هیپنوتراپی لاغری چیست ؟ | معایب و مزایا هیپنوتراپی لاغری

هیپنوتراپی لاغری چیست؟ در ابتدا باید گفت هیپنوتراپی لاغری ، یک روش درمانی برای افرادی است که دچار اضافه وزن می باشند. این روش درمانی به کسانیکه چاقی برای آنها یک چالش شده است کمک می کند تا عادات اشتباه غذاییشان را اصلاح کنند.از آنجایی که در جامعه امروزی داشتن اضافه وزن سبب ایجاد ظاهر نازیبا می شود، در نتیجه خیلی از افراد به دنبال راهی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستند. حال اینکه هیپنوتراپی لاغری چیست ؟

آیا میشود با آن به نتیجه رسید را در ادامه میخوانیم. در این بین یکی از انواع روش ها لاغری با هیپنوتراپی و همچنین یکی از انواع رژیم غذایی برای کاهش وزن است. هدف از این روش درمانی ایجاد اعتماد به نفس در افراد می باشد‌. علاوه بر این، هیپتوتراپی لاغری افکار منفی در مورد نحوه غذا خوردن را تغییر می دهد.این تغییرات بر روی ذهن ناخوداگاه انسان تاثیر می گذارد. سبب ایجاد رابطه مثبتی بین ذهن، بدن، ورزش و غذا می شود. نتیجه همه این تغییرات کاهش وزن می باشد.

پس اگر شما هم به دنبال راهی برای کاهش وزن هستید با ما تا پایان مطلب همراه باشید. در این مطلب می خواهیم به معرفی روش درمانی هیپنوتراپی لاغری و بیان مزایا و معایب این روش کاهش وزن بپرداریم.

 

هیپنوتراپی

هیپنوتراپی چیست؟

در این بین یکی از انواع روش ها لاغری با هیپنوتراپی و همچنین یکی از انواع رژیم غذایی برای کاهش وزن است. هیپنوتراپی از قرن ۱۸ وجود داشته. از آن زمان تا کنون افراد از شکلهای مختلف این روش درمانی با هدف کمک به حل مشکلات گوناگون استفاده کرده اند. در این خصوص می توان به مشکلاتی نظیر شب ادراری، ناخن جوییدن، سیگار کشیدن و …. اشاره کرد. در خصوص توضیح روش هیپنوتراپی باید گفت، هیپنوتراپی یک روش درمانی روانی است.

یعنی درمانگرها برای رسیدن افراد به ارامش از این روش استفاده می کنند.کارشناسان این زمینه معتقدند که در طول هیپنوتراپی ضمیر خوداگاه و ناخوداگاه می توانند بر تصویر سازی ذهنی و تکرار کلامی تمرکز کنند. این روند سبب آماده سازی ذهن برای پذیرش پیشنهادهای جدید می شود. در نتیجه با استفاده از این روش درمانی می توان عادات و رفتارها را تغییر داد.

هیپنوتراپی لاغری

با مفهوم هیپنوتراپی لاغری چیست و کاربردهای آن آشنا شدیم. برخی از محققان معتقدند که می توان از این روش برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هم استفاده کرد. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد این موضوع می پردازیم.می توان گفت برای افرادی که قصد کاهش وزن را دارند، استفاده از روش هیپنوتراپی لاغری بجای رژیم لاغری سریع و یا ورزش به تنهایی موثرتر است. زیرا علت اصلی چاقی و اضافه وزن پرخوری می باشد.

به این صورت که افراد کالری بیشتر از نیازشان را دریافت می کنند، این کالری اضافه به صورت چربی ذخیره سازی می شود.در نتیجه افزایش وزن صورت می گیرد. حال اگر بتوان با استفاده از هیپنوتراپی لاغری عادت اشتباه پرخوری را اصلاح کنیم، می توان به تناسب اندام رسید.در جلسه هیپنوتراپی لاغری درمانگر در ابتدا به توضیح روش درمانی لاغری با هیپنوتراپی و تاثیر آن می پردازد. سپس اهداف فردی شما از انتخاب این روش را مرور می کند.

