همه چیز در مورد خواص کندر برای لاغری! ( آیا کندر برای لاغری مفیده؟ )

خواص کندر برای لاغری یکی از موضوعاتی است که در طب سنتی درباره آن بحث می شود. کندر شیره درختی در هندوستان است که از مناطق گرم سیری حاصل می شود. کشاورزان با قطع شاخه و تنه درختان شیره ای سفید رنگ خارج شده را جمع آوری می کنند. این شیره همان کندر است و زمانی که در محیط خنک قرار می گیرد، سفت می شود. طب سنتی استفاده از کندر را به میزان نرمال خوب می داند و مصرف بی رویه آن عوارضی به دنبال دارد. در ادامه به معرفی خواص کندر برای لاغری شکم، نحوه مصرف و عوارض آن می پردازیم.

خواص کندر برای لاغری

نحوه صحیح مصرف کردن کندر روی کاهش وزن و صاف شدن شکم و پهلو کمک بسیاری می کند. از این رو کندر بهترین درمان خانگی و سنتی برای افراد چاق محسوب می شود.

• خواص کندر برای دستگاه گوارش

اگر دستگاه گوارش شما در عملکرد دچار اختلال شده است، استفاده از کندر خوراکی را فراموش نکنید. این گیاه طبیعی باعث حرکت روده شده و در هضم غذا نقش مفیدی ایفا می کند علاوه بر این، از دیگر خواص جویدن کندر برای لاغری می توان به تسکین درد های عضلانی، استخوانی از جمله آرتروز، زانو درد و از این قبیل اشاره کرد.

کندر باعث افزایش گردش خون در دستگاه گوارش شده و این عملکرد به هضم سریع مواد غذایی کمک می کند و مشکلات گوارشی همانند؛ کولیک و نفخ شکم را کاهش می دهد.

شاید تا کنون علاوه بر جویدن کندر از نحوه مصرف روغن آن آشنایی کافی نداشته باشید. از دیگر خواص روغن کندر برای لاغری، اسانس آن است. مالیدن روغن کندر روی شکم موجب رفع گاز های روده می شود و به عنوان یک مسکن قوی در کاهش درد های گوارشی، افزایش تعریق، ناراحتی و… عمل می کند.

مصرف روغن کندر در غذا و نوشیدنی ها به رها شدن شیره معده و صفرا کمک کرده و در نتیجه هضم غذا به سرعت انجام می شود. از این جهت می توان گفت؛ خواص کندر برای لاغری خوب است.

• خواص کندر برای رفع یبوست

یکی از عوامل موثر در چاقی شکم و پهلو، یبوست است. برخی افراد برای رفع این مشکل از دارو های شیمیایی استفاده می کنند که عوارض بسیاری دارد، اما پیشنهاد ما مصرف کندر به میزان نرمال است. جویدن کندر باعث تقویت روده، افزایش دفع و تکرار ادرار می شود.

• افزایش سوخت و ساز بدون با کندر

شاید تا کنون نام دمنوش کندر به گوشتان نخورده باشد، اما یکی از خواص کندر برای کاهش وزن، مصرف جوشانده کندر است. کندر به دلیل داشتن طب گرم و خشک به بهبود متابولیسم و افزایش سوخت و ساز بدن تاثیر مثبتی می گذارد.

به گفته دانشمند ایرانی ابوعلی سینا، خواص جویدن کندر به طور روزانه فواید بسیاری دارد و از تجمع بلغم در بدن به شدت پیشگیری می کند و به کاهش سایز دور شکم، چربی، قند خون و کبد چرب یاری می رساند. یکی از دمنوش هایی که با افزایش سوخت و ساز بدن به کاهش وزن کمک می کند چای سبز می باشد فواید چای سبز برای لاغری را در مقالات دیگر بخوانید.

• خواص کندر برای کاهش استرس

اصلی ترین منشا چاقی، استرس است. خواص روغن کندر برای لاغری امری پذیرفته شده است و مصرف آن به تنظیم خواب و حفظ ظرفیت آنتی اکسیدان کمک می کند. به طور کلی با اسانس کندر می توانید، استرس خود را کاهش دهید و طی درمان به وزن ایده آل تان برسید.

نحوه مصرف کندر برای لاغری

پس از آن که با خواص کندر برای لاغری آشنا شدید، باید از نحوه مصرف آن هم اطلاع کافی داشته باشید. مصرف کندر با روش های مختلف روی کاهش وزن تاثیر بسیاری می گذارد، اما اگر قصد دارید به طور تخصصی با کندر لاغر شوید دستور العمل زیر را مطالعه بفرمایید.

بیشتر بخوانید: لاغری با قهوه

1. دمنوش کندر برای لاغری

بهترین روش برای لاغری شکم، مصرف دمنوش کندر صبح ها به صورت ناشتا است. برای تهیه این دمنوش طبق مراحل زیر عمل کنید.

