تکنیک جدید لاغری 2023 + 20 تکنیک جدید کاهش وزن 1402

آموزش تکنیک جدید لاغری که شما را واقعاً به اندام ایده آلتان نزدیک می‌کند! این چند روش جدید لاغری را بیاموزید و به راحتی وزن کم کنید! آیا می‌دانید تا به حال چند نفر با این روش جدید کاهش وزن به سرعت لاغر شده‌اند؟ با این تکنیک‌ها از شر وزن اضافه خود خلاص شوید. و… تا به حال چند بار با این عبارت‌های جذاب رو به رو شده‌اید؟ در چند وب سایت یا مجله این جملات فریبنده را خوانده ‌اید؟ عبارت‌های تبلیغاتی جالبی که باعث می ‌شوند مخاطب تصور کند با چیزی که قرار است در مطالب این مقاله به او آموزش داده شود، می‌ تواند بدون رژیم غذایی اصولی و هیچ‌گونه زحمت و چالشی به سرعت وزن کم کند. این مقاله را بخوانید تا در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت کنیم و 20 تکنیک جدید لاغری که واقعاً در پروسه کاهش وزن به شما کمک می‌کنند را به شما آموزش دهیم.

بهترین تکنیک جدید لاغری چیست؟

بهترین تکنیک جدید لاغری

واقعیت این است که وزن کم کردن بدون رعایت رژیم غذایی اصولی در کنار فعالیت منظم ورزشی امکان پذیر نیست. هیچ تکنیک جدید لاغری خاصی وجود ندارد که قادر باشد در مدت زمان کوتاهی شما را به وزن ایده آلتان برساند. البته علم پزشکی در شاخه جراحی زیبایی در سال‌ های اخیر توانسته است به دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه عمل‌ های تهاجمی به منظور کاهش وزن دست پیدا کند. حالا عمل‌ های متنوعی برای کم کردن وزن افراد روی آن ‌ها انجام می‌شود که بیشتر آن‌ها نتایج بسیار خوبی داشته اند.

اما تشخیص این ‌که چه کسی کاندید مناسبی برای عمل جراحی لاغری است؟ به عهده پزشکان متخصص است. ضمن این‌که هزینه چنین عمل‌ هایی بسیار بالا است. البته به کار گیری این 20 اصل ساده‌ که در ادامه به توضیح آن می ‌پردازیم، می ‌تواند سرعت رسیدن به وزن مناسب را به طرز چشمگیری افزایش دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر ابتدا مقاله رژیم غذایی چیست را مطالعه نمایید.

روش جدید لاغری در خانه

20 روش جدید لاغری به شیوه کاملاً عملی

در اولین قدم شما برای لاغری باید هدف خود را بنویسید. یعنی روی کاغذ بگویید که به چه دلیل می خواهید رژیم لاغری بگیرید؟ یعنی بنویسید که در کل می خواهید لاغر شوید؟ یا فقط شکمتان را می خواهید لاغر کنید. یا فقط پایین تنه لاغر شود. این که شما هدفخود را روی کاغذ می آورید به شما کمک می کند که کمتر انگیزه تان را از دست بدهید.

    1.در رژیم غذایی خود حتماً به طور روزانه از پروتئین استفاده کنید

متابولیسم بدن انسان موقع هضم پروتئین بالا می‌رود. مصرف به اندازه پروتئین باعث می‌شود بدن بین 50 تا 100 کالری بیشتر مصرف کند. ضمن آن‌ که پروتئین باعث می‌شود برای مدت طولانی ‌تری احساس سیری داشته باشید و کمتر سراغ خوردن تنقلات نا سالم یا خوراکی ‌های شیرین بروید. به همین دلیل از هر برنامه غذایی که استفاده می‌ کنید به یاد داشته باشید که باید به طور روزانه از مقدار متناسبی پروتئین گیاهی یا حیوانی استفاده کنید.

