فواید ورزش در خانه | حتی برای 5 دقیقه در خانه ورزش کنید

فواید ورزش در خانه موضوعی است که در این مطلب میخواهیم به بررسی و توضیح آن بپردازیم. همانطور که می دانید انجام حرکات ورزشی به طور منظم علاوه بر تناسب اندام تاثیرات مثبت زیادی بر روی تندرستی و سلامت افراد دارد. اما گاهی به دلیل برخی از شرایط امکان رفتن به باشگاه و انجام تخصصی ورزش وجود ندارد.برخی از افراد به علت مشغله های کاری و تداخل ساعت باشگاه های ورزشی با ساعت کارشان نمی توانند در باشگاه ها ورزش کنند، اما این نمی تواند سبب جلوگیری از انجام ورزش توسط علاقمندان به ورزش شود.

افراد می توانند با تغییر طرز تفکر خود به این نتیجه برسند که می توان حرکات ورزشی را به راحتی در منزل انجام داد.انجام ورزش در خانه علاوه بر کمک به سلامتی و تندرستی افراد فواید دیگری هم دارد که در این مقاله بیشتر به توضیح آن می پردازیم. در ادامه به بررسی و توضیح ۸ مورد از فواید ورزش در خانه می پردازیم، بنابراین اگر شما هم به سلامت خود اهمیت می دهید و به فکر داشتن تناسب اندام هستید، برای آگاهی بیشتر در این مورد تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

فواید ورزش در خانه:

1.صرفه جویی در پول و زمان:

از جمله مهمترین فواید ورزش در خانه صرفه جویی در وقت و زمان می باشد. اگر شما در خانه شروع به انجام دادن حرکات ورزشی بکنید، دیگر نیاز نیست زمان خود را در مسیر رفت و امد تا باشگاه صرف کنید. علاوه بر این دیگر زمانی برای بستن ساک و اماده شدن صرف نمی شود، و شما از این زمان می توانید برای انجام ورزش بیشتر استفاده کنید.

جدا از بحث زمان با ورزش کردن در خانه در هزینه ها هم صرفه جویی می شود، برای انجام ورزش در باشگاه حتما از شما حق عضویت گرفته می شود، در عوض اینکار شما می توانید با خرید تجهیزات مورد نظر و گذاشتن آن در خانه خود در هر لحظه از شبانه روز که خواستید، ورزش کنید.

 

فواید ورزش در خانه

۲. شخصی بودن وسایل و رعایت بهداشت

همانطور که می دانید، باشگاه های ورزشی عمومی هستند و در طول شبانه روز افراد متفاوتی از وسایل موجود در باشگاه استفاده می کنند، و این موضوع سبب می شود که بهداشت تا حدودی رعایت نشود.

اما اگر شما ورزش را در خانه و با تجهیزات خود انجام دهید، دیگر نگران عدم رعایت بهداشت نیستید، علاوه بر این در باشگاه ها افراد زیادی به طور همزمان در حال ورزش کردن هستند، و این سبب ایجاد سر و صدا در باشگاه می شود، ممکن است سر و صداهای محیط اطراف سبب حواس پرتی شما شود و یا برای شما آزار دهنده باشد اما با ورزش در خانه می توانید هنگام انجام حرکات ورزشی سکوت را تجربه کنید.

۳. داشتن حریم خصوصی:

یکی دیگر از فواید ورزش در خانه داشتن حریم خصوصی است. از طرفی دیگر همانطور که در بالا گفته شد در باشگاه های ورزشی افراد مختلفی به طور همزمان در حال ورزش هستند، با ورزش در خانه دیگر نیاز نیست منتظر بمانید تا یک دستگاه ورزشی خالی شود و از آن استفاده کنید. در خانه در هر ساعت از شبانه روز بدون معطلی می توانید ورزش کنید.اگر میخواهید با لیست حرکات ایروبیک در خانه آشنا شوید مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

  اتوفاژی چیست ؟ ارتباط اتوفاژی با روزه‌ داری

4. زمانبندی مناسب:

امروزه افراد دچار درگیری های مختلفی هستند، و شاید بگویند وقتی برای باشگاه رفتن ندارند. همچنین ممکن است ساعت کاری آنها به گونه ای باشد که با ساعت کاری باشگاه تداخل داشته باشد و فرد نتواند به باشگاه برود، و یا برای باشگاه رفتن مجبور به برنامه ریزی های دقیق باشد. اما با ورزش در خانه دیگر نیاز به برنامه ریزی برای رفتن به باشگاه و انجام دادن ورزش نیست.

فواید ورزش در خانه برای سلامتی و تندرستی

شما می توانید با خیال راحت به کارهایتان برسید و در اوقات بیکاری خود در خانه ورزش کنید. از جمله دیگر فواید ورزش در خانه این است که دیگر نگران این نیستید که دیرتان شده چون شما در خانه خود هستید!

  رژیم آب چیست + معایب و مزایا رژیم آب درمانی

۵. برنامه مناسب:

معمولا باشگاه های ورزشی به افرادی که در باشگاه ثبت نام می کنند، یک برنامه می دهد که ممکن است این برنامه برای شما خوشایند نباشد، ولی با ورزش در خانه شما می توانید متناسب با نیاز خود برنامه مناسب خود را طراحی کنند.

اگر میخواهید چاق شوید و دنبال راهکار میگردید مقاله رژیم چاقی ما را مطالعه نمایید.

