بهترین کرم مرطوب‌کننده صورت برای پوست چرب ( معرفی انواع مرطوب کننده خارجی و ایرانی )

پوست چرب افراد زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ شود و خطر آکنه را افزایش دهد. افرادی که پوست چرب دارند ممکن است احساس کنند که نیازی به مرطوب‌کننده ندارند اما مرطوب کردن پوست ممکن است به درمان آکنه کمک کند و در عین حال پوست را هیدراته نگه دارد.
غدد چربی در پوست باعث تولید بیش از حد سبوم می‌شود و باعث می‌شود پوست براق یا چرب به نظر برسد. سبوم اضافی می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شود و خطر بروز آکنه را افزایش دهد. تقریباً 85 درصد از افراد 12 تا 24 ساله درجات مختلفی از آکنه دارند.
ما در این مقاله همراه شما خواهیم بود تا بهترین مرطوب‌کننده پوست چرب و بهترین مرطوب‌کننده پوست خارجی را به شما معرفی کنیم.

بهترین کرم مرطوب‌کننده پوست چرب خارجی

بهترین مرطوب‌کننده پوست چرب خارجی، آن‌هایی هستند که امتحان خود را پس داده‌اند. به منظور آشنایی با بهترین مرطوب‌کننده برای پوست چرب، لیستی را تهیه کرده‌ایم که در زیر به آن می‌پردازیم.

بهترین مرطوب کننده صورت کدام است؟ در مقاله ی دیگری از شاینوفیت بخوانید.

نام محصولویژگی‌هامزایامعایبتوضیحات
Neutrogena Hydro Boost Gel-Creamبدون عطر، بدون روغن، بدون رنگ، غیر کومدوژنیکبافت سبک برای پوست‌های خشک مناسب نیستمتخصصان پوست اغلب Neutrogena را توصیه می‌کنند. این کرم، گزینه‌ای عالی برای کسانی است که پوست چرب دارند.

این کرم دارای اسید هیالورونیک و گلیسیرین است و برای حفظ رطوبت ساخته شده است. همچنین فاقد روغن، رنگ و عطر است تا پوست حساس را آرام نگه دارد.

Peter Thomas Roth Water Drench Hyaluronic Cloud Cream Hydrating Moisturizerبدون روغن، بدون الکل، بدون عطربه سرعت جذب می‌شود، خشک می‌شود، برای انواع پوست مناسب استگران‌تر از گزینه‌های مشابه بازار ستبه دلیل داشتن اسید هیالورونیک، ماده‌ای که به حفظ رطوبت و رفع خطوط ریز و چین و چروک‌ها کمک می‌کند، معروف است. همچنان دارای قدرت آبرسانی فراوانی است.
Origins Clear Improvement Moisturizerبدون روغن، بدون پارابنلایه بردار، به آرام کردن آکنه کمک کند، زیرساز آرایشیبوی تند زغال چوباین محصول حاوی اسید سالیسیلیک است که می‌تواند پوست شما را لایه‌برداری کند و به شفاف نگه داشتن منافذ کمک کند.

به گفته منتقدان، این مرطوب‌کننده در ترکیب با اسید سالیسیلیک، پوست را شاداب، هیدراته و درخشان نگه می‌دارد.

Yes To Tomatoes Daily Balancing Moisturizerبدون پارابن، بدون SLS یا سیلیکون،فرمول غنی از آنتی اکسیدان، به کنترل چربی پوست کمک می‌کندفرمول کاملاً وگان باعث شده است اثرات محصول خیلی ماندگاری نداشته باشد.اگر ترجیح می‌دهید از محصولات طبیعی حاوی مواد ارگانیک استفاده کنید، این محصول کاملاً برای شما مناسب است.

این کرم حاوی افزودنی‌های طبیعی مانند گوجه‌فرنگی، هندوانه و چای قرمز، همراه با آنتی اکسیدان‌ها و جاذب‌های سبوم‌ساز برای مبارزه با روغن‌های آکنه‌زا است.

