14 دمنوش لاغری خوشمزه + لیست مزایا و معایب!

لاغری و تناسب اندام از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در جامعه امروزی است. بسیاری از افراد به دنبال روش‌هایی بسیار سریع و تأثیرگذار برای کاهش وزن هستند. استفاده از قرص لاغری، دمنوش لاغری و موارد دیگر از روش‌هایی هستند که با عنوان روش‌های سریع لاغری معرفی می‌شوندو اما آیا این روش‌ها واقعاً اثرگذار هستند. قرص‌ها و دمنوش‌ها بدون عوارض هستند و مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کنند.

این موارد از سؤالاتی است که قبل از استفاده از این هرگونه روشی باید به دنبال پاسخ صحیح برای آن باشید. در ادامه قصد داریم به بررسی این موارد پرداخته و چند نمونه دمنوش لاغری مؤثر و با خاصیت پیشنهاد دهیم.

 

بررسی چند نمونه قرص لاغری

همان‌طور که گفته شد هیچ کدام از دارو‌ها حتی دارو‌های گیاهی بدون عوارض نیستند. به همین دلیل بهتر است از قرص برای لاغری استفاده نکنید و با کمک رژیم‌های غذایی، ورزش و اصلاح سبک زندگی به دنبال کاهش وزن باشید. در صورت نیاز به قرص‌های لاغری، حتماً با تجویز و توصیه پزشک اینگونه دارو‌ها را مصرف کنید. در ادامه چند نمونه قرص لاغری معرفی شده است.

  • ادیوس

ادیوس یکی از قرص‌هایی است که با عنوان قرص لاغری در بازار وجود دارد. این قرص با تأثیر مستقیم بر عملکرد تیروئید باعث افزایش میزان سوخت و ساز بدن می‌شود. علاوه بر آن باعث کاهش اشتها می‌شوند. برخی از افراد با مصرف این قرص دچار حساسیت می‌شوند. استفاده از این قرص به تنهایی و بدون ورزش و رژیم لاغری هیچ تأثیری بر لاغر شدن فرد ندارد.

  • گلوریا

یکی دیگر از قرص‌های لاغری که از ترکیبات گیاهی ازجمله موم عسل، لوتوس هندی، بهارنارنج، بابا آدم و … ساخته شده است، گلوریا است. این قرص میزان سوخت و ساز بدن را افزایش داده، باعث کاهش اشتها و کاهش ذخیره چربی می‌شود و با کاهش میزان جذب قند به کاهش وزن کمک می‌کند. این دارو ممکن است اثرات مخربی بر کبد، فشار خون، سیستم گوارشی و … داشته باشد.

دمنوش‌ های مؤثر برای لاغری

همان‌طور که دیدید قرص‌های لاغری هیچ کدام بدون عوارض نیستند و ممکن است آسیب‌های جدی برای بدن به همراه داشته باشند. در این میان دمنوش‌های لاغری نیز وجود دارد که کمترین میزان عوارض و خطرات را برای افراد به همراه دارند. دمنوش‌های لاغری علاوه بر کاهش وزن و تناسب اندام می‌توانند به سلامتی فرد نیز کمک کنند. در ادامه تعدادی از دمنوش‌های تأثیرگذار معرفی شده‌اند. از دمنوش هایی که برای لاغری بسیار مفید است دمنوش کندر می باشد که به بررسی خواص کندر برای لاغری در مقاله ای دیگر پرداخته ایم.

  • دمنوش زنجبیل

زنجبیل گیاهی مفید با طبع گرم است و میزان سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. می‌توانید زنجبیل را دم کرده و یا تکه‌هایی از آن درون چای خود بریزید و میل کنید. در زمان‌هایی که اشتهای شما زیاد است، خوردن دمنوش زنجبیل تأثیر زیادی بر کاهش اشتها دارد.

  • قهوه سبز

قهوه سبز به قهوه‌ای گفته می‌شود که تفت داده نشده و کاملاً خام است. این قهوه میزان کافئین بسیار بالایی دارد و باعث افزایش میزان متابولیسم بدن می‌شود. بهترین زمان برای خوردن این نوع قهوه در زمان صبح یا قبل از ورزش کردن است. با نوشیدن این قهوه و ورزش کردن در کنار داشتن رژیم غذایی مناسبف میزان کاهش وزن زیادی را تجربه خواهید کرد.

