خوردن نصف میوه، مانند نصف گریپ فورت مجاز می باشد. و به عنوان صبحانه می توانید یک لایه نان تست را همراه با بادام زمینی میل کنید.

  • ناهار

نوشیدنی مجاز در وعده ناهار آب، چایی و یا یک فنجان قهوه تلخ است. به عنوان غذا هم می توانید یک لایه نان تست را به همراه نصف فنجان ماهی تن میل کنید.

  • شام

در وعده شام می توانید از حدود ۹۰ گرم گوشت سفید و یا قرمز استفاده کنید. در کنار آن استفاده از یک فنجان لوبیا، یک فنجان هویج، یک فنجان سیب و یک فنجان بستنی وانیلی نیز مجاز است.

افراد مجاز به گرفتن رژیم ۳ روزه لاغری

  آموزش قدم به قدم رژیم لاغری ۳ روزه + برنامه غذایی
”]

در خصوص برنامه غذایی روزانه رژیم لاغری ۳ روزه باید گفت، این رژیم برای دست یابی به کاهش وزن و لاغری به رعایت برنامه غذایی روزانه رژیم تاکید کرده است. پس کسانی که قصد کاهش وزن در سه روز را دارند، باید طبق برنامه غذایی مشخص شده غذا میل کنند‌.از کاهش و افزایش میزان غذای روزانه خودداری کنید. علاوه بر این وعده های غذایی در این رژیم قابل جایگزینی نیستند.

اما نکته مثبتی که در این رژیم غذایی وجود دارد این است که همانطور که دیدید برنامه غذایی این رژیم بسیار ساده و در دسترس می باشد. نیاز به خرید و یا تهیه مواد غذایی خاصی نیست‌.علاوه بر این طبخ غذاها نیز روش خاصی ندارند‌. در این رژیم تنها سبزیجات نیاز به طبخ کردن دارند که آنها را هم می توانید به ساده ترین روش بخارپز کنید و یا اینکه خام میل شوند.

چه کسانی مجاز به استفاده از رژیم لاغری ۳ روزه نیستند

لاغری سریع در سه روز که از آن به عنوان رژیم نظامی ۳ روزه نیز یاد می شود، برای بسیاری از افراد مناسب می باشد. اما کسانی که مجاز به استفاده از این رژیم برای کاهش وزن و لاغری نیستند را در ادامه بیان می کنیم.

  • گیاه خواران و یا افرادی که وگان هستند و رژیم سبزیجات می گیرند، برنامه غذایی روزانه این رژیم غذایی برای آنها مناسب نمی باشد.
  • همانطور که گفته شد رژیم نظامی ۳ روزه شامل نان تست و کراکر است که هر دوی این منابع حاوی گلوتن هستند، بنابراین استفاده از این رژیم برای افرادی که رژیم فاقد گلوتن دارند مناسب نمی باشد.
  •  شاید برای شما عجیب باشد اما باید گفت این رژیم غذایی به ورزشکاران توصیه نمی شود. علاوه بر این از محدود رژیم هایی است که ورزش کردن را در طول آن توصیه نمی کنند. زیرا کالری دریافتی در این رژیم لاغری کم می باشد پس انرژی برای ورزش کردن و انجام حرکات فیزیکی شدید باقی نمی ماند.
  • رژیم لاغری سه روزه یک رژیم کم کالری محسوب می شود. اما جدا از کالری آن میزان چربی، نمک و کلسترول دریافتی از این رژیم کم نیست! با توجه به این مطلب این رژیم برای افرادی که بیماری هایی نظیر دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا و بیماری های قلبی دارند اصلا توصیه نمی شود. البته باید یاداور شویم که اگر اضافه وزن دارید و مبتلا به این بیماری ها هستید، بهترین راه که به بهبود بیماری شما کمک می کند کاهش وزن است، البته نه هر نوع کاهش وزنی! بهتر است از رژیم های لاغری اصولی که شامل ورزش و منابع غذایی کامل و مواد مغذی هستند، استفاده شود.
  • و در پایان باید گفت این رژیم لاغری تیم پشتیبانی ندارد و افراد به میل خودشان و با مسئولیت خود آن را شروع می کنند. پس اگر بدن حساسی دارید و یا در طول رژیم های غذایی نیاز به مراقبت و یا پشتیبانی دارید بهتر است این رژیم را شروع نکنید؛ یا اینکه با آگاهی از عوارض این رژیم تصمیم گیری کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله رژیم لاغری خیلی سریع را حتماً ببینید.