   2. از غلات کامل استفاده کنید

نان‌ ها و بیسکوئیت‌ های متنوع زیادی در بازار وجود دارند که از غلات کامل تهیه می‌ شوند. مصرف غلات کامل باعث می ‌شود موقع خوردن غذا یا میان وعده زودتر احساس سیری کنید. غلات کامل ویتامین و مواد معدنی بیشتری هم دارند. غلات فرآوری شده مانند آرد سفید یا نشاسته ذرت، قند زیادی در بدن تولید می‌ کنند که در بدن تلنبار شده و باعث اضافه وزن می‌ شوند.

    3.غذاهای فرآوری شده را فراموش کنید

غذاهای فرآوری شده معمولاً سرشار از قند، چربی و کالری اضافه هستند. ضمن آن‌که این غذاها طوری طعم دار می‌شوند که اشتهای شما برای خوردن آن‌ها بیشتر و بیشتر شود. خوردن غذاهای فرآوری شده مانند انواع کنسروها اعتیاد آور است. اعتیادی که تأثیر آن چاق شدن است.

    4. میزان مصرف قند خود را محدود کنید

این موضوع دو جنبه دارد. یکی کاهش دادن مصرف قندهایی است که ما آگاهانه آن‌ها را مصرف می‌کنیم. مانند شکر اضافه‌ای که در قهوه خود می ‌ریزیم. یا حبه قندهایی که با چای می ‌خوریم.
جنبه دوم مواد غذایی است که در ترکیبات آن‌ها قند وجود دارد. مثل برخی از انواع لبنیات، اغلب بیسکوئیت‌ها یا…

بنابراین برای محدود کردن مصرف قند باید هم به کاهش مصرف قندهای اضافه دقت داشت، هم مواد تشکیل دهنده خوراکی‌ها را بررسی کرد تا اگر حاوی قند هستند، مصرف آن‌ها را به حداقل رساند یا به صورت اصولی مصرف کرد. اگر سردمزاج هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله رژیم لاغری برای سرد مزاج ها را مطالعه کنید.

    5. زیاد آب بنوشید

این یکی از مهمترین راز های سلامتی و از مهمترین تکنیک های جدید لاغری است؛ که از قدیم هم مهم بوده اما امروزه توجه بیشتری به آن می شود. در حقیقت این ادعا حقیقت دارد که نوشیدن آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. نوشیدن نیم لیتر آب ممکن است کالری مصرفی شما را به مدت یک ساعت 24 تا 30٪ افزایش دهد.

نوشیدن آب قبل از غذا نیز ممکن است منجر به کاهش کالری دریافتی شود؛ به خصوص برای افراد میان‌سال و مسن. آب به‌ویژه هنگامی‌که جایگزین سایر نوشیدنی‌های دارای کالری و قند می ‌شود، برای کاهش وزن مفید است.

    6. قهوه شیرین نشده بنوشید

قهوه یک نوشیدنی سالم بوده که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ ها و سایر ترکیبات مفید است. نوشیدن قهوه با افزایش سطح انرژی، میزان کالری که می ‌سوزانید را افزایش داده و از پروسه کاهش وزن پشتیبانی ‌می ‌کند. علاوه بر این قهوه سیاه بسیار دوستدار کاهش وزن است؛ زیرا باعث احساس سیری می‌شود در حالی که تقریباً هیچ کالری اضافه‌ ای ندارد.

روش جدید لاغری خانگی

    7. جلوی مصرف کالری‌ های مایع را بگیرید

کالری مایع از نوشیدنی ‌هایی مانند نوشابه ‌های شیرین، آب ‌میوه، شیر شکلات و نوشیدنی ‌های انرژی زا تأمین می‌شود. این نوشیدنی‌ها از جهات مختلف به ویژه افزایش خطر چاقی برای سلامتی مضر هستند. یک مطالعه نشان داد که افزایش شدید 60 درصدی خطر چاقی در میان کودکان به علت استفاده از کالری مایع در هر وعده روزانه غذای این کودکان است.

    8. مصرف کربوهیدارت تصفیه شده را کم کنید

کربوهیدرات های تصفیه شده ، کربوهیدرات هایی هستند که اکثر مواد مغذی و فیبر مفید آن‌ها حذف شده است. منابع اصلی غذایی کربوهیدرات های تصفیه شده شامل آرد سفید، نان سفید، برنج سفید، شیرینی، ماکارونی و غلات صبحانه است. فرآیند تصفیه چیزی به جز هضم آسان کربوهیدرات‌ها را باقی نمی‌ گذارد که می‌تواند خطر پرخوری و بیماری را افزایش دهد.