• کندر ۱ قاشق چای خوری

• آب گرم ۱ لیوان

آب را روی شعله قرار دهید تا جوش بیایید سپس؛ یک قاشق کندر درون لیوان ریخته و آب جوش راهم درون لیوان بریزید و آن را روی درب کتری بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم بگیرد.

حال از کجا بدانیم دمنوش کندر آماده نوشیدن است؟ دمنوش کندر به محض دم کشیدن رنگ آن مایل به کرمی می شود. کندر به دلیل مزه تلخی که دارد، بسیاری از افراد تمایلی به دمنوش و جویدن آن ندارند بلکه می توانند آن را با مقداری نبات میل کنند. از دیگر خواص کندر برای لاغری شکم می توان به تسکین سرفه های خشک خلط دار، درمان کرونا و عملکرد بهتر ریه اشاره کرد. اگر مایلید از لاغر شدن صورت جلوگیری کنید در این مقاله‌ی ویتامین ای و چاقی صورت یکی از راه های آن را بازگو کرده ایم.

2. کاربرد روغن کندر برای لاغری

روغن کندر همانند سایر روغن های گیاهی خواص بسیاری دارد. بیش تر افراد به دلیل طعم تلخی که دارد قادر به ریختن درون غذا و نوشیدنی نیستند، بلکه ترجیح می دهند به صورت موضعی مصرف کنند.

نحوه مصرف روغن کندر برای لاغری به این شکل است که ابتدا روغن را مقداری حرارت داده و چند قطره روی شکم و پهلو بریزید سپس؛ به خوبی محل را ماساژ دهید تا جذب پوست شود. برای این که روغن کندر تاثیر دو چندانی روی لاغری داشته باشد می توانید از روغن اسطو خودوس و لیمو همراه آن استفاده کنید. اگر به روغن کندر دسترسی ندارید با استفاده از روش زیر می توانید در منزل آن را تهیه کنید.

• یک ظرف شیشه ای درب دار
• کندر خوراکی
• قابلمه
• هاون

دو قاشق غذا خوری کندر را درون هاون ریخته و حسابی بکوبید تا پودر شود بعد درون ظرف شیشه ای درب دار بریزید سپس؛ ۱۰ قاشق روغن حامل به آن بیافزایید.

آب جوشانده را به دمای محیط برسانید و داخل ظرف درب دار بریزید و حسابی محتویات درون شیشه را مخلوط کنید. چند ساعت بعد روغن بدست آمده را از صافی عبور داده و روغن بدست آمده را درون شیشه تیره بریزید و در محیط خنک نگهداری کنید.

3. مصرف حبه کندر

مصرف حبه کندر برای لاغری خوب است به شرطی که به نحوه صحیح مصرف شود. برای لاغری سریع و سلامت بدن باید از ترکیبات فندق سقز، کندر و نخود مصطکی استفاده کنید. این روش مصرف علاوه بر لاغری به بهبود خواب، رفع بوی بد دهان و کاهش وزن مفید است. در نتیجه بهترین تایم برای مصرف کندر پیش از خواب است.

عوارض کندر چیست؟

کندر باعث تحریک عضلات شکم و پهلو می شود، اما مصرف بیش از حد عوارضی هم به دنبال دارد. داشتن اطلاعات درباره خواص جویدن کندر برای لاغری کفایت نمی کند بلکه شما باید از عوارض آن هم آگاه باشید. مصرف دوز زیر ۱۰۰۰ میلی گرم سمی بوده و هر فرد حداکثر می تواند روزانه ۱۵۰۰ میلی گرم کندر مصرف کند.

عوارض سوء مصرف کندر برای هر شخصی متفاوت است به گونه ای که برخی افراد با مصرف کندر هیچ علائمی ندارند، اما برخی دیگر دچار سوء هاضمه، حالت تهوع و یبوست می شوند. کندر برای خانم های باردار مفید است و باعث تقویت هوش و حافظه جنین می شود البته باید در مصرف آن با پزشک خود صحبت کنید تا باعث سقط جنین نشود. مصرف کندر می تواند موجب اختلال در واکنش های التهابی بدن شود که طی درمان بیماری رخ می دهد.

نتیجه گیری

خواص کندر برای لاغری بر همگان روشن شده است. این داروی گیاهی از گذشته تا کنون برای بهبود بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. خواص کندر گسترده است و از کاربرد های آن می توان به تسکین درد آرتروز، بهبود آسم، سلامت دهان و دندان، جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی، پیشگیری از سرطان ها و سایر موارد اشاره کرد. پیش از مصرف کندر و بهره بردن از خواص آن حتما اطلاعی در این باره داشته باشید تا دچار عوارض ناشی از سوء مصرف نشوید.

نظرات بسته شده است.