آیا افزایش وزن با ورزش امکان پذیر است ؟+ معرفی 8 نوع ورزش برای افزایش وزن

افزایش وزن با ورزش، امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. ممکن است با خواندن این مطلب بگویید کسی که به دنبال افزایش وزن نیست! اما باید گفت همانطور که چاقی و اضافه وزن می تواند برای افراد مشکل ساز باشد به همان میزان بیش از حد لاغر بودن هم می تواند تندرستی و سلامت فرد را تحت تاثیر قرار بدهد.متاسفانه امروزه خیلی از افراد سلامت را در لاغری می دانند، باید گفت سلامت و تندرستی در داشتن تناسب اندام است.

افرادی که بیش از حد لاغر هستند، دچار مشکلات و بیماری های متعددی می شوند.این افراد با استفاده از ورزش برای افزایش وزن و یک رژیم غذایی افزایش وزن مناسب می توانند به تناسب اندام برسند. افزایش وزن با ورزش بهترین روش برای افزایش وزن می باشد. زیرا ورزش برای افزایش وزن از طریق عضله سازی باعث افزایش وزن می شود نه ایجاد توده های چربی. در این مطلب می خواهیم به معرفی 8 روش برای افزایش وزن بپردازیم. پس برای آگاهی از ورزش و اضافه وزن تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

افزایش وزن با ورزش

امروزه داشتن تناسب اندام برای خیلی از افراد مهم می باشد. افراد زیادی برای رسیدن به تناسب اندام از رژیم های مختلف و یا حتی عمل های جراحی استفاده می کنند.در این مورد لازم به ذکر است که بهترین روش برای رسیدن به تناسب اندام ورزش کردن است. علاوه بر افرادی که دچار اضافه وزن هستند، افرادی که بیش از حد لاغر می باشند و یا به عبارت بهتر کمبود وزن دارند، می توانند از ورزش و اضافه وزن استفاده کنند.

تصور عموم در مورد افزایش وزن این است که با بیشتر غذا خوردن می توانیم افزایش وزن داشته باشیم. در توضیح این مسئله باید گفت افزایش کالری دریافتی سبب می شود تا کالری اضافه که صرف سوخت و ساز بدن نشده به صورت توده های چربی در بدن ذخیره شود. پس برای داشتن یک افزایش وزن اصولی که باعث عضله سازی شود در کنار تغذیه مناسب باید ورزش کنیم. در ادامه به بیان ۸ روش برای افزایش وزن می پردازیم.

آیا میخواهید با نوشیدنی هایی که باعث چربی سوزی میشوند  آشنا شوید به مقاله نوشیدنی برای لاغری مراجعه نمایید.

افزایش وزن با ورزش به چه صورت است

  0 تا 100 لاغری سریع با رژیم پروتئین + آیا ورزش واجب است؟
  • شنا

شنا یکی از بهترین ورزش هایی می باشد که می توان از آن برای افزایش وزن استفادا کرد. از طرفی این ورزش نیاز به تجهیزات خاصی هم ندارد و به آسانی قابل اجرا می باشد.شنا با درگیر کردن عضلات بزرگ در افزایش وزن به خصوص افزایش وزن بالاتنه بدن نقش زیادی دارد. برای انجام این حرکت ورزشی به شکم روی زمین دراز بکشید. دست ها را روی زمین بگذارید و پاها را باید به عرض شانه باز کرد.

سرتان را پایین نگه دارید و با کمک عضلات بالا تنه و دست ها بدنتان را به سمت بالا بکشید و این حرکت را تکرار کنید.اگر میخواهید افزایش وزن داشته باشید میتوانیم در مقاله رژیم چاقی  به شما کمک کنیم.آن را مطالعه نمایید.

شنا و افزایش وزن با ورزش

  • اسکات

اسکات یک حرکت ورزشی دیگر است که می توان افزایش وزن حاصل از ورزش را با انجام آن تجربه کنید. این حرکت ورزشی سبب افزایش حجم همه عضلات بدن از جمله عضلات باسن و پاها می شود.برای انجام آن بایستید و پاها را به عرض لگن از هم باز کنید. با ریلکس کردن عضلات شکم،  باسن خود را به سمت عقب ببرید، به حالت نشستن روی یک صندلی، البته دقت داشته باشید که زانوها از نوک پاها جلوتر نیاید.