۶. راحتی بیشتر:

در باشگاه های ورزشی به دلیل زیاد بودن جمعیت ممکن است که هنگام انجام حرکات ورزشی مورد قضاوت قرار بگیرید، که قضاوت برای هیچ فردی خوشایند نیست. حال اگر در خانه ورزش کنید راحتی بیشتری دارید و مطمئنا مورد قضاوت قرار نمی گیرید. همچنین خانم های خانه دار که به دلیل مشغله های خانه داری و فرزندان نمی توانند به باشگاه بروند با ورزش در خانه می توانند علاوه بر کمک به سلامت و تندرستی بدنشان، حواسشان به فرزندان و منزلشان نیز باشد.

اگر میخواهید افزایش وزن داشته باشید مقاله افزایش وزن با ورزش را مطالعه نمایید.

ورزش در خانه

۷. افزایش فرهنگ ورزش کردن:

اگر شما در خانه خود ورزش کنید و دیگر اعضای خانواده نتیجه مثبت ورزش را بر روی سلامت و روحیه شما ببینند حتما به انجام دادن روزانه ورزش ترغیب می شوند. و اینگونه می توانید علاوه بر حفظ سلامت خود به سلامت و تندرستی دیگر عزیزانتان نیز کمک کنید.

اگر میخواهید با  ورزش اصولی در خانه آشنا شوید مقاله اصول ورزش در خانه را مطالعه نمایید.

۸. فواید ورزش در خانه برای سلامتی:

در کنار همه این فوایدی که برای ورزش در خانه گفته شد، هیچگاه نباید از فواید ورزش در خانه برای سلامتی غافل شوید. از جمله فواید ورزش در خانه برای سلامتی می توان به تناسب اندام اشاره کرد. ورزش منظم تاثیر زیادی در چربی سوزی و تناسب اندام دارد. از طرفی از بروز بسیاری از بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع دو جلوگیری می کند. همچنین ورزش منظم در خانه به تقویت ذهن و حافظه نیز کمک می کند.

اصول ورزش در خانه بسیار با اهمیت می باشند، افراد مختلفی به دلیل شرایط متفاوت نظیر مشغله های زندگی، مشکل رفت و آمد و یا شرایطی نظیر شرایط کنونی که به دلیل وجود بیماری واگیردار کرونا افراد باید در خانه خود بمانند، نمی توان برای ورزش کردن به باشگاه های ورزشی مراجعه کرد. اما این عوامل نمی تواند سبب جلوگیری از ورزش کردن شود. در این زمان ورزش در خانه بهترین گزینه پیشنهادی می باشد.

برای آموزش حرکات فیتنس در خانه به مقالات دیگر ما مراجعه کنید.

معایب ورزش در خانه

  چه زمانی ماست و کدو بخوریم تا لاغر شویم + مضرات کدو سبز با ماست

معایب ورزش در خانه:

ورزش در خانه جدا از فواید زیادی که دارد، معایبی هم دارد. در ادامه با معایب ورزش در خانه بیشتر آشنا می شویم.

  • از جمله مهمترین معایب ورزش در خانه نبود مربی می باشد. انجام هر حرکت ورزشی اصول و قوانین خاص خود را دارد، انجام دادن غیر اصولی حرکات ورزشی هم می تواند صدمات جسمی به افراد وارد کنید، اینجاست که نقش مربی مشخص میشود. مربی با اموزش دقیق اصول حرکات ورزشی و نظارت بر چگونگی انجام حرکات توسط شما از وارد شدن صدمه به شما جلوگیری می کند.
  • علاوه بر این تجهیزات و امکانات ورزشی موجود در باشگاه بسیار زیاد می باشد که به دلیل محدودیت مکان و هزینه امکان خرید همه آنها برای مصرف خانگی وجود ندارد. همچینن وجود تعداد زیادی از افراد در باشگاه که در حال انجام حرکات ورزشی مختلف هستند به آدم انگیزه برای ورزش کردن می دهد.

به طور کلی ورزش در خانه یک اقدام مفید در جهت حفظ سلامت و تناسب اندام است. اینکار نیاز به هزینه زیاد و یا خرید تجهیزات خاصی هم ندارد. بهتر است برای ورزش در خانه حرکات ورزشی ساده که تجهیزات تخصصی نیاز ندارند، انتخاب شود. شما می توانید با انجام حرکات ورزشی ساده نظیر بارفیکس و … سلامت و تندرستی خود را تضمین کنید.

 

فواید ورزش در خانه چیست؟

صرفه جویی در پول و زمان-. شخصی بودن وسایل و رعایت بهداشت-داشتن حریم خصوصی-زمانبندی مناسب-برنامه مناسب-راحتی بیشتر-افزایش فرهنگ ورزش کردن-فواید ورزش در خانه برای سلامتی

معایب ورزش در خانه چیست؟

از جمله مهمترین معایب ورزش در خانه نبود مربی می باشد. انجام هر حرکت ورزشی اصول و قوانین خاص خود را دارد، انجام دادن غیر اصولی حرکات ورزشی هم می تواند صدمات جسمی به افراد وارد کنید، اینجاست که نقش مربی مشخص میشود.

4 نظرات
  1. ریحانه says

    من خیلی چاق شدم تو ایام کرونا ولی با یک مربی تو اینستاگرام آشنا شدم .دارم تو خونه ورزش میکنم باهاش.فوقالعاده نتیجه گرفتم.
    بهتون پیشنهائ میکنم فواید ورزش در خانه رو جدی بگیرید.

    1. شاینوفیت says

      موفق باشید
      بله به طور کامل فواید ورزش در خانه در نوشته مطرح شده

  2. سیاوش says

    من خیلی چاق شدم
    میخوام تو خونه ورزش کنم واقعا فایده داره ورزش در خانه؟:(

    1. shinofit says

      بله از فواید ورزش در خانه در متن کامل توضیح داده شده
      موفق باشید

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.