همه چیز در مورد تونر صورت و نحوه استفاده از آن ( فواید تونر برای پوست )

مراقبت از پوست از فعالیت‌هایی است که افراد مخصوصا خانم‌ها زمان زیادی را برای آن در نظر گرفته و از محصولات مراقبت پوستی مختلفی استفاده می‌کنند. این محصولات شامل انواع شوینده، پاک‌کننده، نرم‌کننده، آبرسان، ضد آفتاب، کرم دور چشم و … هستند. تونر یکی از محصولات بسیار کاربردی است که استفاده از آن در روتین پوستی بسیار توصیه شده است. حال باید ببنیم تونر چیست، چرا باید از آن استفاده کنیم و بهترین نوع تونر کدام است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی پاسخ این سؤالات بپردازیم.

تونر چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

تونر به محصولی گفته می‌شود که برای تنظیم PH پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. از تونر پس از شستشو و تمیز کردن پوست استفاده شده و فواید زیادی برای پوست به همراه دارد. تونر را می‌توان نوعی مرطوب‌کننده دانست که به صورت مایع تهیه شده و باعث طراوت، شادابی، نرمی و آبرسانی پوست می‌شود.

افرادی که پوست چرب دارند حتماً باید از تونر استفاده کنند، زیرا چربی اضافه پوست آن‌ها کاهش یافته و منافذ باز کمتری در پوست باقی می‌ماند. استفاده از تونر برای پوست‌های خشک نیز مناسب است. در این شرایط قرمزی و پوسته پوسته کمتر شده و به داشتن پوستی نرم و لطیف کمک می‌کند.

تونر محصول مهمی در روتین مراقبت پوستی روزانه است. این محصول کاملاً فاقد الکل و دارای ترکیباتی سرشار از آنتی اکسیدان، احیاء‌کننده و ترمیم‌کننده پوست است. این محصول نقش مهمی در تغذیه و سلامتی پوست شما دارد. یک تونر خوب با فرمولاسیون مناسب می‌تواند با کمک ترکیبات مفید، حس و حال مثبتی در پوست شما ایجاد کند. زمانی که پس از شستشوی پوست از تونر استفاده می‌کنید، پوست شما احیاء شده و تمام مواد حیاتی پوست شما که از طریق شوینده از بین رفته‌اند، بازگردانی می‌شوند.

تونر دارای خاصیت پاک کنندگی بسیار قوی و چندین برابر شوینده و پاک‌کننده‌های معمولی است. دلیل تأثیرات چشم گیر این محصول بر روی پوست نیز همین موضوع است.

فواید استفاده از تونر پوست چیست؟

حال که متوجه شدیم تونر صورت چیست، باید با فواید آن آشنا شویم. همان‌طور که گفته شد تونر‌ها فواید بسیار زیادی برای پوست دارند. یک تونر مناسب می‌تواند بافت سطحی پوست را تقویت کرده و به نرمی و آبرسانی آن کمک کند. نکته دیگر این است که باقیمانده مواد آرایشی موجود بر روی پوست شما را کاملاً پاک می‌کند. پس از مدتی استفاده از تونر متوجه تأثیرات مثبت آن بر روی پوست خود می‌شوید.

>> احیاء مواد مغذی پوست

پس از شستشوی صورت تمام مواد مغذی سطح پوست از بین می‌رود. حتی ملایم‌ترین شوینده‌ها نیز چنین تأثیری بر پوست شما می‌گذارند. مهم‌ترین تأثیر تونر، احیای مواد مغذی و حیاتی در سطح پوست است. یک تونر خوب نقش مهمی در احیای پوست شما دارد.

>> کاهش منافذ باز پوست

تونر به کاهش میزان چربی‌های سطح پوست کمک می‌کند. از بین رفتن چربی‌های سطح پوست، باعث بسته شدن منافذ باز می‌شوند. کافی است مقداری تونر را بر روی پد یا پنبه ریخته و بر روی پوست خود بکشید و تأثیر آن را در از بین بردن چربی‌ها و بستن منافذ مشاهده کنید.

>> تنظیم PH پوست

PH پوست در حالت طبیعی بین 5 تا 6 است. زمانی از مواد شوینده صابونی برای شستشوی پوست استفاده می‌کنید، این میزان تغییر کدره و تعادل پوست بهم می‌خورد. استفاده از یک تونر مناسب می‌تواند به سرعت پوست شما را به مقدار PH طبیعی بازگرداند. البته تونر باید با توجه به نوع پوست شما خریداری شود.

>> شادابی و مرطوب کردن پوست

استفاده از تونر باعث می‌شود رطوبت در پوست شما جذب شده و پوست همیشه مرطوب باقی بماند. علاوه بر آن تونر‌ها جایگزین مناسبی برای شستن پوست هستند که باعث ایجاد طراوت و شادابی پوست می‌شوند.

>> ایجاد لایه محافظتی بر روی پوست

از بهترین خاصیت‌های استفاده از تونر، ایجاد لایه محافظتی بر روی پوست است. این موضوع باعث می‌شود، آلودگی‌های محیطی و ناخالصی‌های کمتری به پوست وارد شود. ایجاد لایه محافظتی بر روی پوست توسط تونر کمک می‌کند تا مواد معدنی و کلر موجود در آب نیز به داخل پوست نفوذ نکند.