خم شدن را تا موازی شدن ران ها با زمین ادامه دهید حتی می توانید  ورزش در خانه را به صورت اصولی انجام دهید. وقتی به این مرحله رسیدید کمی صبر کنید و در آخر به آرامی بلند بشوید. و بعد حرکت را تکرار کنید. در مورد نحوه انجام این حرکت ورزشی لازم به ذکر است که فشار زیادی به زانوهای خود وارد نکنید، فشار را باید بین عضلات باسن وران تقسیم کرد.

اسکات و افزایش وزن با ورزش

  • یوگا

یوگا هم یک حرکت ورزشی دیگر است که می تواند برای افزایش وزن موثر باشد. این ورزش با ارام کردن ذهن و افزایش اشتها منجر به چاقی می شود.

آیا میخواهید با عوارض لاغری بیش از حد آشنا شوید مقاله عوارض لاغری را مطالعه نمایید.

یوگا و افزایش وزن با ورزش

  • بارفیکس

بارفیکس یکی دیگر از ورزش های مناسب برای چاق شدن می باشد. بارفیکس از جمله ورزش هایی است که انجام دادن آن نیاز به تجهیزات ویژه ای ندارد. هدف بارفیکس به چالش کشیدن وزن بدن در مقابل نیرو جاذبه زمین است.تنها ابزار لازم برای انجام این حرکت ورزشی مفید داشتن یک میله بارفیکس است. بارفیکس را می توان در هر مکانی با داشتن یک میله محکم انجام داد. برای شروع دست ها را به عرض شانه باز کنید و از میله بارفیکس آویزان شوید.

سپس با کمک عضلات دست وزن بدن خود را به سمت بالا بکشید، تا زمانیکه چانه شما مقابل و یا بالاتر از میله بارفیکس قرار گیرد. چند لحظه در نقطه اوج صبر کنید و بعد از آن به آرامی به نقطه شروع برگردید.

بارفیکس و افزایش وزن با ورزش

  رژیم حجمی یا رژیم ولومتریک چیست + لاغری با ولومتریک معایب و مزایا
  • لانگز

انجام حرکت ورزشی لانگز به افزایش حجم عضلات به ویژه عضلات پاها کمک می کند. نحوه انجام آن به این صورت است که باید عضلات باسن را منقبض کنید. یکی از پاهای خود را به سمت جلو ببرید، مانند شروع گام برداشتن و در آن حالت زانو بزنید به طوریکه زانوی شما زاویه ۹۰ درجه پیدا کند. با وارد کردن فشار به پاشنه پا دوباره به حالت اول بازگردید. به تعداد دفعاتی که می توانید این حرکت را با هر دو پای خود انجام دهید.

لانگز و افزایش وزن با ورزش

  • پیاده روی

افزایش وزن با دویدن و پیاده روی می تواند گزینه ای مناسبی برای چاقی باشد. پیاده روی یک ورزش قلبی عروقی می باشد که علاوه بر کاهش وزن می تواند برای افزایش وزن هم مفید باشد. این حرکت ورزشی سبب افزایش اشتها و تحریک عضله سازی می شود.

پیاده روی و افزایش وزن با ورزش

  • پرس هالتر روی نیمکت

همانطور که از اسم این حرکت ورزشی مشخص است برای انجام آن به نیمکت و میل هالتر نیاز دارید. این حرکت به تقویت عضلات شانه و سینه کمک می کند. نحوه انجام آن به این صورت است که روی یک نیمکت صاف دراز می کشید و تا جایی که می توانید تحمل کنید روی میل هالتر وزنه قرار می دهید. ناگفته نماند که هر چه وزنه ها بیشتر شوند، عضله سازی هم افزایش می یابد.اگر ورزشکار حرفه ای نیستید بهتر است هنگام انجام این حرکت ورزشی از یک فرد دیگر کمک بخواهید.

برای انجام حرکت ورزشی پرس هالتر روی نیمکت، نیمکت های مخصوصی که جایی برای نگه داشتن میله هالتر دارند، وجود دارد.روی نیمکت دراز بکشید به نحوی که میله هالتر مقابل صورتتان باشد. سپس با استفاده از دست هایتان به آرامی هالتر را از جایگاه مخصوصش بالا کنید، میله را پاییم بیاورید و در مقابل سینه خود نگه دارید. و سپس تا جایی که می توانید میله هالتر را همراه با وزنه ها بالا و پایین کنید.