  • چای سبز

چای سبز نیز از مفیدترین نوشیدنی‌هاست که به کاهش وزن کمک می‌کند. چای سبز قدرت چربی سوزی بسیار زیادی دارد و به آب شدن چربی‌های شکم و پهلو کمک می‌کند. می‌توانید از ترکیب چای سبز در کنار دارچین یا زنجبیل و یا سیاه دانه نیز استفاده کنید در مورد خواص سیاه دانه برای لاغری در مقاله‌ی دیگری بیشتر بخوانید. برای تأثیر بیشتر چای سبز روزانه چند فنجان میل کنید.

  • چای ماچا

چای ماچا نیز از نوشیدنی‌های بسیار مفید برای لاغر شدن و آب شدن چربی‌های شکم، پهلو و ران است. چای ماچا تأثیری بسیار بیشتر و نزدیک به 10 برابر چای سبز دارد. البته توجه داشته باشید مصرف چای و دمنوش‌های دیگر به تنهایی نمی‌توانند باعث کاهش وزن شوند.

  • دمنوش دارچین

دارچین نیز از خوراکی‌های با طبع گرم محسوب می‌شود. علاوه بر ان دارچین تأثیر بسیار زیادی در کنترل میزان قند خون دارد. کنترل قند از افت ناگهانی و افزایش آن جلوگیری کرده و اشتهای فرد کاهش می‌یابد. علاوه بر آن احساس گرسنگی کاذب در فرد ایجاد نمی‌شود و از خوردن بدموقع غذا و افزایش وزن جلوگیری می‌شود. دارچین را به صورت چوب یا پودر دم کرده یا درون چای خود بریزید و میل کنید.

 

دانه چیا یکی از شبه غلات با فیبر بالا است که تأثیر زیادی در لاغری دارد. این دانه سرشار از مواد مغذی است و به کاهش میزان قند خون نیز کمک می‌کند. همچنین افرادی که فشار خون بالا دارند می‌توانند برای کنترل آن دانه چیا مصرف کنند. این دانه تأثیر زیادی در سلامت اعصاب دارد و به دلیل وجود مس و منیزیم، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

این دانه برای بیماری‌های قبلی، سلامت استخوان ها و رفع بی‌خوابی نیز بسیار مهم است. دانه چیا پس از خیس شدن، حالت ژله‌ای پیدا کرده و حجم زیادی از معده را پر می‌کند، همین امر می‌توانند سبب کاهش اشتها و لاغری افراد شود.

 

رژیم غذایی و استفاده از دمنوش‌ها

لاغری به تنهایی با مصرف دمنوش امکان‌پذیر نیست و افراد حتماً باید در کنار آن به ورزش پرداخته و رژیم غذایی مناسب داشته باشند. دمنوش‌ها ممکن است تأثیرات مختلفی در افراد داشته باشند و برای همه یکسان نباشند. به همین دلیل می‌توانید به متخصص تغذیه مراجعه کرده و پس از انجام بررسی و آزمایشات لازم دستور غذایی، ورزش و استفاده از دمنوش‌های مناسب را دریافت کنید.

دکتر بهاره غفاری متخصص تغذیه و رژیم درمانی است که می‌توانید برای دریافت انواع رژیم‌های لاغری به او مراجعه کنید. دکتر غفاری شرایط بدنی شما را به طور کامل بررسی و رژیم غذایی مناسب را به همراه ورزش به شما پیشنهاد می‌دهند. در این میان هر نوع دمنوشی که تأثیرگذاری بیشتری برای شما داشته و با شرایط بدنی شما متناسب باشد، در دستور رژیم شما قرار می‌دهد. دمنوش، تغذیه و ورزش هیچ کدام به تنهایی نمی‌توانند به لاغری کمک کنند. بهتر است در کنار یکدیگر و با اصلاح سبک زندگی به دنبال کاهش وزن باشید.

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.