برای شروع کار درمانگر با صدای آرام شروع به صحبت کردن می کند تا به شما آرامش بدهد.

 

هیپنوتراپی لاغری چیست

 

می توان گفت درمانگر شما را هیپنوتیزم می کند. بعد از اینکه ذهن به آرامش رسید و آماده دریافت پیشنهادهای جدید بود، درمانگر شروع به صحبت کردن در مورد تغییر عادتهای اشتباه غذایی، انجام ورزش منظم و یا گفتن راه های دیگری برای کاهش وزن می کند. معمولا جملات استفاده شده در این مرحله جملات مثبت هستند.حتی ممکن است درمانگر از شما بخواهد تصویر سازی ذهنی کنید و خود را در موقعیتی که به اهداف مورد نظر خود رسیده اید، تصور کنید.

در پایان جلسه درمانگر به شما کمک می کند تا از حالت هیپنوتیزم خارج شوید و به حالت اول جلسه بازگردید.طول جلسات و تعداد تکرار آنها بستگی به اهداف مورد نظر شما دارد.همانطور که در بالا اشاره شد هیپنوتراپی یک نوع هیپنوتیزم است. لازم به ذکر است که هیپنوتیزم به خودی خود روش درمانی برای لاغری محسوب نمی شود. بلکه درمانگر با کمک این روش در ضمیر ناخوداگاه فرد تاثیر می گذارد.از این طریق سبب اصلاح عادات اشتباهی غذایی می شود.

با این روش برنامه غذایی فرد اصلاح می شود. فرد را به خوردن غذاهای مفید نظیر رعایت رژیم سبزیجات و.. تشویق می کنند و از ادامه دادن پرخوری جلوگیری می شود.علاوه بر همه اینها لازم به ذکر است که درمغز غده ای به نام هیپنوتالاموس وجود دارد که نقش اصلی این غده تنظیم سوخت و ساز بدن و در نتیجه کنترل وزن است. افزایش و یا کاهش بیش از حد وزن نشان دهنده اختلال در عملکرد این غده است.

افرادی که از روش درمانی هیپنوتراپی استفاده می کنند می توانند اختلالاتی از این دسته را نیز حل کنند.البته ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که آیا هیپنوتراپی لاغری برای همه افراد موثر است یا خیر؟در جواب این سوال هیپنوتراپی برای لاغری چیست باید گفت تا زمانیکه یک شخص این روش را تجربه نکند موثر بودن این روش برای آن شخص مشخص نمی شود. به طور کلی این روش درمانی عادات اشتباه غذا خوردن را تصحیح می کند. برای بیشتر موثر واقع شدن این روش باید آن را در کنار ورزش منظم انجام داد.

 

فواید هیپنوتراپی لاغری

 

فواید هیپنوتراپی

  • جدای از بحث لاغری، روش درمانی هیپنوتراپی به افراد برای رسیدن به آرامش کمک می کند. ذهن انسان را باز می کند. ذهن باز برای پذیرش و دریافت ایده های جدید آماده تر است.در خصوص لاغری هم اگر با ایده و روش هایی که هیپنوتراپی لاغری به شما می دهد، برنامه کاهش وزن را شروع کنید حتما نتیجه بهتری میگیرید.
  • به طور کلی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان دهنده این موضوع می باشد که هیپنوتراپی برای افرادی که ذهن بازتری دارند،موثرتر است. در خصوص سن افرادی که این روش را انجام داده اند می توان گفت روش درمانی هیپنوتراپی لاغری برای افراد بالای ۴۰ سال و زنان در تمام سنین نتیجه بهتری دارد.
  • همچنین دانشمندان معتقدند که هیپنوتراپی برای کاهش استرس و اضطراب نیز بسیار مفید است.
  • روش عادت های اشتباه غذایی نظیر پرخوری و خوردن مواد غذایی کم ارزش را اصلاح می کند. از طرفی این روش درمانی سبب تقویت خودکنترلی می شود. یعنی توانایی افراد برای کنترل خود در نخوردن موادغذایی که کالری زیادی دارند را افزایش می دهد.