BeautyStat Universal Pro-Bio Moisture Boost Creamبدون عطرحاوی پروبیوتیکاز نظر قیمت مقرون به صرفه نیستاین محصول به لطف ترکیبات تسکین‌دهنده مانند اسید هیالورونیک، سرامید‌ها و پروبیوتیک‌ها کمک می‌کند تا پوست صاف و انعطاف‌پذیر بماند و به کاهش مشکلات پوستی مانند خشکی، آکنه و چین و چروک کمک کند.
CeraVe PM Facial Moisturizing Lotionبدون عطر، بدون پارابن، بدون روغن، غیر کومدون زادر مدت کوتاه اثر طولانی بر پوست داردتست حیوانیاین لوسیون شبانه بدون چربی با هدف مرطوب کردن پوست شما در هنگام خواب می‌باشد.
SkinMedica Ultra Sheer Moisturizerسبک وزن، غیر کومدوژنیکگران‌تر از سایر گزینه‌های مشابهاین محصول با اسید هیالورونیک و ویتأمین‌های C و E ساخته شده است.

این برند استفاده از مرطوب‌کننده را دو بار در روز پس از پاکسازی، تقویت‌کننده و درمان آکنه برای نتایج مطلوب توصیه می‌کند.

Tarte Amazonian Clay BB Tinted Moisturizerبدون چربی، وگانفرمول غنی از ویتأمیناین مرطوب‌کننده رنگی محصولی چند منظوره است: می‌تواند جوش‌ها، قرمزی و جای آکنه را بپوشاند و همچنین با ویتأمین C و منبع ETrusted از خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری می‌کند. حتی بهتر از آن، این فرمول با SPF 20 از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند.
Cetaphil Pro Oil Absorbing Moisturizerبدون روغن، بدون عطر، بدون پارابن، ضد حساسیت، غیر کومدوژنجذب سریع، مقرون به صرفه استتست حیوانیاین مرطوب‌کننده مقرون به صرفه می‌تواند به کاهش چربی و درخشندگی کمک کند و در عین حال قادر به آبرسانی و محافظت از پوست با SPF 30 باشد.

این مرطوب‌کننده سبک وزن و بدون عطر است. برای جذب چربی سطح کار می‌کند و یک اثر مات‌کننده ایجاد می‌کند، بنابراین ممکن است برای افرادی با پوست‌های چرب و حساس مفید باشد.

CeraVe Moisturizing Creamمهر پذیرش انجمن ملی اگزما (NEA)، بدون عطر، بدون پارابن، تست آلرژی، غیر کومدوژنیکآبرسان فوق‌العادهبسته‌بندی نامناسباز این مرطوب‌کننده می‌توان برای صورت، دست‌ها و بدن برای جلوگیری از آکنه و خشکی استفاده کرد. فرمول ملایم آن حتی ممکن است به تسکین اگزما کمک کند.

مناسب برای انواع پوست، این کرم غنی اما ملایم تست آلرژی، بدون عطر و پارابن است.

 

بهترین اسکراب صورت کدام است؟ در مقالات دیگر شاینوفیت اسکراب های مناسب برای انواع پوست را معرفی کرده ایم.

بهترین مرطوب‌کننده پوست چرب

موارد کلی بهترین بهترین مرطوب‌کننده پوست صورت برای پوست چرب خارجی در زیر آورده شده است :

• بهترین کرم مرطوب‌کننده و آبرسان پوست چرب: Neutrogena Hydro Boost Gel-Cream
• بهترین کرم مرطوب‌کننده و آبرسان پوست چرب با فرمول ضد پیری: Peter Thomas Roth Water Drench
• بهترین مرطوب‌کننده پوست چرب خارجی برای پوست‌های کنه دار: Origins Clear Improvement Moisturizer
• بهترین کرم مرطوب‌کننده صورت برای پوست چرب با فرمولسیون گیاهی: Yes To Tomatoes Daily Balancing Moisturizer
• بهترین مرطوب‌کننده برای پوست چرب بدون عطر: BeautyStat Universal Pro-Bio Moisture Boost Cream
• بهترین مرطوب‌کننده پوست چرب برای شب: CeraVe PM Facial Moisturizing Lotion
• بهترین کرم مرطوب‌کننده سبک: SkinMedica Ultra Sheer Moisturizer
• بهترین مرطوب‌کننده رنگی: Tarte Amazonian Clay BB Tinted Moisturizer
• بهترین مرطوب‌کننده با SPF: Cetaphil Pro Oil Absorbing Moisturizer
• بهترین کرم مرطوب‌کننده ارزان: CeraVe Moisturizing Cream

