رژیم لاغری با قهوه تلخ + بهترین نوع قهوه برای لاغری کدام است؟

بسیاری از افرادی که از مشکل چاقی رنج می‌برند، مایلند راه‌های مختلفی را برای لاغر شدن امتحان کنند. لاغری با قهوه یکی از راه‌هایی به شمار می‌آید که بسیار پیشنهاد شده است، از آن جهت که کافئین قهوه به شما کمک خواهد کرد تا لاغر شده و از اضافه وزن جلوگیری نمایید. چگونگی اثرگذاری قهوه بر لاغر شدن موضوعی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

اما در همین ابتدا ذکر این نکته ضروری است که به طور قطع قهوه به تنهایی نمی‌تواند سبب شود تا میزان وزن بالایی را در مدت زمان کوتاه از دست بدهید یا وزن خود را برای همیشه حفظ نمایید. اگر مایلید درباره رژیم لاغری با قهوه اطلاعات بیشتری به دست‌آورید، تا انتهای این مطلب را بخوانید. زیرا ما قصد داریم درباره تأثیر انواع قهوه بخصوص لاغری با قهوه تلخ و قهوه اسپرسو صحبت کنیم.

قهوه چه تأثیری بر عملکرد بدن دارد؟

پیش از آن که به موضوع لاغری با قهوه بپردازیم، لازم است نکاتی را در خصوص اثرگذاری قهوه بر بدن با شما در میان بگذاریم. همان طور که می‌دانید قهوه دارای کافئین است که سبب می‌شود با مسدود کردن انتقال‌دهنده عصبی به نام آدنوزین عملکرد خود را بر روی بدن نشان داده و به ترشح هورمون دوپامین در بدن کمک نماید. به همین دلیل است که صبح‌ها پس از نوشیدن یک فنجان قهوه احساس شادابی و انرژی بیشتری خواهید داشت.

نکته مهمی که در این خصوص باید به آن اشاره کرد افزایش متابولیسم بدن توسط قهوه است. هنگامی که شما قهوه می‌نوشید، سلول‌ها با حفظ عملکرد صحیح و اصلی بدن، میزان انرژی بالایی را می‌سوزانند و همین امر سبب می‌شود تا بدن لاغر شود.

نکته دیگری که در خصوص رژیم لاغری با قهوه می‌توان به آن اشاره کرد، سرکوب کردن اشتهاست. چنانچه شما جزء آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به خوردن دارید، خوردن یک فنجان قهوه می‌تواند کمک کند تا هوس خوردن از سر شما بیفتد.

به عنوان مثال دکتر باب آرنوت در کتابی به نام رژیم غذایی دوست‌داشتنی قهوه این مطلب را ذکر کرده است که قهوه می‌تواند متابولیسم و سوخت و ساز بدن را افزایش داده و سبب چربی سوزی بیشتر و جذب کالری و کم شدن اشتها شود.

اگر میخواهید بیشتر درمورد ایروبیک آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله حرکات ایروبیک را مطالعه کنید.

لاغری با قهوه

مزایای قهوه برای لاغری

قهوه محصولی گیاهی و سرشار از کافئین و آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام پلی فنول است که موجب می‌شود التهاب و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد بسیار کاهش یابد. به همین دلیل است که از قهوه برای لاغر شدن و همچنین جوان کردن پوست استفاده می‌کنند. اگر بتوانید پیش از هر وعده غذایی اقدام به خوردن یک فنجان قهوه نمایید، خواهید دید که هنگام صرف غذا تا چه اندازه اشتهای شما کمتر می‌شود.

اما ممکن است بسیاری از افراد به این موضوع فکر کنند که آیا هنگام استفاده از رژیم لاغری با قهوه می‌توانند هر نوع مواد غذایی دیگری را نیز میل کنند؟ طبیعی است که پاسخ به این پرسش منفی است. چرا که اگر می‌خواهید از روش لاغری با قهوه استفاده کنید و به سلامت بدن و زیبایی پوست خود کمک نمایید لازم است که همواره از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید.

یعنی رژیم غذایی شما باید به گونه‌ای باشد که هر وعده غذایی بتواند تمام پروتئین‌ها، ویتأمین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را تأمین نماید اما حجم و کالری کمی داشته باشد. البته در کنار آن می‌توانید با نوشیدن یک فنجان قهوه که بدون شکر و خامه تهیه شده، به چربی سوزی و لاغر شدن بیشتر بدن خود کمک نمایید.

بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی

در خصوص موضوع لاغری با قهوه، تحقیقاتی انجام شده که نتایج حاصل از آن نشان می‌دهد مصرف قهوه می‌تواند به چربی سوزی و کاهش وزن بدن کمک نماید. زیرا همان طور که در قسمت‌های پیشین نیز اشاره کردیم، نوشیدن یک فنجان قهوه پیش از وعده‌های غذایی بزرگ سبب می‌شود تا میل به خوردن تنقلات و به اصطلاح خرده خوری کردن در شما کاهش یابد.

در ادامه لازم است به این نکته اشاره کنیم که اشتها تحت تأثیر عوامل گوناگونی از قبیل نوع غذا، میزان فعالیت و همچنین هورمون‌های بدن قرار دارد. بنابراین برای کم کردن اشتها می‌توان از قهوه برای این امر استفاده کرد زیرا کافئین قهوه می‌تواند سطح گرلین یعنی هورمونی که باعث احساس گرسنگی در شما می‌شود را کاهش دهد.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت لاغری، (بسته به نوع قهوه‌ای که استفاده می‌کنید)، بین ساعات 10 صبح تا 2 بعد از ظهر است. لازم به ذکر است برای افرادی که صبح ساعت 6 از خواب بیدار می‌شوند بهترین زمان بین ساعت 9:30 تا 11:30 صبح است زیرا در این زمان سطح کورتیزول کاهش می‌یابد.

