راهنمای انتخاب بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران

اعتیاد به مواد مخدر بیماری است که وارد بدن و مغز بیمار می شود و زندگی آنها را به هم زده و گاها به طور کامل مختل می کند و حتی در مواردی مرگ را برای آنها فراهم میکند.

افرادی که درگیر بیماری عذاب آور اعتیاد هستند یا یکی از اعضای خانواده آنها به مواد مخدر وابسته است، عموما دچار سردرگمی هستند، مه آلودترین تصور را از آینده دارند و راهکاری  برای مقابله با این موضوع ندارند. در این زمان سوالاتی از قبیل چگونه می توان فردی را که وابستگی به اعتیاد را تجربه می کند، متقاعد کرد به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کند؟ و چگونه باید فهمید بهترین کمپ برای درمان اعتیاد و اقامت عزیزانمان کدامند؟ به وجود می آید. به همین دلیل در این مقاله راهنمایی برای انتخاب بهترین مرکز ترک اعتیاد در تهران ارائه می دهیم.

بهترین روش ترک اعتیاد کدام است؟

در گذشته تعداد مواد مخدری که در بازارهای وجود داشت محدود به چند ماده می شد اما امروزه با به میان آمدن مواد مخدر صنعتی، چندین نوع مختلف از مواد مخدر در بازارها وجود دارد که متاسفانه تمامی آنها تاثیر مستقیم بر عملکرد ذهنی و روانی فرد مصرف کننده دارد.

با توجه به این نکات باید بدانیم که سم زدایی بدن از مواد مخدر دیگر مثل گذشته با روش های یابویی یا بستن به تخت امکان پذیر نیست زیرا زمانی نخواهد گذشت که فرد درمان شده به این روش ها تحت تاثیر عوارض روانی و ذهنی مواد مصرفی دوباره به مصرف مخدر گرایش پیدا کند. با روی کار آمدن روش های درمانی که بر طبق اصول پزشکی و روان شناسی منطبق است سعی در درمان بیماری اعتیاد دارند بهتر است در صورت بروز مشکل اعتیاد به لیست بهترین مراکز ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

بهترین مرکز ترک اعتیاد چه ویژگی هایی دارد؟

کمپ های ترک اعتیاد در دو دسته ی کمپ ترک اعتیاد خصوصی و کمپ ترک اعتیاد دولتی تقسیم می شوند. کمپ های ترک اعتیاد خصوصی دارای امکانات ویژه‌ایی هستند تا فرآیند ترک و درمان اعتیاد را برای معتادان راحت تر نماید.

یک کمپ ترک اعتیاد لاکچری و خصوصی دارای امکاناتی از قبیل موارد زیر می باشد :

داشتن اتاق های یک نفره خصوصی و یا نیمه خصوصی  یکی از ویژگی‌های مهم در انتخاب کمپ می باشد. این اتاق‌ها فضای استراحت و راحتی برای مراجعه کنندگان فراهم می کند تا بتوانند در آرامش بیشتری دوران ترک و سم زدایی را بگذرانند.

وجود خدماتی مانند استخر یا وان و جکوزی به معتادان کمک می کند تا دردهای بدنی و جسمی دوران ترک اعتیاد را کاهش دهند.

یک کمپ ترک اعتیاد مناسب باید به صورت مرتب کلاس های آموزشی و انگیزشی برای معتادان در حال ترک برگزار کند تا هم انگیزه آنها در دوران ترک حفظ شود و  هم در این اطلاعات خودشون را افزایش دهند.

عموما افراد مبتلا به اعتیاد تغذیه‌ی مناسبی ندارند و از لحاظ جسمی با مشکلاتی مواجه‌اند بنابراین بسیار مهم است که کمپ انتخابی شما دارای برنامه تغذیه‌ای مناسبی باشد.

روش های درمانی به روز برای کاهش درد حاصل از خماری و سم زدایی طراحی شده‌اند. کمپی برای اقامت عزیزان شما مناسب است که با کادری مجرب و مسلط بر اصول علمی ترک، این روش ها را به کار گیرند.

همانطور که در ابتدا هم اشاره شد مواد مخدری که امروزه وجود دارند بیشتر بر ذهن و روان افراد تاثیر می گذارند بنابراین بسیار مهم است که یک روانشناس در کنار فرد مبتلا به اعتیاد وجود داشته باشد تا افراد بتوانند مشکلات خود را بیان کنند و مسئله اعتیاد آنها به صورت ریشه ای حل شود.

کمپ فرمانیه

یکی از کمپ های معتبر در زمینه ترک و مطابق با تمام ویژگی های گفته شده کمپ فرمانیه می باشد این کمپ با دارا بودن اتاق های مجزا، استفاده از کادر پزشکان و روانشناسان مجرب، فراهم کردن دستگاه های ورزشی مناسب برای تقویت جسم بیماران و همچنین ایجاد محیطی برای استفاده از وسایل تفریحی مانند میز بیلیارد سعی دارد اقامتی راحت را برای دوره ترک بدون بازگشت خود فراهم کند.

همچنین کمپ ترک اعتیاد فرمانیه جلسات دوره ای و گروهی را برای معتادان پس از ترک و خارج شدن از قرنطینه در نظر گرفته تا در صورتی که هرگونه تمایل مجدد به مصرف مواد اعتیاد آور پیدا کردند بتوانند به خوبی با این موضوع مقابله کنند و از تجربه های سایر افراد نیز بهره مند شوند.

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.