نظر متخصصان در مورد رژیم لاغری ۳ روزه

  0 تا 100 رژیم لاغری صورت + 6 روش طبیعی لاغری صورت

نظر متخصصان در مورد رژیم لاغری ۳ روزه

در ابتدا بهتر است بگوییم که متخصصان تغذیه معتقدند که هر رژیمی که کالری دریافتی روزانه آن کمتر از ۹۱۰ کالری باشد سبب کاهش وزن و لاغری می شود. اما از نظر آنها تحقق لاغری ۵ کیلویی در ۳ روز یک کار غیر اصولی است. زیرا برای کم کردن نیم کیلو به صورت اصولی باید تا یک هفته از میزان کالری دریافتی روزانه خود ۵۰۰ کالری کم کنید.متخصصان تغذیه کاهش وزن اصولی و در طول زمان را توصیه می کنند. و از افرادی که قصد کاهش وزن دارند میخواهند که برای حفظ سلامت و تندرستی خود در طول هفته فقط یک و نیم کیلوگرم وزن کم کنند.

در صورت کاهش وزن بیشتر از این در طول یک هفته عضلات بدن و سطح آب بدن کاهش می یابد که این عوامل سبب ضعیف شدن استخوانها می شود. از طرفی دیگر در رژیم های غذایی غیراصولی که در مدت زمان کمی سبب کاهش وزن زیادی می شوند، احتمال بازگشت به وزن قبل از شروع رژیم نیز افزایش می یابد.به عنوان سخن پایانی در مورد رژیم لاغری ۳ روزه باید گفت، یک رژیم کم کالری، ساده و کم هزینه می باشد. اما چون کالری دریافتی در آن بسیار کم است تحمل و ادامه دادن به این رژیم سخت می باشد.

در این رژیم سه روزه لاغری هیچگونه تعادلی وجود ندارد. برخی از مواد غذایی که مصرف آنها در این رژیم توصیه می شود سرشار از نمک و چربی هستند. از طرفی به دریافت ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن توجهی ندارد. تنوع این رژیم غذایی هم کم است. نبود تنوع در برنامه غذایی یک رژیم از عوامل موثر در بی میلی افراد به آن رژیم می باشد.

 

 

برخی سوالات متداول : 

رژیم سه روزه لاغری چگونه است ؟

در شروع رژیم لاغری ۳ روزه در روز اول فقط ۸۷۰ کالری دریافت می کنید، میزان دریافت کالری روزانه در روزهای بعدی هم زیاد تغییری نمی کند. برنامه غذایی رژیم لاغری ۳ روزه متشکل از وعده های غذایی ساده ای می باشد که در آشپزخانه شما به راحتی یافت می شوند. و ...

چه منابع غذایی در رژیم لاغری 3 روزه مجاز است؟

میوه هایی نظیر گریپ فروت، سیب و موز- و ....نوشیدنی هایی نظیر آب و قهوه تلخ

4 نظرات
  1. سعید says

    رژیم سریعیه برای وزن کم کردن
    ممنون از مطلب خوبتون درباره رژیم لاغری سه روزه

    1. شاینوفیت says

      ممنون از توجه شما
      موفق باشید

  2. هانیه says

    رژیم ۳روزه لاغری رو خودسرانه گرفتم وزنم کم کردم .
    ولی هفته بعدش که یکم بیشتر خوردم وزنم برگشت

    1. shinofit says

      رژیم ۳روزه لاغری یک نوع رژیم لاغری سریع به حساب میاید و طبیعی است ک پرخوری باعث برگشت وزن شود

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.