البته بد نیست در ساعت 5 بعد از ظهر که معده شما خالی است، اقدام به نوشیدن یک فنجان قهوه تلخ نمایید. به طور معمول نوشیدن 4 فنجان قهوه در روز، کمک زیادی به لاغر شدن شما خواهد کرد.

رژیم لاغری با قهوه اسپرسو

بهترین نوع قهوه برای لاغری

در ابتدای این بخش لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که بهترین قهوه برای لاغری، قهوه‌ای است که از میزان کافئین بیشتری برخوردار باشد. اما از آن جا که مصرف هر نوع مواد غذایی و یا دارو و … می‌تواند نتیجه عکس هم در بر داشته باشد، بهتر است که هنگام استفاده از قهوه برای لاغری حد تعادل را رعایت کنید به جهت آن که استفاده بیش از حد قهوه برای کاهش وزن می‌تواند مشکلاتی از قبیل افزایش ضربان قلب، اضطراب و بی‌خوابی و … را برای فرد به وجود آورد.

لاغری با قهوه تلخ

از جمله قهوه‌هایی که می‌تواند برای لاغری با قهوه مفید باشد می‌توان به قهوه تلخ یا سیاه اشاره کرد زیرا این نوع قهوه عاری از هرگونه افزودنی است و کمک می‌کند تا سوخت و ساز بدن افزایش یابد. در ادامه به قهوه اسپرسو که یکی از انواع قهوه‌های تلخ به شمار می‌آید، اشاره خواهیم کرد.

لاغری با قهوه سبز

همان طور که می‌دانید دانه‌های قهوه پس از آن که از درختچه‌های قهوه برداشت می‌شوند به رنگ سبز هستند و زمانی که به آن‌ها گرما و حرارت داده می‌شود، به دانه‌های قهوه‌ای تبدیل می‌شوند. لازم است بدانید که قهوه خام دارای دو ماده کافئین و اسید کلروژنیک می‌باشد. طبق تحقیقات به عمل آمده این پیوند‌های اسید کلروژنیک هنگامی که در معرض گرما و حرارت قرار می‌گیرند، شکسته می‌شوند. بنابراین اسید کلروژنیک در آن وجود ندارد. پس چنانچه مایلید لاغری با قهوه را امتحان کنید به طوری که اثرگذاری خوبی برای شما به همراه داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم از قهوه سبز که دارای اسید کلروژنیک بسیار زیادی است استفاده نمایید.

نوشیدن یک فنجان قهوه سبز سبب می‌شود تا گلوکز در بدن آزاد شده و سوخت و ساز افزایش یابد. همین امر کمک می‌کند تا چربی‌هایی که در قسمت شکم و پهلو‌ها تجمع کرده‌اند، سوزانده شود. اما همان طور که در بخش‌های پیشین هم اشاره کردیم، در کنار رژیم لاغری با قهوه سبز بهتر است یک رژیم غذایی سالم به همراه ورزش را نیز دنبال نمایید زیرا به این ترتیب نتیجه مؤثرتری را مشاهده خواهید کرد.

لاغری با قهوه اسپرسو

اگر می‌خواهید بدانید که آیا رژیم لاغری با قهوه اسپرسو نیز امکان‌پذیر است، باید گفت قهوه اسپرسو، یک قهوه بسیار تلخ و تیره به شمار می‌آید و طرز تهیه آن به این صورت است که آب داغ با فشار بسیار زیاد از میان دانه‌های خرد شده قهوه عبور می‌کند و عصاره آن داخل فنجان میریزد. بنابراین نوشیدن این عصاره تلخ می‌تواند سبب افزایش سطح انرژی و کاهش گرسنگی شده و در نهایت به کم شدن وزن شما در بلند مدت کمک نماید.

برای آن که رژیم لاغری با قهوه اسپرسو نتیجه بهتری برای شما به همراه داشته باشد لازم است آن را حدود نیم ساعت پیش از وعده‌های اصلی غذا بنوشید. لازم به ذکر است اگر این فاصله بیشتر شده و به چند ساعت قبل از هر وعده غذایی برسد، تأثیر چندانی بر روی اشتهای شما نخواهد داشت. همچنین اگر به ورزش می‌پردازید بهتر است این نوشیدنی نیم ساعت قبل از شروع فعالیت بدنی میل شود.

کلام آخر

پیشتر گفتیم که چنانچه مایلید روش لاغری با قهوه را امتحان کنید، بهتر است قهوه طبیعی را با استفاده از آب تهیه کنید و هیچ نوع مواد افزودنی و طعم‌دهنده دیگری مانند شیر، شکر، خامه و … به آن اضافه نکنید زیرا اثر چربی سوزی و بالا بردن سوخت و ساز در بدن را کاهش خواهد داد. اما چنانچه نمی‌توانید قهوه را تلخ بنوشید، بهتر است از طعم‌دهنده‌هایی مانند عسل که شیرینی طبیعی دارند استفاده کنید. همچنین اضافه کردن دارچین و یا روغن نارگیل نیز می‌تواند طعم بهتری را برای قهوه به وجود آورد.

برخی از سوالات رایج :

مزایای قهوه برای لاغری چیست ؟

قهوه محصولی گیاهی و سرشار از کافئین و آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام پلی فنول است که موجب می‌شود التهاب و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد بسیار کاهش یابد.به همین دلیل است که از قهوه برای لاغر شدن و همچنین جوان کردن پوست استفاده می‌کنند.

بهترین نوع قهوه برای لاغری کدام است ؟

لاغری با قهوه تلخ / لاغری با قهوه سبز / لاغری با قهوه اسپرسو

 

مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.