از دیگر فواید بسیار عالی تونر‌ها جلوگیری از رویش مو‌های زیرپوستی و همچنین نظافت آن‌هاست. در ترکیبات تونر‌ها اسید گلیکولیک و سایر آلفا هیدروکسی اسید‌ها وجود دارد که به کاهش این مو‌ها کمک می‌کنند.

زمان استفاده از تونر

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، بهترین زمان برای استفاده از تونر، پس از تمیز کردن مواد آرایشی موجود بر روی پوست و یا شستن پوست و پیش از استفاده از مرطوب کننده صورت (  لیست بهترین مرطوب کننده صورت ) است. در این زمان ترکیبات موردنیاز پوست تأمین می‌شود. علاوه بر آن تونر با ایجاد لایه‌ای پایه قبل از باقی محصولات مراقبت پوستی استفاده می‌شود.

توصیه می‌شود به جای استفاده از ماسک‌های مراقبت پوست، از یک تونر در روتین پوستی خود استفاده کنید. پس از مدتی استفاده تأثیر آن را بر روی پوست خود مشاهده می‌کنید. این محصول مخصوصا برای افرادی که در شهر‌های بزرگ با آلودگی هوای زیاد زندگی می‌کنند، بسیار مناسب است، زیرا هم آلودگی پوست را از بین می‌برد و هم از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند.

انتخاب یک تونر مناسب

برای انتخاب یک تونر مناسب و کاربردی، باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید. مهم‌ترین فاکتور‌ها برای انتخاب و خرید تونر به صورت زیر هستند.

— نوع پوست

انواع مختلفی از پوست‌های چرب، خشک، معمولی، مختلط و … وجود دارند که برای هر کدام از آن‌ها تونر مناسب یافت می‌شود. اگر پوست شما خشک است می‌توانید از تونر‌هایی با ترکیبات آبرسانی قوی‌تر استفاده کنید. در پوست‌های چرب معمولاً از تونر‌های سبک‌تر استفاده می‌شود.

— ترکیبات موجود در تونر

مفید‌ترین ترکیباتی که در یک تونر وجود دارد، به صورت زیر هستند. آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات احیاء‌کننده پوست، ترکیبات ضد التهاب، گلیسیرین، ضد التهاب، سرامید‌ها، اسید هیالورونیک و ترکیبات احیاء‌کننده‌. علاوه بر آن ترکیباتی مانند اتانول، منتول، ترکیبات عطری و تحریک‌کننده از مواد مضر موجود در تونر‌ها هستند. هنگام خرید حتماً به ترکیبات تونر توجه داشته تا محصولی باکیفیت خریداری کنید.

نحوه استفاده از تونر

قبل از هر کار نوع پوست خود را شناخته تا بر اساس آن مناسب‌ترین تونر خریداری شود. ابتدا صورت خود را به کمک یک شوینده کاملاً بشویید. می‌توانید از انواع مختلف شوینده‌ها که به صورت کرم، ژل، فوم و … هستند استفاده کنید. برخی از افراد از لایه بردار نیز در روتین‌های خود استفاده می‌کنند. در صورت نیاز پس از شوینده باید از لایه بردار استفاده کنید. پس از برداشت لایه بردار صویت خود را با آب هنک بشویید و سپس از تونر استفاده کنید.

به کمک پد آرایشی یا پنبه تمیز مقداری تونر را بر روی پوست خود قرار داده و پخش کنید. برای انجام مراحل بعدی در روتین پوستی باید منتظر بمانید تا تونر کاملاً خشک شود. پس از آن می‌توانید از انواع کرم‌های درمانی، دور چشم، مرطوب‌کننده و … بر روی پوست خود استفاده کنید.

بهترین مارک تونر چیست؟

امروزه محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبت پوستی در برند‌های متنوعی تولید و روانه بازار می‌شوند. گاهی اوقات تنوع برند‌ها به قدری زیاد است که فرد هنگام خرید دچار سردرگمی شده و نمی‌تواند انتخاب درستی داشته باشد. برای انتخاب تونر مناسب باید با توجه به موارد گفته شده عمل کنید. حال از میان برند‌های موجود بهترین برند کدام است؟

می‌توانید از میان برند‌های مختلف با توجه به نظرات کاربران محصولی را انتخاب کنید. برند‌هایی مانند لافارر، راشیل، سی گلف سینره، لورال، نوتروژینا، اوردینری و … از برند‌های شناخته شده در بازار هستند که می‌توانید از میان آن‌ها گزینه مناسب با پوست صورت خود را انتخاب کنید.

سخن آخر

مراقبت از پوست از مهم‌ترین و اساسی‌ترین فعالیت‌هایی است که هر فرد باید به صورت روزانه انجام دهد. در این مسیر می‌توانید از انواع مختلفی از شوینده‌ها نرم‌کننده، کرم دور چشم، ضد آفتاب، مرطوب کننده ( لیست بهترین مرطوب کننده پوست چرب ) و … استفاده کنید. تونر‌ها از محصولات کاربردی هستند که فواید بسیار زیادی برای پوست دازند. از تونر پس از شستشوی صورت استفاده شده و باعث بسته شدن منافذ و تنظیم PH پوست می‌شود.

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.