پرس هالتر و افزایش وزن با ورزش

  • پرس بالای سر

یکی دیگر از راه های افزایش وزن با ورزش انجام حرکت ورزشی پرس بالای سر می باشد. انجام این حرکت ورزشی سبب افزایش عضله سازی در عضلات شانه، کمر، شکم و بازو می شود.برای انجام حرکت ورزشی پرس بالای سر دست ها را به عرض شانه باز کنید و میله هالتر را با دو دست بگیرید. هالتر را بالا بیاورید تا در مقابل قفسه سینه و شانه ها قرار بگیرد. سپس هالتر را بالا ببرید تا جایی که دست هایتان صاف شود. و بعد به آرامی هالتر را تا شانه ها پایین بیاورید و این حرکت را تکرار کنید.

پرس بالای سر و افزایش وزن با ورزش

  آیا افزایش وزن با ورزش امکان پذیر است ؟+ معرفی 8 نوع ورزش برای افزایش وزن
”]

ورزش های گفته شد از جمله افزایش وزن با بدنسازی تعدادی از ورزش هایی بودند که انجام آنها سبب افزایش عضله سازی و در نتیجه افزایش وزن می شود. باید یاداور شد علاوه بر روش های گفته شده که منجر به افزایش وزن حاصل از ورزش می شوند.روش های مکمل دیگری هم برای افزایش وزن وجود دارد. از جمله انها می توان به یک رژیم غذایی مناسب که شامل همه منابع غذایی مورد نیاز بدن است، اشاره کرد.

همچنین تغییر سبک زندگی و اصلاح عادات بد هم می تواند در رسیدن به تناسب اندام موثر باشد.به عنوان مثال کمبود خواب سبب از دست دادن وزن بدن می شود پس بهتر است برای تندرستی و رسیدن به تناسب اندام روزانه بین ۶ تا ۸ ساعت بخوابیم. فراموش نکنید که برای داشتن وزنی ایده ال باید اضطراب و استرس را از خودتان دور کنید و کالری انواع غذاهای روزانه خود را نیز بدانید.

مزایا افزایش وزن با ورزش

به عنوان سخن پایانی باید گفت همانطور که افزایش بیش از حد وزن و چاقی برای افراد مشکل افرین است، کمبود وزن و لاغری بیش از حد هم بر روی سلامت افراد اثار منفی دارد. افرادی که دچار کمبود وزن هستند، باید با استفاده از روش های اصولی به فکر افزایش وزن خود باشند.

روش مورد استفاده برای افزایش وزن بسیار مهم است، زیرا باید روشی باشد که با استفاده  از آن عضله سازی افزایش پیدا کند. یکی از بهترین روش ها برای افزایش وزن بدن ورزش کردن است. ورزش در کنار رژیم غذایی مناسب می تواند شما را به وزن نرمال برساند.

 

برخی سوالات متداول:

افزایش وزن با ورزش ممکن است؟

در این مورد لازم به ذکر است که بهترین روش برای رسیدن به تناسب اندام ورزش کردن است. علاوه بر افرادی که دچار اضافه وزن هستند، افرادی که بیش از حد لاغر می باشند و یا به عبارت بهتر کمبود وزن دارند، می توانند از ورزش و اضافه وزن استفاده کنند.

افزایش وزن با کدام ورزش ها امکان پذیر است؟

شنا-اسکات-بارفیکس-یوگا-لانگز-پیاده روی-پرس هالتر روی نیمکت-پرس بالای سرو ...

4 نظرات
  1. سینا says

    ممنون از مقاله خوبتون که با تصویر همه ورزش و اضافه وزن رو نشون داده بود.

    1. shinofit says

      خواهش میکنم
      موفق باشید

  2. کبری says

    ورزش هایی برای افزایش وزن وزن وجود داره یا هر ورزشی باعث افزایش وزن میشه ؟

    1. shinofit says

      ورزش برای افزایش وزن در مقاله کامل توضیح داده شده هر چند باید یک رژیم غذایی مناسب دریافت کنید تا اثر بخش تر باشد

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.