 

معایب هیپنوتراپی لاغری

 

معایب هیپنوتراپی

هیپنوتراپی برای لاغری چیست و معایب هیپنوتراپی لاغری هم یک روشی کاهش وزن است که همانند سایر روش ها علاوه بر داشتن فواید، معایبی هم دارد. در ادامه به بیان مضرات هیپنوتراپی لاغری می پردازیم. در خصوص خطرات لاغری با هیپنوتراپی باید گفت اگر این روش درمانی توسط متخصص اینکار انجام شود هیچ مشکلی برای فرد به وجود نمی آورد.البته ناگفته نماند که برخلاف باور عموم هیپنوتراپی با شستشوی ذهنی کاملا تفاوت دارد.

پس هیچگاه درمانگر از طریق هیپنوتراپی نمی تواند شما را به انجام کاری که برخلاف میلتان است مجبور کند. به طور کلی خطرات لاغری با هیپنوتراپی بسیار نادر است. در ادامه به بیان تعدادی از مضرات هیپنوتراپی لاغری می پردازیم.

  • سردرد، سرگیجه، خواب آلودگی
  • اضطراب و پریشانی
  • به یاد آوردن خاطرات تلخ

همانطور که گفتیم بروز این علایم در افرادی که هیپنوتراپی می کنند بسیار نادر است. و ناگفته نماند که هیپنوتراپی نباید روی افرادی که تحت تاثیر مواد مخدر و یا الکل هستند، انجام شود.

کلام آخر :

در این مقاله به جواب سوال هیپنوتراپی برای لاغری چیست پرداختیم.به عنوان سخن پایانی باید گفت هیپنوتراپی یک روش درمان روانی است. از این روش برای درمان اختلالات روانی نظیر ناخن جوییدن استفاده می شده. اما امروزه محققان معتقدند که هیپنوتراپی می تواند برای لاغری هم موثر باشد.برای لاغری با هیپنوتراپی درمانگر فرد را هیپنوتیزم می کند.

به او پیشنهادهای مثبتی در خصوص اصلاح عادات غذاییش که اشتباه هستند می دهد و از اون می خواهدخود را در شرایطی که به هدفش رسیده است تصور کند.این کارها سبب تغییر در عادت هایی غذایی اشتباه می شود. عادتهایی نظیر پرخوری که سبب ایجاد اضافه وزن و چاقی می شوند. البته ناگفته نماند که هیپنوتراپی یک روش مکمل هست و در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب موثرتر واقع می شود.

برخی از سوالات رایج:

هیپنوتراپی برای لاغری چیست؟

در ابتدا باید گفت هیپنوتراپی لاغری ، یک روش درمانی برای افرادی است که دچار اضافه وزن می باشند. این روش درمانی به کسانیکه چاقی برای آنها یک چالش شده است کمک می کند تا عادات اشتباه غذاییشان را اصلاح کنند.

هیپنوتراپی چیست؟

هیپنوتراپی از قرن ۱۸ وجود داشته. از آن زمان تا کنون افراد از شکلهای مختلف این روش درمانی با هدف کمک به حل مشکلات گوناگون استفاده کرده اند. در این خصوص می توان به مشکلاتی نظیر شب ادراری، ناخن جوییدن، سیگار کشیدن و …. اشاره کرد.

4 نظرات
  1. سپیده says

    برای لاغری هر رژیمی که فکرکنی
    گرفتم . هیپنوتراپی لاغری رو تا حالا امتحان نکردم.
    نمیدونم این فایده داره یا نه .

    1. شاینوفیت says

      هیپنوتراپی یک روش درمان روانی است.میتوانید با مشاوره از پزشک آن را انجام دهید.

  2. پرنسا says

    دوستانی که از لاغری با هیپنوتراپی استفاده کردن نظر خودشون رو اعلام کنن .
    منم هر روشی بگی امتحان کردم ولی تاثیرش کم بوده .

    1. shinofit says

      ممنون از اینکه ما رو همراهی میکنید.

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.