    9. از رژیم‌ هایی مانند 5:2 یا 16:8 پیروی کنید

این روش‌ های تغذیه ‌ای باعث می ‌شوند در کل کالری کمتری مصرف کنید، بدون اینکه لازم باشد کالری را آگاهانه در دوره‌ های غذا خوردن محدود کنید. این نوع رژیم‌ها اگر اصولی رعایت شوند در نهایت منجر به کاهش وزن و همچنین بسیاری از مزایای دیگر سلامتی ‌می‌شوند.

    10. چای سبز بنوشید

چای سبز نوشیدنی طبیعی است که سرشار از آنتی اکسیدان است. نوشیدن چای سبز با مزایای زیادی مانند افزایش چربی سوزی و کاهش وزن همراه است.چای سبز ممکن است مصرف انرژی را 4٪ و چربی سوزی انتخابی را تا 17٪ افزایش دهد.

    11. میوه و سبزی‌ های بیشتری مصرف کنید

میوه‌ها و سبزی‌های غذاهایی کاملاً سالم و مناسب برای کاهش وزن هستند. علاوه بر سرشار بودن از آب، مواد مغذی و فیبر، آن‌ها معمولاً چگالی انرژی بسیار کمی دارند. با این کار خوردن وعده ‌های بزرگ غذایی بدون مصرف کالری زیاد امکان ‌پذیر می‌شود.

   12. برای غذا خوردن از بشقاب‌ های کوچک استفاده کنید

استفاده از بشقاب‌های کوچک ‌تر به شما کمک می‌کند کمتر غذا بخورید. استفاده از بشقاب ‌های کوچک‌تر باعث می‌شود میزان غذایی را که می‌خورید را بیشتر از آن چیزی که درواقع هست تصور کنید.

تکنیک جدید لاغری سنتی

    13. آرام غذا بخورید

اگر خیلی سریع غذا بخورید ممکن است بیش از حد کالری دریافت کنید، قبل از اینکه حتی بدنتان متوجه شود که سیر شده‌اید. آهسته‌تر جویدن ممکن است به شما کمک کند کالری کمتری مصرف کنید، همچنین تولید هورمون‌ هایی را که با کاهش وزن مرتبط هستند را در بدن افزایش ‌می ‌دهد.

    14. به رژیم غذایی خود تخم مرغ اضافه کنید

تخم مرغ یک ماده غذایی مفید برای کاهش وزن است. تخم مرغ ارزان، کم کالری، با پروتئین زیاد و سرشار از انواع مواد مغذی است. مصرف تخم مرغ باعث احساس سیری سالم در بدن شده و میل به خوردن بیش از اندازه را کاهش می‌دهد.

    15. از ادویه ‌ها در غذای خود استفاده کنید

ادویه‌هایی مانند فلفل به شدت در افزایش سوخت و ساز بدن مؤثر عمل می‌کنند.

    16. پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها باکتری‌های زنده‌ای هستند که خوردن‌ آن‌ها فواید بسیاری برای سلامتی دارد. آن‌ها می‌توانند سلامت گوارشی و سلامت قلب را بهبود بخشند و در پروسه کاهش وزن نیز به بدن کمک ‌می‌کنند. پروبیوتیک ها به تنظیم باکتری‌های سالم روده کمک ‌می‌کنند. آن‌ها همچنین مانع از جذب چربی موجود در غذای مصرفی ‌می‌شوند. همچنین اشتهای کاذب و التهاب روده را کاهش می‌دهند.

    17. به اندازه کافی بخوابید

شاید متعجب شوید که تکنیک جدید لاغری شامل خواب هم باشد؛ اما باید بدانید که خواب کافی برای کاهش وزن و همچنین جلوگیری از افزایش وزن فوق العاده مهم است.مطالعات نشان داده است که افراد کم خواب تا 55٪ بیشتر از افرادی که خواب کافی دارند در معرض چاقی هستند.