بهترین کرم مرطوب‌کننده صورت برای پوست چرب

بهترین آبرسان و مرطوب‌کننده پوست چرب

برخی از انواع بهترین کرم مرطوب‌کننده و آبرسان پوست چرب در زیر آورده شده است :

• امولسیون مرطوب‌کننده هیدرودرم: تنظیم فعالیت غدد ترشح‌کننده چربی
• کرم مرطوب‌کننده پوست چرب مدیلن: مرطوب‌کننده با کنترل چربی و بدون جای گذاشتن اثر چرب
• کرم مرطوب‌کننده پریم: کاهش‌دهنده جوش‌های سرسیاه و سرسفید، پوشاننده لک و جای جوش با ماندگاری بلند مدت
• کرم مرطوب‌کننده دست و صورت دیپ سنس: آبرسان و رطوبت‌رسان قوی
• کرم مرطوب‌کننده کامان حاوی ب کمپلکس و عصاره آرگان: جلوگیری از علائم پیری زودرس
• کرم مرطوب‌کننده پوست چرب آردن: تأمین رطوبت مورد نیاز پوست دست و صورت
• مرطوب‌کننده قوی فاقد چربی صورت و گردن پرودرما: جلوگیری از خشکی و ترک پوست
• کرم مرطوب‌کننده صورت پوست چرب سینره: کوچک‌کننده منافذ باز پوست
• آبرسان نوتروژینا مدل Hydro Boost Water Gel: غیر کومدوژنیک ( مسدود نکردن منافذ پوست )

حرکات ایروبیک برای تمرین در خانه را در مقاله دیگری از شاینوفیت بخوانید.

بهترین کرم مرطوب‌کننده و آبرسان پوست چرب

بهترین مرطوب‌کننده پوست چرب و جوشدار

در بالا به برخی از بهترین مرطوب‌کننده پوست چرب موجود در بازار پرداختیم و ویژگی‌های هر یک را با هم بررسی کردیم. در ادامه بررسی می‌کنیم که بهترین مرطوب‌کننده برای پوست چرب باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد:
• هومکتانت ( Humectant ): یکی از ویژگی‌‎‌های بهترین کرم مرطوب‌کننده صورت برای پوست چرب، این است که حاوی هومکتانت باشد. این مواد آب را از لایه‌های زیرین پوست بیرون کشیده و به بیرونی‌ترین لایه پوست می‌کشاند تا همیشه مرطوب بماند.
• انسدادی (Occlusive ): از دیگر ویژگی‌های بهترین مرطوب‌کننده پوست چرب خارجی این است که یک لایه روی پوست شما ایجاد کند تا رطوبت بیش از حد از پوست شما خارج نشود.
• نرم‌کننده (Emollient ): وجود اسید استئاریک، اسید لینولئیک، اسید اولئیک، اسید لوریک و الکل‌های چرب در هر کرم مرطوب‌کننده‌ای بود نشانه چرب بودن آن کرم مرطوب‌کننده است بنابراین برای پوست‌های چرب مناسب نیستند و باید آن‌هایی را انتخاب کنید که سرامید داشته باشند. کرم مرطوب‌کننده برای پوست چرب نیز باید پوست را در حد متعادل نرم کند.

 

نتیجه‌گیری

قبل از خرید و انتخاب بهترین مرطوب‌کننده پوست چرب، در ابتدا باید مواد تشکیل‌دهنده محصول را مطالعه کنید و ببینید که آیا ترکیبات آن برای پوست چرب مناسب است یا خیر. در این باره می‌توانید با پزشک متخصص پوست مشورت کنید یا محصولات مختلف را آزمایش کنید یا تحقیق کنید و ببینید کدام یک با پوست شما سازگاری بهتری دارد. ما در بالا برخی از بهترین کرم مرطوب‌کننده‌های موجود برای پوست‌های چرب را با هم بررسی کردیم. امیدواریم این مقاله برای خرید شما راهنمای خوبی برای شما باشد.

 

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.