  0 تا 100 آموزش ورزش ایروبیک در خانه | رقص ایروبیک برای لاغری

تکنیک جدید لاغری تضمینی

    18. فیبر بیشتری مصرف کنید

غذاهایی که حاوی فیبر محلول در آب هستند می‌توانند به افزایش احساس سیری کمک کنند. فیبر، تخلیه معده را به تأخیر می‌اندازد. همچنین معده را منبسط کرده و باعث ترشح هورمون‌های سیری می‌شود. درنهایت، این باعث می‌شود بدون اینکه به آن فکر کنیم، به‌طور طبیعی کمتر غذا بخوریم برای اینکه بتوانید فیبر بیشتری دریافت کنید می توانید از رژیم سبزیجات بخارپز استفاده کنید.

    19. دندان‌ های خود را بعد از هر وعده غذا مسواک بزنید

افرادی که دندان های خود را بعد از غذا خوردن مسواک می‌زنند یا نخ دندان می‌کشند میل کمتری به خوردن شیرینی یا خوراکی‌ها دارند. البته دلیل اصلی آن این است طعم خمیر دندان در دهان باعث می‌شود مزه چیزی که بعد از آن می‌خوریم به‌شدت بد شود.

    20. روی تغییر سبک زندگی خود متمرکز شوید

رژیم گرفتن یکی از مواردی است که تقریباً همیشه در طولانی‌مدت شکست می‌خورد. در حقیقت افرادی که رژیم دارند با تمام شدن مدت زمان رژیم، بیشتر دچار اضافه وزن می‌ شوند.به جای اینکه فقط به کاهش وزن بپردازید، هدف اصلی خود را روی این برنامه تنظیم کنید که غذای سالم و مواد مغذی بیشتری تغذیه کنید.روش جدید لاغری

    21. بیشتر از مقدار مصرف خود کالری بسوزانید.

این به این معناست که شما باید مقدار کالری که مصرف می کنید را کم کنید و علاوه بر آن با فعالیت های بدنی مانند پیاده روی های روزانه و یا ورزش آن را بسوزانید. درواقع با دریافت کمتر کالری و سوزاندن بیشتر چربی ها ، می توانید وزن خود را کاهش دهید. شما می توانید روزانه 30 دقیقه تا 1 ساعت پیاده روی کنید. ولی 1 ساعت پیاده روی با سرعت 5 کیلومتر در ساعت می تواند از شما 145 کالری بگیرید.

غذا بخورید تا یک فرد سالم ، شادتر و متناسب ‌تر باشید؛ نه این‌که فقط به هدف کاهش وزن خود دست پیدا کنید.

  رژیم فیبر یا F factor چیست ؟ آیا در لاغری تاثیر گذار است؟

همان‌طور که می‌بینید هیچ تکنیک جدید لاغری یا روش جدید کاهش وزن میانبُری وجود ندارد. اصلی ‌ترین تکنیک جدید لاغری، تغییر سبک زندگی و تلاش برای سالم ‌تر غذا خوردن و سالم ‌تر زیستن است. اما هر شخص سالمی در هر سنی می‌تواند با رعایت دو اصل رژیم غذایی اصولی و انجام فعالیت‌های بدنی منظم مانند پیاده روی وزن کم کند.

برخی از سوالات رایج:

انواع روش و تکنیک جدید لاغری چیست؟

در رژیم غذایی خود حتماً به طور روزانه از پروتئین استفاده کنید - از غلات کامل استفاده کنید - غذاهای فرآوری شده را فراموش کنید - زیاد آب بنوشید - قهوه شیرین نشده بنوشید

تکنیک جدید لاغری با قهوه شیرین چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟

نوشیدن قهوه با افزایش سطح انرژی، میزان کالری که می ‌سوزانید را افزایش داده و از پروسه کاهش وزن پشتیبانی ‌می ‌کند. علاوه بر این قهوه سیاه بسیار دوستدار کاهش وزن است؛ زیرا باعث احساس سیری می‌شود در حالی‌که تقریباً هیچ کالری اضافه‌ ای ندارد.

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.